Írta: heinrich | 2012. jún. 8. 13:46
Az NBA napi szintű követésével nagyjából akkor hagytam fel, mikor még Tim Duncan és David Robinson a csúcson volt, a Nemzeti Sport hátoldalán pedig Török Péter írta az egész oldalas anyagokat. Később aztán már nem ért annyit a dolog, hogy éjjeli meccseken virrasszak, ráadásul az utolsó percek végtelennek tűnő odaüt-büntető-időkérés-odaüt ritmusát nem tudtam feldolgozni, szóval a kezdeti rajongásom felszínes érdeklődéssé silányult. A héten aztán egy baráti társaságban a Heat–Celtics ötödik meccse ment a tévében, mikor becsatlakoztam, és a többiek lelkesedése rám is átragadt. Mégsem ez, vagy önmagában a meccs feszültsége, hanem Szaniszló Csaba (és Dávid Kornél) kommentálása sodort bele az eseményekbe. Többszöri nekicihelődés után sem tudtam elindulni, odaszögeztek a tévé elé, mert a negyedik negyedre nem csak azt hittem el, hogy ez egy egészen kiemelkedő meccs, de azt is, hogy tulajdonképpen én is értem és átlátom a párharcot, részese vagyok az eseményeknek.
Hazafelé aztán megfogalmazódott bennem, ami már korábban is ott motoszkált a fejemben: iszonyúan irigylem az amerikai sportok magyar rajongóit, de tulajdonképpen nemcsak őket, hiszen más pozitív példa is akad.
Az NFL-t Faragó Ricsi és a Kovács Sanyi-féle fiatal csapat nagyon profin, színesen, érdekesen vezette be a kezdeti döccenők után, nélkülük most a kutya nem nézné a hústornyok tusakodását, de a Sport1 színvonalasan köríti a hokit is: Spiller, Máté és a többiek is egyértelműen hozzáadott értéket képviselnek. Kézilabda dettó: Egri Viktor és Méhes Gábor (aki egyébként kosárban és fociban is hibátlan) ott van, de a szakértők is kimagaslóak: Kotormánt, Borsost vagy Marosi Lacit is élmény hallgatni. A csúcson lévő Hajdú B. zseniális volt, Bánki Dodót nem lehet nem kedvelni, a hozzáállását már évekkel ezelőtt kiemeltük, még a Bundesliga kapcsán. Szabó Gábor egyedül elvisz bármilyen atlétikai eseményt, teniszmeccset vagy úszódöntőt. Kurucz László a snooker magyar hangja, bármikor szívesen hallgatom, a Tourra Sipi és Knézy szoktatott rá. De még az olyan rétegsportok esetén is, mint a darts, a bikarodeó vagy a DigiSport NCAA közvetítései, sikerült megtalálni a megfelelő hátteret.
De ne ragadjunk le a férfiaknál: Horváth Mariann jól illeszkedett be az Eurosport csapatába, Rácz Mariannak kimondottan jó meglátásai vannak szakkommentátorként, Csisztu simán lehozza a tornát, illetve nagy kedvencem Fürst Judit - az a műkorcsolya-szakértő hölgy, aki keselyűként köröz a versenyzők felett, és brutálisan szétolt mindenkit a legkisebb technikai hibáért, mindig a középiskolás igazgatónőmet juttatva eszembe.
A felsorolást még lehetne folytatni, de a lényeg, hogy ezen sportágak esetében tapintható a felkészültség, a szakmai tudás, az összefüggések felismerése, a stílus és a tartalom szerencsés harmóniája. A fent említett példák számomra - mint néző - hitelesek, készséggel elfogadom a véleményüket, és kimondott élvezettel hallgatom a kommentálásukat.
Nem nehéz kitalálni, hogy Kovács Kálmán Eb-felvezetője késztetett posztírásra, aki a HírTV adásában egy percen keresztül taglalta, micsoda titkos favorit is Svájc. SVÁJC, mindezt egy percben.
Azt is hallhatjuk még Kálmántól, hogy szerinte csak azok mondják a magyar fociról, hogy „egy kalap szar”, akik életükben nem láttak meccset, holott néhány perccel korábban maga említi, hogy 40 éve nem jártunk Eb-n. Vébén meg 26, ezt már csak önszorgalomból tesszük hozzá, és ez kevésbé szubjektív számadat, mint a szurkolók hozzáállása, amit Kálmán - ki tudja, milyen alapon - számon kér rajtunk.
Kimondja a kulcsszót is: erkölcsi közeg, ebben keresendő a felemelkedés záloga. Gondolom egy meghívott szakértőnek, az Eb egyik arcának nem erkölcsi és szakmai kötelessége, hogy tisztában legyen legalább a 16 kijutott országgal.
