NST

NST a facebookon
Friss kommentek
Barca-könyv

Twitter
Archívum
Iratkozz fel
Szabályok

Itt találod, hogy merre hány méter:

FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

Linkek


NST
Löw megnyomta a Fussball-gombot
Írta: benitoNST | 2012. jún. 23. 11:23

Mielőtt a torna szempontjából jóval lényegesebb német válogatottra rátérnénk, muszáj megjegyeznem: én szerettem ezt a görög csapatot. Olyan érzés volt nézni őket, mint a suliban a sorversenyeken a balfasz informatikust, aki kidülledő erekkel harcol a csapatért, és egyszerűen nem tudtál rá haragudni, ha miatta nem nyertetek. Ez volt az Eb-n a görög válogatott, ami hol kis szerencsével, hol szervezett csapatjátékkal, de mindig óriási szívvel adta ki magából, ami benne volt.

Ez elég volt a nagyképű oroszok, vagy a fityfasz kondival rendelkező lengyelek ellen, de bántóan kevés a leendő Eb-győztessel szemben. A maga módján irtózatos bravúrt ért el Görögország azzal, hogy 24 százalékos labdabirtoklásból 10-szer is kapura lőtt, és két gólt szerzett. De a német páncélosról lepattant a kartács.


Löwöt sokan már a meccs előtt nagyképűséggel vádolták, amiért Podolski és Müller nélkül kezd, pedig inkább csak a görögök várható játékához igazította a kezdőjét. Henya korábban már írta a görögökről, hogy hiába nem rossz a két középső védőjük, a full backek (közülük is elsősorban Cavellas és a komplett balszárny) nem Eb-szintű játékosok. Erre Löw leszedte a Podolskit, akinek leginkább abban mérhető a haszna, hogy fegyelmezetten visszajön a hátvédjével, sokat fut és ütközik, és feltette a helyére a virgonc Schürlét, a másik oldalon pedig a tetűlassú Müller kiváló beadásait cserélte el Reus tébolyult rohangálására, és az Özillel való – egészen magas színvonalú – összjátékára.

Németország hengerelésre készült. Az első perctől kezdve tudatosítani akarták a görögökben, hogy minden hibára lecsapnak, minden helyzetből lőnek, minden szabad labda az övék lesz. Összegezve: minden ellenállás felesleges, jöjjenek ki feltartott kézzel.

"Viszlát, görögök! Ma nem tudunk megmenteni benneteket."


Özil frenetikus volt, hol az egyik, hol a másik oldalon bukkant fel folyamatosan kimozgatva az őt kétségbeesetten üldöző Makosz-Manitisz kettőst, amivel nemcsak helyzeteket teremtett, de a papíron támadót játszó Kacuranisznak is folyamatosan a pálya közepére kellett visszalépnie az óriási résekbe érkező Khedire és Schweinsteiger miatt. Ennek persze az is lett az eredménye, hogy a görögök nagyon beszorultak, a német pressing egy-két kóbor passz után simán visszaszerezte a labdákat, és indult minden elölről. Érdemes megfigyelni, hogy Özilen kívül a védők értek legtöbbször labdába a németeknél (passzok: Schweini 118, Özil 117, Khedira 77, Lahm 76, Badstuber 68, Boateng 62 és csak utánuk jön Reus 46-tal)

Volt ennek a görög csapatnak néhány gyenge pontja, de a leggyengébb közülük Szifakisz kapus volt, aki a vonalon még egészen gyorsan mozgott, de a kijövetelei életveszélyesek voltak, és megfogni sem tudott semmit, minden kipattant róla. Távolról sem emiatt kaptak ki a görögök, de ha mondjuk egy bravúrokat halmozó Elefteropulosz áll a kapujukban, a semmiből érkező egyenlítés talán kicsit elbizonytalaníthatta volna a végtelenül (és jogosan) magabiztos németeket. Ilyesmiben reménykedhetett Görögország, mert ami a pályán zajlott, abban nem volt sok örömük: a papíron 4-2-3-1-es felállás folyamatosan 4-5-1-re változott, de becsületükre legyen mondva, az egyetlen ebből kínálkozó lehetőségükből vertek is egy gólt (dicsérjük meg Szalpingidiszt és Szamaraszt, akik végigharcolták a reménytelen meccset).

Jegyezzük fel, Özil 24, Reus 23 éves


Az ezen a tornán egyébként váratlanul jó Khedira gyönyörű góljánál nagyjából el is dőlt minden (nem mintha sok kérdés lett volna addig is...), Németország úgy üzent a mezőny többi tagjának, hogy az még akkor is heveny reszketést okozott a dél-európai farpofákban, ha a görög csapat edzőpartnernek is vékony volt. Ezt a játékot ugyanis Németország valószínűleg bárki ellen tudja produkálni a torna további részében, méghozzá azért, mert a portugáloknak és a spanyoloknak nincs olyan játékosuk, aki meg tudja fogni Mesut Özilt (az olaszok meg talán el sem jutnak odáig, hogy De Rossi megpróbálkozzon vele). Figyelembe véve, hogy az ellenfél ki volt, íme néhány szám Özil játékáról: 11,3 km-t futott, 146 labdaérintése volt, 93%-os pontossággal tudta le 116 passzát, kiosztott 9 kulcspasszt, volt 2 gólpassza, és mindhárom lövése eltalálta a kaput. Sok sikert a németek ellen mindenkinek.

Még Dél-Afrikában történt, hogy először azt mondtam, szeretem nézni ezt a német válogatottat. Vagy ahogy Garcia bőrmester megfogalmazta, sokkal jobb nézni őket, mint akkor, amikor nem futballozni tudtak a legjobban. Talán ennek van köze ahhoz is, hogy (nem a tegnapi) kezdőjükben nagyítóval kell keresni az árjákat, miközben egyébként Hummels ára meccsenként egy nullával emelkedik, Lahm vitán felül a világ legjobb full backje, Schweini pedig úgy játszik a német válogatottban, ahogy a Bayernben nem mindig tud.

Löw a csoportkör után megnyomta a Fussball gombot is a Gewinnen mellé, de némileg túlzó elvárás lenne tőle, hogy ugyanígy tegyen a hátralevő meccseken is. A görögök ellen belefért, hogy a két szélen a fiatalok játszanak, de akár az olaszok, akár az angolok jönnek, valószínűleg visszakerül a csapatba Poldi (a Maggio-Johnson páros miatt), és talán Müller is, hiába játszott szerintem nagyon jól Reus. A Gomez-Klose kérdésben én egyértelműen a kvázilengyelt favorizálnám, egyszerűen azért, mert az összjátékban is használható, sokkal okosabb játékos, mint Gomez. A németek gond nélkül hasítanak a döntő felé, nem aggasztja őket, hogy két gólt is kaptak a lankadt görögöktől, mert tudják, ha a helyzet úgy hozza, képesek közel tökéletesen védekezni is. Teljesen mindegy, hogy az olasz vagy az angol csapat jön az elődöntőben, az egyiket szétfutják, a másikat szétpasszolják. Óvatosan megjegyeznénk, hogy eddig az Eb-n a legnagyobb küzdelemre egyértelműen Portugália késztette őket.

Címkék: eb2012, görögország, németország
Kommentek: 162 komment

Eddig 162 komment érkezett

  • [1] csoncson - http://messianizmus.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 11:35 

    A görög a leghősiesebb válogatott ezen az EB-n. Nagyon sokat tanulhatnánk tőlük.

    Ami a németeket illeti: szerintem is inkább kísérleti jellegű volt Löwtől ez a fiatalos-játékos-kombinatív-ügyes-gyors-szimpatikus kezdő.

    Szerintem pont a spanyolok ellen nem lenne sok esélyük ezzel a játékkal, mert Iniestáék ugyanezt tudják, csak valamivel jobban.

    Az viszont sanszos, hogy az olaszokat szétfutnák, az angolokat meg szétpasszolnák. Bár az olasz-németet megnézném mindenképp. Ez az olasz csapat most egyben van, Prandelli meg nagy taktikai mágus, és egy hasonlóan futballozó csapatnak egyszer már (majdnem) kihúzta a méregfogát. Jó kis elődöntő lenne az.

    Válasz erre
  • [2] Hobgoblin - http://cagliari.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 11:41 

    A görögökkel én is így voltam, imádtam nézni ahogy szívüket-lelküket kitették a pályára. Egy normális kapussal és Karagunisszal Sokkal izgalmasabb meccs lehetett volna.

    Özil persze nagy király volt, de igazából az Eb-n most először. És ha az olaszok mennek tovább, akkor nem lesz sok esélye De Rossi mellett, abban biztos vagyok. Meg úgy egyáltalán, rettentően kíváncsi vagyok, mit tudnak az olaszok ellen. Szerintem a németeket csak ők, illetve a spanyolok tudják megfogni. Remélem ó, az egyik megteszi.

    Válasz erre
  • [3] Hobgoblin - http://cagliari.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 11:42 

    *Remélem, az egyik megteszi.

    Válasz erre
  • [4] csoncson - http://messianizmus.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 11:48 

    @Hobgoblin: "Egy normális kapussal és Karagunisszal Sokkal izgalmasabb meccs lehetett volna."

    Az jutott eszembe meccs közben, hogy ha kicserélik a két kapust, lehet, hogy a görögök nyernek...

    Hadd ejtsünk egy szót a portugál kapitányukról is: elképesztő munkát végzett ezekkel a játékosokkal, akiknek képességei meglehetősen korlátozottak. [Egyetértek azokkal, akik szerint nekünk, magyaroknak konkrétan sokkal tehetségesebb játékosaink vannak.] Minden eddigi meccsükön tudtak változtatni a szünet után, mentálisan pedig félelmetes, hogy mennyire egyben voltak.

    És ne felejtsük el: veretlenül vették a selejtezőket egy olyan csoportban, ahol pl. a horvátok is ott voltak.

    Válasz erre
  • [5] kompany - http://kompany.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 11:49 

    Bár sokat buktam volna rajta, de az egyenlítés után nagyon elkezdtem szurkolni a görögöknek. Le a kalappal az egész csapat előtt, 2004-ben csodát tettek, és most is megdöglöttek az egész meccsen egy viszonylag leegyszerűsített, szenvedélyes játékkal. Bár ilyen elszántságot lehetne látni hazai klub és válogatott szinten a játékosokon, talán újra kijárnék a meccsekre.

    Özilre pedig nincsenek szavak, továbbra is tartom a pár éven belüli Aranylabda-tippemet rá. :)

    Válasz erre
  • [6] flascheleer23  2012. 06. 23. 11:53 

    nagyon jó volt látni ahogy játszottak, végre egy kis focira emlékeztetö meccs. kiváncsi vagyok, hogy merre fogja eltolti majd löw a taktikát a komolyabb meccseken. boa nem szélsö védö,+t nem tud hozzá adni sajnos, helyette bender jöhetne majd,feljebb védekezne, és a kapura is több nyomást rakna, igy akár 3-6-1nek is lehetne nevezni a felállást, ami a tikitaki ellen nem rossz kiindulási pont. schürrle nem igazán gyözött meg, ere a meccsre jo volt, de kéne helyette vki aki tud védekezni is, és aki nem poldi, de ilyet nem igazán tudok. várom a folytatást.XD

    gomez szerintem kapott 3 meccset játszadozni, most jön miro ideje, igy volt betervezve.
    amit nem értek, h miért khedirara jönnek ki az akciok, és nem schra, bár amilyen formában van...

    Válasz erre
  • [7] ForzaBayern  2012. 06. 23. 11:54 

    Látszott a görögökön, hogy a népükért is hajtanak, szimpatikus volt amit a tornán csináltak.

    A németek meg ezt az EB-t tuti behúzzák, remélem a nulla elvárással érkező, de mostanra kissé megnőtt önbizalmú angolokra az elődöntőben ötöt számolnak. Már ha ma este kiejtik a másnapos lajhár sebességével passzolgató franciákat, amire azért nem vennék mérget.

    Válasz erre
  • [8] ForzaBayern  2012. 06. 23. 11:56 

    Ja, hogy ma spanyol-francia lesz, holnap meg angol-olasz. Hol a kávém?

    Válasz erre
  • [9] muemlekimuemlok  2012. 06. 23. 11:57 

    Persze Özil faszagyerek, de miért kell ziccerben kétszer hazaadással egyenértékű lövést bemutatnia?

    Félelmetesen gyenge a helyzetkihasználás, ez komolyan vehető ellenfél ellen azért vissza fog ütni. Schürrle egyelőre semmiképp nem idevaló, Butateng meg maximum középhátvédként állná meg a helyét. Csere persze nem lesz, évek óta nincs tisztességes jobbhátvéd (Aogo, hehe) ill. aki van, azt átküldték balra. Schmelzer beállításáért ráadásul sztem 100k+ euróra büntetné az Uefa a németeket vizuális környezetszennyezés miatt.

    Az esti meccsre nagyon kíváncsi leszek, meglátjuk, mennyire lesznek istenek a spanyolok.

    Válasz erre
  • [10] acdcisti  2012. 06. 23. 12:12 

    Schürle sajnos gyenge volt... pedig nagyon vártam, hogy berakják a kezdőbe. Remélem nem a herceg fog majd helyette játszani hanem Reus megy át balra s Müller visszakerül a kezdőbe.
    Még mindig van fennebb a németeknek: Schweinsteiger gyenge volt. Ha elkapja ő is a fonalat akkor tényleg jók lesznek.

    Válasz erre
  • [11] ForzaBayern  2012. 06. 23. 12:22 

    @muemlekimuemlok: Jaja, botrányosan gyengék a németek. Szar a védelmük, főleg Lahm és Hummels borzalmas, totálisan hulladék a középpálya igazi labdaszerző és jól passzoló ember nélkül. Na meg aztán a csatárok, azok aztán totál fogalmatlanok, ráadásul ugyanazt tudja mindkettő. Mindenhol tapasztalatlan, öreg, lassú, körülményes emberek játszanak, csoda, hogy kijutottak a tornára. Minőségi cserék ilyen Götzével, Gomezzel, Schürrlével, pfff. Ja, és az edző is nagyon szar, se motiválni nem tud, sem az ellenfélhez igazítani a taktikát.

    Szerintem ennek fuss neki még egyszer. A németek eddig minden meccsüket megnyerték, és mindig annyit fociztak, amennyit kellett.

    Válasz erre
  • [12] flascheleer23  2012. 06. 23. 12:24 

    @acdcisti:gondoltam rá én is, de reus is kb annyit ér védekezésben mint schürrle. igy pedig lahm nem vehetne részt a támadásban, v pedig ez az eb is "rajta menne el"

    Válasz erre
  • [13] nightshift  2012. 06. 23. 12:35 

    ez a csöncsön gyerök teljesen komolytalan (meg a többi spanyol-fun). kinézhetne néha a spanyol képeslapjából, nézhetné az aktuális meccset. az elődöntők amúgy lutri, kábé az idénre 4 értelmes válogatott jut, vagy 3 csak, ha valaki nem támad fel. ma-holnap lesz erre az úccsó esély... elődöntőbe már nem sok hiba fér. a németek tegnap durvák voltak. eseteleg dulvák.
    (Özilt sokan szidják, de naggyon durván tolja, gyak nem lehet szerelni.)

    Válasz erre
  • [14] leilaleslie  2012. 06. 23. 12:38 

    @csoncson: Sőt, ha a két csapat a meccs előtt mezt cserél, a görögök nyernek 4-2-re.

    Válasz erre
  • [15] leilaleslie  2012. 06. 23. 12:41 

    @kompany: Hát, ha Messit egy sötét éjszaka, egy kivilágítatlan alagútban egy fekete lábpumpával fejbe veri, tán lenne esélye. Főleg, ha addig megtanul ritmust váltani a meccsen belül, amivel kikészíthetné ellenfeleit.

    Válasz erre
  • [16] muemlekimuemlok  2012. 06. 23. 12:44 

    @ForzaBayern: funkcionális análfabaltának teccik lenni?

    Válasz erre
  • [17] leilaleslie  2012. 06. 23. 12:44 

    Nem igazán értem, vajon a portugál és a német csapat milyen alapon pihenhet, illetve készülhet két nappal többet, mint a leendő ellenfelük? Logikátlan.

    Válasz erre
  • [18] leilaleslie  2012. 06. 23. 12:46 

    @muemlekimuemlok: A szarkasztikus vélemény is vélemény, bár kevesen értik.

    Válasz erre
  • [19] Merlin91 - http://sportvers.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 12:56 

    @leilaleslie: Ja, mert te is azok közé tartozol, akik szerint az Aranylabdát minden évben csak Messi nyerheti, amíg az ENSZ máshogy nem dönt. Hja.

    Megjegyzem, eddigi munkásságod alapján nem lep meg az újabb gyöngyszemed. Szórakoztató az ilyen matricás-albumok alapján szakértő 6. osztályos színvonal, bár a gyerekem is ennyi idős és komolyabb észrevételei vannak. )))

    Válasz erre
  • [20] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 12:58 

    @leilaleslie: meglepő lesz a válasz: mert két nappal előbb játszottak! persze játszhatna mindenki pontosan ugyanakkor és úgy nem lenne gond, már azt leszámítva persze, hogy a meccsek feléről lemaradnánk.

    Válasz erre
  • [21] krasnaja  2012. 06. 23. 13:07 

    Nem érzem megalapozottnak a németek ilyen lelkes szopkodását. Elég hasonló a helyzet (és a hangulat) '08-hoz és '10-hez. Mind a 2x fogalmatlan játékkal kaptak ki a spanyoloktól. Mivel jobbak, mint 2 éve? A spanyolokkal szemben alternatívát kell felmutatni, nem lehet még spanyolosabban játszani. Ezért sajnálom, hogy nem az angolokkal játszanak ma este.

    Válasz erre
  • [22] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 13:08 

    a görögök egyébként tényleg becsülendő módon harcoltak, bár ahhoz, hogy egyenlítsenek, kellett némi arrogancia is a németek játékába. nem teljesen értem, hogy mindössze 1-0-nál miért tartózkodik két ember kivételével mindenki a görögök térfelén. persze ha úgy gondolkodtak, hogy nem baj, ha kapunk egyet, majd rúgunk hármat (ahogy az történt is), ám legyen, de fura volt, hogy egy csapat ennyire kinyílik egy eb-negyeddöntőben.

    özil és schweinsteiger kiemelkedő mennyiségű mezőnymunkáját nem vitatnám el, de a döntő passzok mintha nem igazán mennének nekik sem - özil olyan labdákat képes elrontani ezen a tornán, amik zsigerből mentek neki a madridban. ne értsen félre senki, a németek nagyon jók, de egyelőre a fordulatszám jóval magasabbnak tűnik, mint a pontosság.

    a legjobb játékos a pályán szerintem reus volt, bár a fenti megállapítás rá is igaz, szépen cseszte el a helyzeteket egymás után, persze így is másik dimenzió volt a játéka mülleréhez képest. a kezdetésével löw végre megmutatta, hogy az eddig látottakon túl milyen mélységei vannak ennek a német keretnek. szóval tényleg be kell szarni.