Kálmán előtt nem ismert a résztvevő országok névsora, egy dobásból kimarad.
Mindegy is, a történet túlmutat a rossz napot kifogó Kovács Kálmánon, felesleges ráfeszülni az ő nevére. Sőt, az Eb előtt legalább ekkora bakot lőtt a Messi kérdését firtató ESPN, vagy a BBC adásaiban 40,000 fontot kaszáló Alan Hansen. De ettől még nem jut eszembe megkérdőjelezni a külföldi közvetítések, pláne nem az angol lapok és valódi szakírók hozzáértését, mert Raphael Honigstein, Uli Hesse-Lictenberger, Michael „ZM” Cox, Jonathan Wilson vagy Gabriele Marcotti olyan arc, akitől csak tanulhat az ember.
A szakértő, érdekes, sokszínű körítés még csak nem is igazi pénzkérdés, hogy megint erre lehetne fogni. Ha a csatornák – beleértve a kommentátorokat és a meghívott elemzőket – a többi sportág esetében fontosnak tartották, hogy színvonalas, profi közvetítéssel tálalják a sportot, akkor érthetetlen az a fajta szellemi nihil, ami a futballt uralja. Akadnak ugyan kivételek, amelyeken látszik a szándék és a törekvés, de összességében nehezen vitatható: a futballt kísérő szakértői megnyilvánulások fájdalmasan semmitmondóak, unalmasak, közhelyesek, sokszor a műsorvezető is abba a helyzetbe kényszerül, hogy felszínes, üres álkérdésekkel vonszolja tovább az adás fonalát, lesüllyedve a beszélgetőpartner szintjére. A jelenségből következik az is, hogy amíg más sportágak megtalálták és kifejlesztették a sportág magyar szókincsét, vagy gond nélkül használják az angol elnevezést, esetleg annak tükörfordítását, addig a magyar futballzsargon pang az ürességtől.
Üvölt a különbség, hogy Szaniszló Csabát hallgatjuk egy NBA-meccs közben, vagy a felszínt karcoló közhelypetárdák elől keresünk menedéket a kanapé fedezékében, ha éppen futballról van szó. Az NBA-hez, a kézilabdához, a hokihoz vagy bármely más nevesített példához hasonlóan a futballszurkolók is megérdemelnék, hogy valódi körítést kapjanak egy-egy meccshez vagy világeseményhez, hogy a szakértők legalább minimális felkészültséggel tiszteljék meg a nézőt, a csatornát vagy a futballt. Az álságos panelek csak becsapják a nézőt, vagy legalábbis azokat, akiknek nyelvtudás híján nincs összehasonlítási alapjuk.
Kovács Kálmán esete csak egy sima öngól, nem nagy kaland. A probléma az, hogy a hálót már korábban rongyosra szaggatták a hasonló önpusztító bemondások és sületlenségek. A magyar szakma – erkölcsi közeg, ahogy Kálmán mondja – tetten érhető felkészületlensége nemcsak a pálya mellett jelentkezik, hanem a stúdióbeszélgetések során is arcba támadja az embert, mint a Prometheus-trailer. És körülbelül annyira fájdalmas is.
Ha már a kijutás nem jön össze, egy tisztességes közvetítést megérdemelnének a szurkolók, és - ha valóban fejlődni akarunk - a sportág is.
A futball és a technika fejlődésével itt lenne az ideje, hogy a komplett futballközvetítési kultúra is minőségi szintet lépjen. A jelenlegi helyzet ugyanis pont azokat a különbségeket húzza allá a futball és a magyar sport többi szereplője között, amelyeket a sportági eredmények is tükröznek. Egyszerűbben: a magyar futball ebben a szegmensben sem veszi fel a versenyt Európával, és ezáltal nem is olyan csábító sem a fiatal szülők, sem a kisgyerekek számára - hiszen ebből a szempontból nem szabad megfelejtkezni a közvetítések PR-hatásáról sem. A közvetítések sikeressége mindig egyenes arányban áll az adott sportág fejlődésével, a magyar futball szempontjából már csak emiatt is elengedhetetlen lenne a váltás. Mert a kultúrateremtés - akár tetszik nekünk, akár nem - a képernyőkön kezdődik, így aztán minden szereplőnek felelőssége is van.
Az látszik: a potenciál adott, és ha más sportágakkal sikerült, akkor a futballal is menne - ezért is érthetetlen a helyben járás.