    Válasz erre
  • [23] Szovalmindegy  2012. 06. 23. 13:09 

    huh hát nem ugyanazt a meccset néztük ezek szerint. Leht, hogy Özil összevissza rohangált, ami zavarta a görögöket, de a passzai sokszor pocsékok voltak, a kapura lövései gyengék voltak és mind középre mentek. Szerintem egyáltalán nem játszott jól. Khedira viszont valóban húzta a csapatot. Reus szintén nagyon jó volt. Schürrle viszont hihetetlen gyenge volt, mindenfelé lövöldözött, állandóan cipelte a labdát, el is vették tőle általában (a második félidőben ebből volt az első görög kontra), folyton egy csomó rossz passzt mutatott be (ebből indult a második görög kontra, amiből gól is lett). Szegény Boateng nagyon jó wingback, de ez nem az ő napja volt. Meg kell még dicsérni Klose-t is, aki bár a saját stílusában focizott mégis többször is villant, és pont abban erősítette a német válogatottat , amiben gyenge, a pontrúgásokban és a beadásokban.

    Válasz erre
  • [24] sunnyalbion - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 13:13 

    annyit halkan megjegyeznék, hogy az emlegetett világklasszis árja szekció bayern-nevelés, hummels is.

    @csoncson: ja, nagyon szimpi és sportszerű edzőjük van. érdekes, hogy az előző jó kört is külföldi edzővel futották, ennyire nincs használható görög edző?

    @kompany: nem hinném, hogy ezért átigazolna özil a barszába :)

    @ForzaBayern: az olaszokkal együtt kiejthetnék a franciákat is. esetleg a spanyolokat is, ha már ennyire belejöttek :) ötöt lőnénk nekik a döntőn is :)

    @leilaleslie: ez a halálcsoport-bonusz. persze le lehetne zavarni a tornát egy nap alatt is, párhuzamos meccsekkel, és akkor senki sem pihenne többet. (egyenes kiesésben nincs hosszabbítás, hanem pénzfeldobással döntünk, nehogy pihenjen öt percet a tetű másik ág.)

    Válasz erre
  • [25] sunnyalbion - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 13:20 

    @Szovalmindegy: özilnek nyolc eladott passza volt a 116-ból, ha jól számolok visszafelé. ezt lehet úgy is érteni, hogy sokszor pocsékak voltak. (meg persze egy jó helyre menő passz is lehet esztétikai értelemben pocsék, elhiszem.)
    özil nem rossz, sőt, jó, de tud ő még ennél is többet. ugyanúgy, ahogy schweini vagy müller.
    boa pedig konkrétan utál a szélen, csak kényszer-megoldásként neki kell ott lenni. bár valaki felvetette, hogy ausztriát anschlussolni kéne, és akkor alaba lehetne a balszélen. az lenne a tökéletes megoldás.

    Válasz erre
  • [26] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 13:24 

    @sunnyalbion: számomra is csalóka ez a statisztika. lehet, hogy összességében kevés passzt rontott, de azok kivétel nélkül utolsó passzok voltak a kapu előtt. ahhoz képest, hogy mekkora potenciál volt a játékában, rendkívül bosszantó ez a kapkodás a tizenhatosnál.
    a ziccereit pedig továbbra is elképesztően nevetséges módon oldja meg, szóval az aranylabdáért nem a barcába kell igazolnia, hanem meg kell tanulnia lőni. ebben erősen emlékeztet iniestára - hát ő sem kap soha.

    Válasz erre
  • [27] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 13:27 

    @Szovalmindegy: schürrle a német robben?

    Válasz erre
  • [28] Szpáhi  2012. 06. 23. 13:35 

    @krasnaja: több jó érv is van: nem biztos ám, hogy mindig a spanyolok fogják lőni azt a győztes gólt. másodsorban gyengébbek is lettek: Puyol, Villa és egy érdekes formát mutató Torres azt jelenti, hogy a fő motivátor és biztos góllövő nélkül készülhetnek (valszeg ismét a németek elleni döntőre)

    Válasz erre
  • [29] halareaal  2012. 06. 23. 13:39 

    @acdcisti: ez abszolút igaz, bár akár meg is lehet fordítani: ha Schweinsteiger erősebb ellenfél ellen is így játszik a legjobb 4 között, annak elég komoly következményei is lehetnek akár. tegnap egymaga legalább 3-4 ígéretes kontralehetőséget biztosított a görögöknek, úgy, hogy szinte semmilyen nyomás alá nem helyezték (más kérdés, hogy a görögök ezzel sem tudtak mit kezdeni). persze ellenpéldaként meg ott van a hollandok elleni teljesítménye. elég esélytelen, hogy meghúzza Löw, de nem kizárt hogy a németek jobban járnának, ha felváltaná őt Kroos.

    Válasz erre
  • [30] Anthony  2012. 06. 23. 13:44 

    Özilnek talán ez a legnagyobb hibája, hogy egylábas. Tegnap is azért nyomta a kapusba a ziccert, mert a jobb lábára jött a labda, ballal szerintem benyomja.

    A németek leggyengébb láncszeme Boateng, ez jól látszott a tegnap, azon az oldalon foghatóak lesznek nagyon.

    Nem tudom ki lenne jobb ellenfél a következő körben, talán az angolokat könnyebben vernék, mint az olaszokat, de gondolom bármelyik is jön szembe azért nem lesz egyszerű.

    Válasz erre
  • [31] Anthony  2012. 06. 23. 13:47 

    Ja igen, valaki avasson be, Reust biztosan rajsz-nak kell ejteni? Mert szerintem nem angol, hanem német, ezért kb. fonetikusan kellene ejteni a nevét nem?

    Válasz erre
  • [32] Szovalmindegy  2012. 06. 23. 13:48 

    @sunnyalbion: ez a baj a statisztikával, mindenfélét ki lehet belőle olvasni. ha egy helyzetben nem jól passzolsz, nem biztos,h ellenfélhez kerül a labda, de eltűnik a helyzet. Özilnél rengeteg ilyen volt. Özil szuper, ehhez kétség sem fér, de ezen a meccsen nem sok haszna volt. A kedv hiányzik nála, vagy csak fáradt, nem tudom.

    Válasz erre
  • [33] Szpáhi  2012. 06. 23. 13:50 

    @Anthony: Rojsznak kell ejteni.

    Válasz erre
  • [34] krasnaja  2012. 06. 23. 13:53 

    @Szpáhi: Véletlenül sem akarom a spanyolok győzelme mellett érvelni. Csak arra utaltam, hogy ne felejtsük már el, hogy milyen nagyokat pukkant az előzőleg nagyra fújt lufi. Nekem nagyon kontrasztos volt, amit a spanyol meccseken és azok előtt mutattak a németek, elsősorban játékban. Viszont egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy lesz 3. meccs.

    Válasz erre
  • [35] ForzaBayern  2012. 06. 23. 13:56 

    @Anthony: Rajsznak mondják a németek, nem Rojsznak.

    Válasz erre
  • [36] matthe07  2012. 06. 23. 13:56 

    swájnit kábé olyan lenne kihagyni a német kezdőből, mint xavit vagy iniestát a spanyolból.

    Válasz erre
  • [37] ForzaBayern  2012. 06. 23. 13:56 

    @krasnaja: viszont azt se felejtsd el, hogy a spanyolok most korántsem olyan félelmetesek, mint két vagy négy éve, ez jól látszik a taktika körüli mizérián.

    Válasz erre
  • [38] Szpáhi  2012. 06. 23. 14:03 

    @krasnaja: erre jómagam is kíváncsi vagyok, hogy ezúttal mit fognak mutatni. Igazság szerint kizártnak tartom, hogy ez a gyengécskének tűnő angol-olasz-francia trió beleszóljon a 2008-as döntő visszavágójába. Talán még az olaszoknál érzem, hogy képesek lehetnek rá. De erősen afelé mutatnak a dolgok, hogy itt megint spanyol-német döntő lesz. Ott meg ezúttal más felállás lesz az előzőekhez képest, mint már említettem.

    Válasz erre
  • [39] krasnaja  2012. 06. 23. 14:06 

    @ForzaBayern: Nekem 2 éve se voltak valami meggyőzőek, se Chile, se Paraguay, se Portugália ellen. Talán pont a németek ellen voltak a 'legfélelmetesebbek'. Persze ez végletesen szubjektív és nem is aktuális. Végülis Löw harmadjára már csak kitalál vmit, ha arra kerül sor.

    Válasz erre
  • [40] Szpáhi  2012. 06. 23. 14:06 

    Puyol és Villa/régiTorres hiánya főleg a most következő meccseken fog amúgy kiütközni szvsz

    Válasz erre
  • [41] sunnyalbion - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 14:07 

    @alzir: ez mind oké, de a német válogatottakban mindig voltak ilyen emberek, mint müller vagy özil, akik látványosan elrontogatják a helyzeteket, de egyébként meg pont ez a karakter az, ami miatt a nationalelfnek bérelt helye van a négy közt bármilyen tornán. a hasznos, csapatnak alárendelt játék az, ami a német válogatottakat többnyire jellemzi, a portugálok például pont ez által emelkednek a tőlük elvárt szint fölé.
    ha pedig épp belövöldözik a helyzeteket, akkor müller aranylabdás lesz, vagy a csapat meg is nyeri az adott bajnokságot.

    Válasz erre
  • [42] rowi  2012. 06. 23. 14:09 

    féloff, de azt vki meg tudja mondani, hogy a görögök miért nem reklamálták eltörlésért Karagunisz tkp jogtalan lengyelek elleni sárgájának ügyében?

    Válasz erre
  • [43] sunnyalbion - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 14:15 

    @Szpáhi: +1@
    ForzaBayern: az eu betűkapcsolat standard módon oj-nak ejtendő, lásd még ojrópa, ojró. pont ebben szerintem még nyelvjárási különbségek sincsenek.

    @krasnaja: a spanyolok is akkor a legerősebbek, amikor rákényszerülnek, a fociban ez így szokott lenni. a nagycsapat attól nagycsapat, hogy amikor kell, akkor a szokásosra rádob +20-30%-ot. lehet, hogy löw harmadjára játszik a spanyolokkal (már ha összejön), de a keret folyamatosan változik. míg a spanyoloknak egy stabil keretük volt, mi pont váltottunk egy generációt. pont a spanyol keret valamivel haloványabb mint eddig, mi pedig erősödünk folyamatosan.

    Válasz erre
  • [44] sunnyalbion - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 14:16 

    @rowi: mert tudták, mennyire bölcs és belátó szervezet az uefa.

    Válasz erre
  • [45] muemlekimuemlok  2012. 06. 23. 14:24 

    @leilaleslie: igen, és a Nap nagyobb, mint a Hold, de messzebb is van!

    Válasz erre
  • [46] ForzaBayern  2012. 06. 23. 14:49 

    @sunnyalbion: mint egykori germanisztika szakos hallgatónak, aki épp Münchentől 80 km-re él, nem mondtál újat német hangtanból, viszont itt attól még így mondják. :) igaz, már sokszos elsütöttem a helyieknek, hogy az, ahogy beszélnek, meg amit én a német könyvekből tanultam, na az köszönő viszonyban sincs egymással, és ez most nem a nyelvkönyvek kritikája. :)

    Válasz erre
  • [47] sunnyalbion - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 14:53 

    @ForzaBayern: de, a magyar nyelvkönyvek kritikája is, mert a szegény kölök sose hall arról, hogy a németben elég kemény nyelvjárások tudnak lenni, az angol meg nem is egy nyelv, hanem több.
    (persze a magyar nyelvoktatás talán még a béka segge alatt is jobb, mint a fociszakma :)

    Válasz erre
  • [48] ForzaBayern  2012. 06. 23. 15:15 

    @sunnyalbion: Bizony, bár az egyetemen volt olyan szemináriumunk, ahol a keletnémet, 140 kilós díjbirkózó prof asszony azt magyarázta fél éven kerresztül, hogy ez a főnév/ige/melléknév Westfáliában így hangzik, a sváboknál amúgy, a bajoroknak meg a svájciaknak pedig tök más szavuk van rá. Már akkor mondtam volna erre, hogy Leck mich in die Fresse geschiessen, de akkor még nem ismertem a legszebb német káromkodásokat. :)

    Válasz erre
  • [49] Geordie - http://stanleycup.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 15:19 

    azért remélem, hogy az előző két napi negyeddöntőnek csúfolt bohóckodás után a hétvégén már focit is fogunk látni.

    Egyébként bármennyire is fáj ezt kimondani, de jók ezek a németek, nálam most elsőszámú esélyesek. Persze ez az angol-olasz páros javára hajthatja a vizet, mert normál esetben mindketten esélytelenek a germánok ellen, így nem lesz veszítenivalójuk.

    Az köv másfél héten vagy megtörténik az áttörés ennek a fiatal német csapatnak, vagy lassan kiérdemlik az örök lúzer/második/harmadik címet.

    Válasz erre
  • [50] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 15:23 

    @sunnyalbion: tiszta sor, hogy a németek az esélyesek és nagyon is jók. csak jeleztem, hogy például özil engem is bosszantott. komolyabb ellenfél ellen ennyit baromkodni nem lehet. mondjuk akkor meg nyilván visszatér löw a deffenzívebb szélsőkhöz és gomezhez.

    Válasz erre
  • [51] leilaleslie  2012. 06. 23. 15:33 

    @Merlin91: Az asszony helyett inkább matricát nyomtál volna. mindenki jobban járt volna, de még nem késő. A futballunk éppen a 6. osztályos szinten kínlódik. Csak sajnálni tudom szegény agyonmanipulált egyedet.
    Ha képtelen vagy egy futballposzton futballérveket felhozni a véleményed alátámasztására, akkor az ostoba szavaidat ne oszd meg másokkal, tartsd meg magadnak.

    Válasz erre
  • [52] leilaleslie  2012. 06. 23. 15:35 

    @alzir: Eddig minden világversenyen egy (1) nap volt az eltérés, ezért rejtélyes számomra ez a változtatás, mint mondtam értelmetlen.

    Válasz erre
  • [53] Merlin91 - http://sportvers.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 15:36 

    @Geordie: És mit érdemelnek ki akkor az angolok?

    Válasz erre
  • [54] Geordie - http://stanleycup.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 15:40 

    @Merlin91: azt sajnos szofisztikált formában nehezen tudnám kifejezni :) de míg élek remélek :)

    Válasz erre
  • [55] Szerg  2012. 06. 23. 15:41 

    @alzir: mondjuk komoly ellenfélnek nekem kezdésként megteszi a portugál,holland,dán 3as,és idáig úgy vannak a 4 között a németek,hogy Müller és Podolski kvázi használhatatlan formát mutat,és Schweinsteiger is gyatrább mint átlagban.
    Özilt nem látom gyakran játszani,de elhiszem h magához képest halvány,viszont még így is nagyon nagy varázsló,szóval őt nem teszem a várakozáson alul teljesítők közé :)

    nagy döntő lesz az a spanyolok ellen!

    Válasz erre
  • [56] Merlin91 - http://sportvers.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 15:42 

    Egyébként érdeeks módon, a poszt szerzőjével ellentétben én sem éreztem annyira lehengerlőnek a tegnap estit, vagy ondjuk úgy, nem ez alapján gondolom sokkal esélyesebbnek a németeket, mint eddig.
    Az egyetlen látványos különbség az előző meccseikhez képest a Reus-Müller differencia volt, Reus valóban egy más szintet képviselt dinamikában. Özilt már kevéséb éreztem frenetikusnak, mint Benito, Schweinsteiger meg szerntem kifejezetten szar volt, egyetértek azzal, aki írta, hogy egy komolyabb csapat durván büntette volna a németeket az ő hibáiért.

    Ezzel együtt a dominancia, ami mind a 4 eddigi meccsükön megvolt (a portugálok ellen a legkevésbé, tenap a legerősebben), elismerésre méltó és a spanyolokat leszámítva még csak hasonló sincs a mezőnyben - kérdés, az egyre fogyó "maradék" mit tud majd kitalálni ellenük. Haladgatnak egymás felé kétségtelenül, de még nem értek oda.

    Mert tavasszal is mindenki a Barca-Real nagy találkozóra készült a BL-döntőben, aztán mi lett belőle.))

    Válasz erre
  • [57] Merlin91 - http://sportvers.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 15:43 

    @leilaleslie: Ja, mert az mekora érv, hogy Özilnek fejbe kell vernie Messit, hogy Aranylabdás lehessen. Hagyjuk már, nem a te műfajod ez. Megvagyunk egymás nélkül, nyugi. )))

    Válasz erre
  • [58] leilaleslie  2012. 06. 23. 15:46 

    @Merlin91: Eltörött a humorcsontod?

    Válasz erre
  • [59] Merlin91 - http://sportvers.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 15:50 

    Amúgy a Kicker is Schweinit (és Schürrlét) látta a leggyengébb láncszemnek (ugye 1-6-ig osztályoznak és a kisebb jegy a jobb):

    Neuer 3 – J. Boateng 3.5, Hummels 2, Badstuber 2.5, Lahm 2 – Khedira 1, Schweinsteiger 4 – Reus 1.5, Özil 2, Schürrle 4.5 – Klose 2.5

    Khedira a meccs embere, nincs mese.))

    Válasz erre
  • [60] pattopo  2012. 06. 23. 15:58 

    A szakértőket kérdezném, hogy tényleg akkorát hibázott-e Boateng az első görög gólnál, mint ahogy a kommentátor mondta?

    Szerintem ha egy védő és egy csatár egyszerre fut a kapu felé, akkor a kapu torkába, eléjük betekert labdára egyszerűen egy pont után nincs lehetősége a hátvédnek.
    El kell engednie, mert ő előrevetődve semmit nem tud csinálni, csak öngólt rúgni.

    Válasz erre
  • [61] leilaleslie  2012. 06. 23. 15:58 

    @Merlin91: Kissé szigorú az újság. Azért ekkora különbségek nem voltak a csapatban, ráadásul nem tartom túl szerencsésnek tiszta győzelem esetén ezt a fajta óriási (1 és 4.5) megkülönböztetést. Mindenki megtette a magáét, ki jobban, ki kevésbé. Szegény Schürrle vajon mit vétett?

    Válasz erre
  • [62] leilaleslie  2012. 06. 23. 16:01 

    @pattopo: A csatárnak nyilvánvalóan előnye van, először is, mert előrefelé mozog, másodszor pedig, mert ő nagyjából tudja, mi fog történni, az ellenfele csupán reagálni tud az ő mozgására, az a tizedmásodperc pedig éppen elég lehet a gólra.

    Válasz erre
  • [63] malahide  2012. 06. 23. 16:06 

    @leilaleslie:
    2 nap alatt mar mindenkibe belekotottel itt, plusz vegtelen faraszto baromsagokat nyomatsz amugy is

    pihenned kellene, sokat

    Válasz erre
  • [64] Maverick  2012. 06. 23. 16:12 

    Amikor saját sportomban egyetemi tornákon vagy buli kupákon a saját klubtársaim ellen kellett játszanom, akkor éreztem át igazán, hogy milyen szar olyan védő ellen menni, aki minden mozdulatomat ismeri edzésekről... Sőt: edzés végi egymás közti játékokban hónapokon át nem tudtam gólt lőni, miközben a bajnokikon kettesével szórtam őket, mivel a saját védőink az évek során lényegében már az összes cselre felkészültek, a kapusunk pedig csukott szemmel fogta az összes olyan lövést, aminél idegen hálóőrnek esélye sem volt a trükkös megoldások miatt.

    Arra akarok kilyukadni, hogy a spanyolok esetében - kicsit talán abszurd módon :) - a Madrid játékosoknak lesz kulcsszerepe: Ramos, Casillas, Xabi és Arbeloa birtokában hatalmas tapasztalat van Benzema, Cé és Özil játékáról, ami óriási jelentőséggel bírhat.

    Én máig úgy tartom, hogy a VB döntőn Casillas pontosan tudta, hogy Robben mit fog csinálni. Még fel is kínálta, hogy lője oda, ahova ő is számít rá.

    Válasz erre
  • [65] leilaleslie  2012. 06. 23. 16:12 

    @malahide: Jól esett, hogy mindezen baromságodat rengeteg példával alátámasztottad, érveid valósággal sokkoltak minket, te szerencsétlen nyalógép.
    Utóirat: ez egy magyar oldal, próbálkozzál hát magyarul írni.

    Válasz erre
  • [66] Maverick  2012. 06. 23. 16:16 

    OFF

    Tudom, hogy szar a moderálással foglalkozni, de meredeken esik a színvonal. Én - mivel külföldön vagyok, és az USA-ban senkit nem érdekel a foci gyakorlatilag, főleg nem délután 2-kor munkaidőben -, csak itt tudok normális környezetben, kvázi közösségben meccset nézni, és ezért nagyon hálás vagyok. De az elmúlt két napban, ha egy meccsnéző hely lenne a körúton az NST, akkor sajnos átmentem volna a szomszéd kocsmába a közönség miatt. :(

    Válasz erre
  • [67] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 16:20 

    @leilaleslie: na várj, ez most tényleg érdekel, mi nem volt magyar a hozzászólásában? a plusz?

    Válasz erre
  • [68] leilaleslie  2012. 06. 23. 16:35 

    @alzir: Ez most engem is érdekel. Nem vagyok magyar tanár, csupán író, de azért a fenti szavak számomra kimerítik a totális magyartalanság, valamint a helyesírás csődjét. Tudom, hogy egy futballposzton nem ez a legfontosabb, ezért bocs, de nehezen tudok kibújni a bőrömből.

    Válasz erre
  • [69] leilaleslie  2012. 06. 23. 16:43 

    @Maverick: "akkor éreztem át igazán, hogy milyen szar olyan védő ellen menni"
    "Tudom, hogy szar a moderálással foglalkozni"
    Hát, ez a két mondat nyilván emeli az általad kritizált színvonalat, igaz Amerikában gőzük nincs mit is takar. Egyébként a szomszéd kocsmája mindig zöldebb.

    Válasz erre
  • [70] Maverick  2012. 06. 23. 16:54 

    @leilaleslie: Elnézést kérek. Nem tudtam - mivel nem akartam - olyan szofisztikált módon sértő lenni, mint az alábbi mondat:

    "Az asszony helyett inkább matricát nyomtál volna"

    Válasz erre
  • [71] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 16:55 

    @leilaleslie:
    "egy futballposzton nem ez a legfontosabb"

    egy futballposzton? hogy érted? a csatár, vagy a középpályás posztján? amire te gondolsz, az szerintem a "posztban" lesz. és felesleges hozzátenni, hogy futball.

    Válasz erre
  • [72] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 16:56 

    @Maverick: az LSD-t ajánlja, nem? legalábbis másképp nincs értelme a mondatnak.

    Válasz erre
  • [73] leilaleslie  2012. 06. 23. 17:03 

    @Maverick: Értem, "más ember is lop, gyilkol, akkor én is megtehetem". Oké!

    Válasz erre
  • [74] PrawoJazdy  2012. 06. 23. 17:05 

    @csoncson: Szerintem pedig a görög válogatott egyénileg is jobb a magyarnál. Két ilyen védő, mint a schalkéban és a werderben alapember papasz-papa pár (plusz a másik papadopulosz, aki kiszorította a schalkést), miközben mi az Anderlechtnél alapember Juhásznak örülünk, de körülötte homály. Támadók terén meg vannak tehetségeink, de szigorúan azok, nem tudok egy olyan embert mondani tőlünk, mint Szamarasz, aki egy celticben alapember évek óta (Dzsudzsák a holland keltetőben ezt elérte, de amint váltott, egy orosz kiscsapatban nem tudott stabil helyet kivívni magának). Arról nem is beszélve, hogy a görög bajnokság színvonala elérhetetlen álom az nb1-nek, és alapvetően a szánalmas merítési lehetőségeink is ebből fakadnak. A mentális erőt meg nem egy jó kapitány hozza (persze a portugál munkája is kell ahhoz, hogy használni tudják), hanem ugyanolyan nevelt képesség, mint például a technikai tudás, vagy a taktikai elemek ismerete. Ebbe a görög válogatottba maximum három magyar játékos férne el, azok is évek óta kint játszó, Magyarországtól eléggé eltávolodott játékosok.

    @Maverick: Nem kell szerintem túldramatizálni, igazából leilaleslie az egyetlen igazi troll itt, de focis hasonlattal élve egy igazi klasszis topic-to-topic középpályás, minden poszt alá, mindenről van egy olyan megjegyzése, amivel hol értelmes eszmecserét akaszt meg, hol helyzetbe hoz sommás és idióta véleményeket, hol csak szervezi a hülyeséget. Mindenhol ott van, mindenhez hozzászól, és ezt a lehető legjobb minőségben, hamisítatlan arroganciával, fáradhatatlansággal és olyan technikai finomságokkal, mint az önmagával ellentmondás. Igazából ő egy Xaviba oltott Essien. Le kéne venni a pályáról mondjuk Heinrichnek egy Kean-féle belépővel.

    Válasz erre
  • [75] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 17:06 

    @leilaleslie: nem emlékszel rá, hogy te írtad az idézett mondatot, igaz? szerintem kevesebb matricát kéne nyomnod.

    Válasz erre
  • [76] leilaleslie  2012. 06. 23. 17:07 

    @alzir: 19.: "Szórakoztató az ilyen matricás-albumok alapján szakértő 6. osztályos színvonal".
    Nem mondod, már a 12 éves gyerekek is drogoznak?

    Válasz erre
  • [77] ladlac  2012. 06. 23. 17:20 

    @alzir: "nem teljesen értem, hogy mindössze 1-0-nál miért tartózkodik két ember kivételével mindenki a görögök térfelén. persze ha úgy gondolkodtak, hogy nem baj, ha kapunk egyet, majd rúgunk hármat (ahogy az történt is), ám legyen, de fura volt, hogy egy csapat ennyire kinyílik egy eb-negyeddöntőben. "

    Talán még 0-0-nál történt, hogy egy előrevágott görög labdát Neuer szedett össze, alig visszább a félpályánál. Meg is lepődtem, mert kb. Valdest lehet még így látni, de a 70. perc után, hátrányban.

    Válasz erre
  • [78] leilaleslie  2012. 06. 23. 17:21 

    @PrawoJazdy: "Mindenhol ott van, mindenhez hozzászól"
    Sejtelmem sem volt, hogy nem lehet hozzászólni, arról pedig végképp nem, hogy mindez csak egyirányú lehet.

    Válasz erre
  • [79] PrawoJazdy  2012. 06. 23. 17:30 

    Egyébként pedig, ezt a meccset is ugyanúgy helyén kell kezelni, mint a cseh-portugált vagy a spanyol-írt. Egy jóval gyengébb ellenfél ellen sziporkáztak a németek, de pl. Özil nem véletlenül most volt a legjobb, szemben azzal, amikor védekezőbb felállást és társakat kapott. Erődemonstrációnak jó volt, és az olaszok ellen kulcsfontosságú széljátékhoz is fontos tapasztalatokat szolgáltatott Löwnek, de kb ennyi.
    Ugyanakkor meg a két bekapott gólt, a sok kihagyott helyzetet és Schweini rossz játékát sem kell túlságosan komolyan venni, mindegyikre rátett egy lapáttal az, hogy Görögország volt az ellenfél (lesz még egy rakás helyzet, úgyis lövünk még gólt, Schweini meg most a rövidebbet húzta Löwnél, lévén az egyetlen, valamennyire is védekező feladatokat is ellátó középpályás volt tegnap).

    Ceterum censeo, Kroos a világ egyik legjobbja a posztján, és teljesen más stílusú játékos, mint Özil. Pl. Pirlot egy Kroos-Schweini-Khedira háromszög eltüntetné a pályáról, kb észre se vennénk, hogy játszik.

    Válasz erre
  • [80] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 17:32 

    @leilaleslie: értem, hogy mire gondoltál, csak a mondatodnak nem volt se füle, se farka.

    Válasz erre
  • [81] leilaleslie  2012. 06. 23. 17:39 

    @alzir: Nem én vagyok az első, és feltehetőleg nem is az utolsó, aki mások szerint értelmetlen mondatokat fogalmaz meg, egyetlen szerencse: én nem rendelkezem semmiféle hatalommal, hogy egy országot a mélybe rántsak velük.
    A foci pedig nálunk sokszor közügy, éppen ezért leginkább itt kellene megtalálni a kulturált vitatkozást.

    Válasz erre
  • [82] nightshift  2012. 06. 23. 17:41 

    ne unatkozzatok má ilyen látványosan, mi az, túl nagy a hőség. zuhit mindenkinek. a végén jön benito, oszt még tényleg elkezd moderálni... írjatok a meccsről inkább.

    Válasz erre
  • [83] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 17:53 

    @leilaleslie: "Utóirat: ez egy magyar oldal, próbálkozzál hát magyarul írni."

    "Nem vagyok magyar tanár, csupán író, de azért a fenti szavak számomra kimerítik a totális magyartalanság, valamint a helyesírás csődjét. "

    Válasz erre
  • [84] leilaleslie  2012. 06. 23. 17:54 

    @nightshift: Én mindent megpróbáltam, hogy életet vigyek a kommentekbe, de úgy fest csupa unalom az egész, akár egy albán-kazah rangadó.
    A mai meccsen 3-3, és kidurran a labda.

    Válasz erre
  • [85] leilaleslie  2012. 06. 23. 17:55 

    @alzir: Köszönöm az ismétlést, az ingyen reklámot.

    Válasz erre
  • [86] kepfenyezo  2012. 06. 23. 18:15 

    Özil elképesztő.

    És a német csapat átlagéletkorát elnézve a következő 10 év róluk fog szólni... a németek akkor is nyernek, ha rosszul fociznak. Mi lesz most?

    Válasz erre
  • [87] Nerteaux  2012. 06. 23. 18:25 

    Annyira egyértelmű hogy a németek nyerik az EB-t, hogy nem ők fogják :)
    A spanyolok ma kiesnek a franciák ellen (fogalmam sincs hogy hogyan), a németeket meg hazaküldik az olaszok az elődöntőben.

    Válasz erre
  • [88] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 18:36 

    hol a spanyol-francia poszt? mindegy.
    a mai meccs természetesen mérsékelten szórakoztató spanyol darálás lesz egy fogalmatlan, demoralizált francia csapat ellen. szerencsés esetben pedig mészárlás.
    az utóbbi napok hírei alapján (a francia öltöző problémáiról) nem tudom elképzelni, hogy az eddig sem túl acélos franciák újra feltalálják magukat. mert hát pontosan arra lenne szükség.
    persze az eddigi tippelési hatékonyságom alapján máris rohannotok kéne a franciákra fogadni.

    Válasz erre
  • [89] nightshift  2012. 06. 23. 18:42 

    @alzir: :)). te is könnyen költöd más pénzét :). tuti 0:0, dögunalom, tizipárbaj. csak bírjam a végéig!

    Válasz erre
  • [90] coys  2012. 06. 23. 18:44 

    @leilaleslie: ne életet vigyél a kommentekbe, hanem értelmet. vagy tényleg nyomj egy matricát.

    Válasz erre
  • [91] tr  2012. 06. 23. 18:44 

    @leilaleslie: a jelenlegi lebonyolítással nem lehet megoldani, hogy ne legyen ez a két nappal több pihenő egyes csapatoknál. Az A csoport három nappal korábban játssza a zárómeccseit a D-nél, az elődöntőkben viszont már "összeérnek", így ez a három nap a csop.meccs-negyeddöntő, illetve a negyeddöntő-elődöntő közti pihenőnapokban oszlik meg. Vagyis mindenhogy lesz valahol kétnapos különbség.
    Azt lehet csinálni, hogy a negyeddöntők két nap legyenek négy helyett (mint 96-van vagy 2000-ben), vagy máshogy szervezni az ágakat (a1-b2, b1-a2, mint 2008-ban). Esetleg a1-b2, c1-d2, b1-c2, d1-a2 alapon csinálni a negyeddöntőket, akkor csak egy csapat szívja ezt meg (d2), de az nagyon.
    Egyébként 2004-ben ugyanígy volt, mint most, és akkor a portugálok és a görögök is továbbjutottak a kettővel több pihenőnap után.

    Válasz erre
  • [92] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 18:48 

    @nightshift: csak nem lesz 0-0. a franciák eddig minden meccsükön a labdát fényezték, és úgy sem ment nekik, mi lesz most, hogy még ezt sem tehetik meg?

    Válasz erre
  • [93] Equinox  2012. 06. 23. 18:49 

    @sunnyalbion: ugye viccelsz? Aki tanult németet, az tudja h dajcslánd, ejró, Ejrópa, Najer. Ha nem értettem a viccedet, bocs, de többször is védted az ojró álláspontot. Azért ezt direktből nem kéne, biztos van, akit félreinformáltál.

    Ma pedig h legyek kvázi-ontopik, spanyol győzelem, csatalkozom rizlához, alapesetben erődemonstráció, jó esetben gálázás. Oda kell baszarintani, itt már meg kell mutatni kinek mekkora a nemiszerve.

    Válasz erre
  • [94] leilaleslie  2012. 06. 23. 18:50 

    @coys: Rendkívül boldoggá tesz, hogy egy ilyen értelmes, intelligens ember, egy valódi szupermen is tiszteletét teszi errefelé. És miután a matricámat meg kell nyalnia valakinek, hát én speciel rád gondoltam. Mégiscsak jobb egy értelmes emberrel szövetkezni.

    Válasz erre
  • [95] Equinox  2012. 06. 23. 18:51 

    @alzir: teljesen irreális h a franciák kibekkeljék ezt a spanyol középpályás dominanciát, ami lesz. Remélem lesz rendes csatár is a pályán, és szükség esetén vagy akár kezdőként is nagyon szeretném már Llorentét is akcióban látni.

    Válasz erre
  • [96] leilaleslie  2012. 06. 23. 18:54 

    @tr: Hát éppen az az, ettől tartok. Mindenesetre kizárt, hogy egy ilyen mamutcégnél, mint az UEFA, nincs egyetlen matematikus sem, aki megoldaná ezt a nem mindennapi feladatot. A VB-ken valahogy fel sem merül ez az anomália.

    Válasz erre
  • [97] nightshift  2012. 06. 23. 18:55 

    kijött a kezdő. én nem értek hozzá, de 4321 lesz.

    Válasz erre
  • [98] nightshift  2012. 06. 23. 18:56 

    ja, a francia kezdő.

    Blanc kapitány ezek szerint a Lloris – Réveillere, Rami, Koscielny, Clichy – Cabaye, M’Vila, Malouda – Debuchy, Ribéry – Benzema kezdőcsapattal veszi fel a harcot a címvédő Spanyolországgal. Meglepetés, hogy a jobbhátvéd posztján eddig osztozó Réveillere és Debuchy egyaránt ott található a kezdők között.

    köszi, nso!

    Válasz erre
  • [99] notarrogantjustbetter  2012. 06. 23. 18:57 

    A mai spanyol győzelemhez szerintem kétség sem férhet; mindkét csapatnak ugyanaz a játéka, csak két teljesen különböző szinten. Előbb verik meg az olaszok vagy az angolok a spanyolokat, mint a franciák (szerintem). Vagy akár a portugálok...ami nagyon benne van. Lesz itt még meglepetés.

    @kepfenyezo: 'a németek akkor is nyernek, ha rosszul fociznak. Mi lesz most?' Erre a kérdésre pedig a válasz: Anglia a világ legszarabb focijával kiejti őket:))

    Válasz erre
  • [100] nightshift  2012. 06. 23. 18:58 

    valaki ossza már el őket értelmesen, kizárt, hogy ebbe a szerkezetbe álljanak fel.

    Válasz erre
  • [101] leilaleslie  2012. 06. 23. 18:58 

    @Equinox: Aligha fogjuk látni, hacsak nem szorít a cipő; a bilbaói remek csatár, ám kevésbé alkalmas a barca gyors, rövid-passzos játékára, ahhoz gyakorolni kéne Xavival és a többiekkel, idő viszont nincs rá. Persze, hogy jobban bízik a mester Torresben, vagy Fabregasban.

    Válasz erre
  • [102] leilaleslie  2012. 06. 23. 19:01 

    @nightshift: Hol van Nasri? Védekezünk, védekezünk?

    Válasz erre
  • [103] Mosieur  2012. 06. 23. 19:05 

    ..az Olaszok már sokszor cáfoltak rá hogy lehet az előzetes elvárásokat általuk felül írni.Sztem egy német válogatott ha otthon bundaügyek borzolnák a futballt,lépni sem bírnának a pályán,míg Olaszország tornát is tud nyerni egy élete formáját hozó Zidannal felálló csapat ellen is akár,vagy csoport meccsekből szánalmas döntetlenekkel kivergődve..
    Szóval a papírforma a német győzelem mellett szól és ez tképp elég ritkán jön be..
    De azért én is nekik drukkolok,különösen Reus-nak..(rojsz)

    Válasz erre
  • [104] Theatre_of_Dreams  2012. 06. 23. 19:06 

    @nightshift: Na most eldől mennyire masszív a Cabaye-M'Vila páros.

    Válasz erre
  • [105] nightshift  2012. 06. 23. 19:11 

    @Theatre_of_Dreams: ketten kevesek lennének, mint sárkánynak a légycsapó.
    majd megnézik a spanyol kezdőt, és aszerint rendeződnek a franciák. szerintem. aztán lehet, hogy kamu a kezdő, akkor mamikázni fogok.

    Válasz erre
  • [106] Equinox  2012. 06. 23. 19:16 

    @Mosieur: Rajsz. Ez olyan mintha szándékosan helytelenül ejtenéd Cabaye-t, mert úgy kúl. Rajsz.

    Válasz erre
  • [107] leilaleslie  2012. 06. 23. 19:19 

    Ha megnézem az utánpótlás tornákat, illetve a két ország ezen rendszereit, aligha tévedek: a német és a spanyol csapat fogja uralni Európa, tán a világ futballját is az eljövendő évtizedekben.

    Válasz erre
  • [108] Theatre_of_Dreams  2012. 06. 23. 19:23 

    Fabregas kezd. Nagyon izgalmas meccs lesz.

    Válasz erre
  • [109] Theatre_of_Dreams  2012. 06. 23. 19:23 

    Fabregas kezd. Nagyon izgalmas meccs lesz.

    Válasz erre
  • [110] leilaleslie  2012. 06. 23. 19:25 

    @Theatre_of_Dreams: Eddig bevált a csatár nélküli játék, a mesternek hiányzik Villa. Nekem is.

    Válasz erre
  • [111] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 19:28 

    @Theatre_of_Dreams: honnan veszed? uefa.comon semmi

    Válasz erre
  • [112] nightshift  2012. 06. 23. 19:28 

    ha a spanyolok 460-al gyönnek, 5311, vagy 541 lesz a reakcija. mondjuk, elég gyorsak páran ahhoz, hogy még a védelemből is felérjenek... ha lesz mire. allez blöz!

    Válasz erre
  • [113] Mosieur  2012. 06. 23. 19:30 

    @Equinox: ..dehát a hoch deutch..és a 99elf rádió kommentátorai Tom Hégersz'-szel az élen..
    Ezért zavar ha nojer-t najer nek ejtik a mi riportereink,bár tudom felénk a bécsi nyelvjárás hatásai az uralkodóak, dehát a hohdojcs..

    Válasz erre
  • [114] nightshift  2012. 06. 23. 19:30 

    még 15 perc a hivatalos kezdőkig. vazze, ilyet még sose csináltam. izgulni meccs előtt... meleg van, még mindig.

    Válasz erre
  • [115] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 19:32 

    és tényleg nem kezd.

    Válasz erre
  • [116] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 19:32 

    mármint torres. fabregas meg igen. hümm.

    Válasz erre
  • [117] Mosieur  2012. 06. 23. 19:34 

    ..il.bocs a bundesliga rádió pontos neve 90elf..

    Válasz erre
  • [118] Danniil  2012. 06. 23. 19:36 

    Ha a spanyolok ma kiesnek, VdB fejét fogják követelni. Egyébként hihetetlen milyen makacs az öreg.

    Válasz erre
  • [119] leilaleslie  2012. 06. 23. 19:36 

    Blanc megijedt? Akkor veszíteni fog.

    Válasz erre
  • [120] nightshift  2012. 06. 23. 19:37 

    LINEUPS

    SPAIN

    1
    Casillas(GK) (C)
    3
    Piqué
    15
    Sergio Ramos
    17
    Arbeloa
    18
    Jordi Alba
    6
    Iniesta
    8
    Xavi Hernández
    10
    Fàbregas
    14
    Xabi Alonso
    16
    Busquets
    21
    Silva
    1

    Lloris(GK) (C)
    2
    Debuchy
    4
    Rami
    13
    Réveillère
    21
    Koscielny
    22
    Clichy
    6
    Cabaye
    7
    Ribéry
    15
    Malouda
    17
    M'Vila
    10
    Benzema

    Coach
    Vicente del Bosque (ESP)
    Laurent Blanc (FRA)

    Válasz erre
  • [121] Equinox  2012. 06. 23. 19:41 

    Fábregas nem csatár, miért kell megint az 5-ösön is passzolgatni? Izgulok, de azért mégsem féltem őket

    Válasz erre
  • [122] touristique89  2012. 06. 23. 19:51 

    translate.google.hu/

    A német néni Rojszra szavaz.

    A francia kezdő nem tetszik. Nasri elkéne.

    Válasz erre
  • [123] leilaleslie  2012. 06. 23. 19:51 

    Hihetetlen labdatartás folyik majd mindkét oldalon, legalábbis az első gólig, már ha lesz.

    Válasz erre
  • [124] ladlac  2012. 06. 23. 19:56 

    A franciák kontrára játszanak, föladva mindazt, amit eddig mutatni próbáltak az Eb-n. A spanyolok meg csatár nélkül, remélve, hogy kijátsszák üres kapura, vagy valakinek lecsúszik. Ne legyen igazam, de szerintem egy unalmas meccs lesz. A fő kérdés, hogy a franciák végig tudnak-e vinni egy normális kontrát, illetve hogy a védelem bírja-e a nyomást.

    Válasz erre
  • [125] Merlin91 - http://sportvers.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 19:59 

    Szegény görögök. Most, hogy csupaszív küzdéssel kaptak egy négyest, övék a világ szimpátiája. Amikor ugyanilyen csupaszív küzdessel 1-0-ra nyertek, ők voltak a futball gyilkosai. Amikor meg Eb-t nyertek vele, a világ közellensége.)))

    Válasz erre
  • [126] Equinox  2012. 06. 23. 20:06 

    @Merlin91: jaj de jó! Te nem csak sportverset, hanem sportzanzát is írhatnál.

    Amúgy én most sem szeretem őket, de az elismerés már lassan kijár nekik

    Válasz erre
  • [127] PrawoJazdy  2012. 06. 23. 20:07 

    Franciásoktól kérdezem, Reveillere mennyire masszív szélsővédő, egy 3-4-3-ban el tudná látni az egyik "középső" hátvéd feladatkörét?

    Nasri kihagyását még meg lehet taktikai okokkal magyarázni, de Diarrára nincs más elképzelésem, mint hogy sérült, esetleg csatlakozott Evrával a francia ellenálláshoz (vive'la resistance).

    Válasz erre
  • [128] nightshift  2012. 06. 23. 20:08 

    @Merlin91: ez jó. ilyen a világ. :)

    Válasz erre
  • [129] leilaleslie  2012. 06. 23. 20:09 

    @Merlin91: Nem kellene még több szobor nekik, van éppen elég belőle, még ha karját vesztett is a többségük. Mostani csapatuk se a karjukat, se a rosszul beidegződött identitásukat nem vesztették el, szerencsére a meccset igen, de nagyon.

    Válasz erre
  • [130] ojnst - http://nepstadion.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 20:11 

    @PrawoJazdy: Diarrával szemben M'Vila visszavette a helyét. Réveillére meg maximum kényszerből játszott középső védőt életében, ami nem lenne baj, de szélen se túl meggyőző, ma is csak úgy játszhat, hogy Debuchyt feljebb tolta Blanc.

    Válasz erre
  • [131] nightshift  2012. 06. 23. 20:13 

    @PrawoJazdy: én nem vagyok franciás, de 12 meccsen nem nyertek a franciák, ha ő játszott. uefa stat. ha jól értettem. :) (valaki azt kommentelte, hogy Ini-re két védőt pakolnak rá.)

    Válasz erre
  • [132] PrawoJazdy  2012. 06. 23. 20:15 

    @ojnst: Hát de két ilyen rohamnéger (c by Benito) simán elférne a spanyolok ellen, én és a zonalmarkingos csávó is azt hitte, kb rájuk fog épülni a középpálya ma.
    Fogalmam sincs, hogy mit akar Blanc, Menez és Nasri ki, plusz három szélsőhátvéd, tehát bekkelés és kontrák, cserébe viszont Malouda be és Diarra ki. Még a felállásról sincs elképzelésem, de ez biztos a ligue1-ismereteim hiányosságai miatt.

    Válasz erre
  • [133] ladlac  2012. 06. 23. 20:17 

    @PrawoJazdy: Szerintem 4-5-1, középpálya közepén Cabaye - M'Vila - Malouda, a jobb szélen Debouchy, balon Ribéry.

    Válasz erre
  • [134] Viridis Aquilae - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 20:18 

    Én is író vagyok, múlt héten publikáltam egy röpdolgozatot a tancsi néninek, ami csak azért nem került nyomtatásra, mert éppen kifogyott a titkárságon a patron. De azt mondták, hogy jó úton haladok. A matricákat is szeretem, noha csak gyűjtöm őket... de ez is több, mint a semmi.

    @Equinox: ojró, ojrópa, rojsz. Az összes német tanárom szerint (pedig van közte vesztfáliai és sváb is).

    Válasz erre
  • [135] PrawoJazdy  2012. 06. 23. 20:23 

    @Danniil: Nem a mai felállással vagy Fabregasszal kapcsolatban, de - elismerve del Bosque edzői kvalitásait - eddig a spanyol válogatott élén "csupán" egy, a barca-gerincre épülő, a barca játékát közepesen utánzó csapatot rakott össze, aminek kb minden meccsén sajnáljuk, hogy Messi sérülés miatt nem tud játszani. Nyilván nem ilyen egyszerű, de eddig nekem ez a szolgai utánzás benyomását kelti, a hiányosságok áthidalására/eltüntetésére való bármilyen szándék nélkül.
    Hihetetlenül masszívak, de senki sem beszélne a németek fő esélyességéről, ha valaki bátran, a nem-barcásokhoz a legszükségesebbnél valamivel jobban nyúlva, a barcelonától valamennyire elrugaszkodó, és működő csapatot építene fel.

    Válasz erre
  • [136] leilaleslie  2012. 06. 23. 20:23 

    @Viridis Aquilae: Nyilván az autópálya-matricára gondolsz, az igen csak jó út. Várd meg vele a sorsolást, hátha nyersz vele egy előre lyukasztott villamosjegyet, esetleg egy szifonpatront, ha már kifogyott.

    Válasz erre
  • [137] nightshift  2012. 06. 23. 20:23 

    smatchban lehetett Vuk-os matricákat gyűjteni.

    Válasz erre
  • [138] Viridis Aquilae - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 20:25 

    @PrawoJazdy: a dupla jobb bekk oldal az Alba-Iniesta szárnynak szól, Arbeloától nem fél (mondjuk ki félne?) ráengedi Ribery-t, ami logikus, látva a Bayern-Real meccseket. Lesz egy szép City-s párharc is Silva kontra Clichy. Ami hiba szerintem az Alou Diarra kihagyása, Malouda már csak papíron jobb bárkinél is, szörnyen játszott. De hivatalból ő tölti be a box-to-box szerepet. Az sem biztos, hogy Réveillére nagy ötlet, szerintem Ménez tudna védekezni Albával szemben.

    Túl óvatos meccs lesz, ez így, mindkét oldalról.

    Válasz erre
  • [139] leilaleslie  2012. 06. 23. 20:29 

    @PrawoJazdy: Nem könnyű egy spanyol edzőnek elrugaszkodnia a barcától, hiszen a játékuk rendkívül sikeres eddig. Minden csapat szeretne 70-75% labdabirtoklást felmutatni. A mester mégsem mondhatja Xavinak, Iniestának, hogy amit eddig játszottatok az nagyon szép, nagyon jó, ám én valami egész mást szeretnék. És erre van egy hetünk, hogy begyakoroljuk. Na, gyerünk Uraim, 20km futás!

    Válasz erre
  • [140] nightshift  2012. 06. 23. 20:29 

    ja, most már off egy kicsit, de ez a cím nagyon odabasz. grat.

    Válasz erre
  • [141] Equinox  2012. 06. 23. 20:29 

    @Viridis Aquilae: igen, Magyarországon több némettanártól és gyakran hallotam h svejn, meg ejne klejne, szóval azért nem biztos h megbíznék az ilyen ojrós tanárban, de ám legyen, elfogadom. Maradok az ajrónál, viszont.

    Ma meg VIVA!

    Válasz erre
  • [142] PrawoJazdy  2012. 06. 23. 20:30 

    @Viridis Aquilae: Na ja, de a bayern híresen torlódik balra, egy Kroosszal és egy Schweinivel. Ribéryt most ki fogja támogatni? Kb rá hárul a szervezés teljes feladata. Malouda helyett Nasri is jobb megoldás lenne, nem beszélve Diarráról (szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy felrobbantott egy sínpárt Normandiában, vagy sérült).
    Blanc nagyon jó és általában sokat kombináló edző, ezért bízom benne, hogy ennek van bármiféle értelme.

    Válasz erre
  • [143] leilaleslie  2012. 06. 23. 20:31 

    @nightshift: Vuk melyik csapatban játszik, és bal bekk ő, vagy éppen a ravasz jobb oldali felfutó?

    Válasz erre
  • [144] nightshift  2012. 06. 23. 20:35 

    @leilaleslie: ő egy matricás rém.

    Válasz erre
  • [145] PrawoJazdy  2012. 06. 23. 20:36 

    @leilaleslie: Nem is nekik kéne mondania, hanem Silvát, Matát stb. "beépítenie", meg megpróbálhatta volna eltüntetni a Messi nevű hatalmas lyukat ott elöl. Hogy mást ne mondjak, a spanyolok brutális széljátékra képesek, szemben az idei barcával. De ezt az olaszok ellen is csak a vége felé lépte meg, pedig nyilvánvaló volt, hogy azt a rendszert ott kell és lehet megverni.

    Válasz erre
  • [146] nightshift  2012. 06. 23. 20:37 

    amúgy én most látom a spanyolokat következetes Barca stílusban nyomni először. azt is sok (relatíve) külsőssel csinálják.

    Válasz erre
  • [147] leilaleslie  2012. 06. 23. 20:38 

    @nightshift: Rendben, de kit ijesztget? A spanyolokat, avagy a franciákat?

    Válasz erre
  • [148] Viridis Aquilae - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 20:42 

    @leilaleslie: nem, én inkább repülni szoktam. Na, nem úgy, mint te a bélyegtől.

    Ha megfogadsz egy rajongói tanácsot: élmény téged olvasni, nehogy letérj erről a pályáról. Ja és ne válj soha erőltetetté, az ront a hiteleden. Az őszinteségedtől vagy bájos.

    Válasz erre
  • [149] nightshift  2012. 06. 23. 20:46 

    @leilaleslie: téged.

    Válasz erre
  • [150] Viridis Aquilae - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/  2012. 06. 23. 20:46 

    @Equinox: persze, svájn, ájne klájne... de ez nem tartozik az ojrópás témához. Én megbízok az anyanyelvű tanáraimban, ha átvertek akkor lesz nemulass. :)

    @PrawoJazdy: a széleken fognak támadni, Ribet Clichy támogatja. Na meg Benzema.

    Válasz erre
  • [151] leilaleslie  2012. 06. 23. 20:50 

    @PrawoJazdy: Nekem a majdnem tökéletes spanyol játékból eddig éppen az a fajta szélső felfutások hiányoztak, amire mondjuk Dani Alves képes. Az írek ellen már mutatkoztak azért a jelek ebben az irányban, de akkor úgy tűnt, mintha a mester könyörgött volna a két fickónak 2-0-nál, ugyan menjetek már előrébb. Valahogy nehéz összeegyeztetni a reálos védekezést a barcás támadójátékkal, de a franciák megint egymásnak estek, így tálcán kínálják az esélyt.

    Válasz erre
  • [152] reelbeba  2012. 06. 23. 20:51 

    Ne maaar, Cesc!

    Válasz erre
  • [153] muharov  2012. 06. 24. 12:27 

    Mekkora kibaszott túlzás már, hogy Özil frenetikus volt.

    Pont az tűnt fel, hogy az első fél órában milyen szar volt, aztán ahogy a görögök szétestek, ő is kezdett magára találni. Jobb játékos ő annál, hogy ilyen alacsonyan legyen nála a léc.

    Válasz erre
  • [154] leilaleslie  2012. 06. 24. 12:31 

    @muharov: Tökéletes meglátás. Bár azt hiszem, ő ezen a tornán a lendületén már nem lesz képes változtatni.

    Válasz erre
  • [155] muharov  2012. 06. 24. 12:32 

    "Ezt a játékot ugyanis Németország valószínűleg bárki ellen tudja produkálni a torna további részében, méghozzá azért, mert a portugáloknak és a spanyoloknak nincs olyan játékosuk, aki meg tudja fogni Mesut Özilt"

    Németország-Argentína 4-1 Emlékszünk még? Ugyanez ment, hogy a németekt senki sem fogja meg, aztán mégsem tudták ugyanazt a játékot a spanyolok ellen.

    Válasz erre
  • [156] Szpáhi  2012. 06. 24. 12:33 

    Reus az Rojsz, ezt nem a kisujjamból szoptam, hanem a német kommentátorok mondják így. de sebaj, ők biztos kevésbé hozzáértőek, mint némely hazánkfia:))

    Válasz erre
  • [157] muharov  2012. 06. 24. 12:34 

    Sőt, 4-0 lett.

    Válasz erre
  • [158] leilaleslie  2012. 06. 24. 12:38 

    @muharov: Egyszerűen minden csapat, kapitány retteg a spanyol labdatartástól, még a német is. Majd ha egyszer ez változik, csodálatos meccseknek nézünk elébe.

    Válasz erre
  • [159] Equinox  2012. 06. 24. 12:46 

    @leilaleslie: Blancnak is tele volt a gatyája, telerakta a kp-ját vkp-okkal, és mire ment vele, mikor cserélni kellett, meg nem tudott lényegeset változtatni.

    Válasz erre
  • [160] leilaleslie  2012. 06. 24. 12:51 

    @Equinox: Nekem végig az volt az érzésem, remélem megcsalt, hogy a franciák, talán Ribery kivételével inkább az elkövetkező hetet a családdal, a tengerparton töltenék, mint a pályán, amiért nem is igazán lehet rájuk követ szórni. Persze ez nem vigasztalja a szurkolóikat.

    Válasz erre
  • [161] Equinox  2012. 06. 24. 12:54 

    @leilaleslie: erre egyszerűen nincs mentség ha így van. Ha meg a franciáknak drukkoltál, ez akkor sem kibúvó. Remélem, h tényleg ennyire voltak képesek a spanyolok ellen, nem motivációhiány volt. Tény h a spanyolok még igazán jól játszó ellenfelet nem vertek meg ezen az EB-n, habár a horvátokra mondható h elég jól játszották amit a spanyolok ellen lehet, de az meg nyögvenyelős meccs volt és szerencsés kimenetelű. A német-spanyol döntő továbbra is magasan esélyesebb bármi másnál szvsz. Ott majd meglátjuk

    Válasz erre
  • [162] leilaleslie  2012. 06. 24. 13:08 

    @Equinox: A portugálokra szintén ugyanez igaz, mármint, hogy jól játszó ellenfelet nem vertek meg.
    Én leginkább egy olyan csapatnak szurkolnák, mely 26 éve van a levesben.

    Válasz erre

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá a bejegyzéshez. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.