Eddig 95 komment érkezett

-
[1] Tooms 2012. 06. 08. 14:04
-
[2] EstiKornél - http://stefanomauri.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:06
Pontosan ezért kéne nektek közvetíteni. :)
-
[3] kompany - http://kompany.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:09
-
[4] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:10
"Mindegy is, a történet túlmutat a rossz napot kifogó Kovács Kálmánon"
ne piszkáld már, csak rosszkor kapta a kérdést!
"érthetetlen az a fajta szellemi nihil, ami a futballt uralja"
nyilván az az oka, hogy a pozitív példaként felhozott sportágak egyike sem nagy üzlet magyarországon, a foci azért meg még igen. előbbiben olyanok melóznak, akik szenvedéllyel szeretik, utóbbiban pedig a piócák, kálmánok, és egyéb puhatestűek uralják a mezőnyt. a foci van és hömpölyög anélkül is, hogy törődnének vele, mert mi, hülye faszfejek csak nem vagyunk hajlandóak leszokni arról, hogy ez a kedvenc sportunk (hiába hangzik el századszorra ugyanaz az ignoráns okoskodás, miszerint "miért a futballba öntik a pénzt, adják inkább a.."). mivel ez a piac kinyírhatatlan, így felesleges törődni vele. ígyis-úgyis odakapcsolunk. a parasztoknak egyébként is elég léderer ákos.
-
[5] gacseer 2012. 06. 08. 14:13
Biztos azért mondta Svájcot, mert az mindenkit kurvára meglepne. Ennél nagyobb meglepetést nehéz lenne mondani, leszámítva a nem európai nemzeteket.. Rutinos az öreg Kálmi, be kell látni..
-
[6] gacseer 2012. 06. 08. 14:17
www.youtube.com/watch?v=jOEmzXSNBSo
'Bár az angoloknak drukkolok, nem nagyon örültem az első angol gólnak'
:D -
[7] stedberg 2012. 06. 08. 14:21
Ah, klasszik téma, kommentátorok! :)
Az alap tézisben alighanem igaza van Henriknek, hozzá teszem, baromi nehéz lehet mindenki számára hiteles és jó szakkommentátornak lenni abban a sportágban, amihez mindenki ért. Igen, nem olyan mélyen és mindent átlátva, de pont ezért viseli el nehezen az átlagnéző, ha baromi okosokat mondanak neki. Az amerikai focihoz lövése sincs, tud imponálni, aki vágja az érthetetlen kifejezéseket. De megnézném, mit kapna Henrik, ha a tőle megszokott mélységgel kezdene MECCS KÖZBEN egy felállást meg taktikát elemezni.
Igen, ezért kell akkor stúdióvendégnek vagy szakértőnek lenni, és ott még mindig nehéz rendelkezésre álló rövid idő alatt szabatos és érthető mondatokban a lényeget megfogalmazni. Szerintem ezt maga Henrik is megtapasztalta a vb-n. Csak szerényen elhallgatja. Hogy a kezdeti megilletődés és időnként a szavak keresése után belejött.
De az nem kommentátorkodás. A futball nem bírja el azt a fajta részletes dumálást, amire az amerikai sportok mérhetetlen sok holtideje miatt élőben lehetőség van. Mikor elemeznéd meccs közben a taktikai váltásokat, egy bedobás alatt?
Más sport, más közvetítéskultúra. A Tour 375 kilométeres szakasza alatt lehet mesélni és poénkodni - ugyanez egy Barcelona-meccsen két helyzet között...?Nem vitatom, hogy nincsenek igazán jó futball-kommentátorok (bocs, vannak, csak kevesen), de nem feltétlenül igazságos az ő feladatukat és az említetteket összehasonlítani.
-
[8] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:21
@gacseer: ez egy gusztustalan videó. és nem a csaj miatt.
-
[9] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:23
@stedberg: szerintem nem azzal van a baja henriknek, hogy szerinte "nem elég jók" a futballkommentátorok, hanem azzal a beleszarós hozzáállással, ami valósággal burjánzik a fociból élő médiamunkások körében (és akinek nem inge, az ne vegye magára). nem is annyira a beszélőemberek, hanem pl. a meghívott szakértők esetében. erről ugye te is tudsz fasza sztorikat mesélni. nyilván nem véletlenül kerültek henrikék az m1-re..
-
[10] matthe07 2012. 06. 08. 14:25
@gacseer: ez nekem anno kimaradt, hatalmas. :D amúgy a két évvel ezelőtti körítéssel szerintem nem volt semmi gond. idén miért nem hívtak titeket, heinrich?
-
[11] ojnst - http://nepstadion.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:25
Kálmi biztos bogyózik valamit, mert mindig olyat lát, ami nincs ott, anno ugye Mitterrand, most meg ezek a svájciak. Egyszer haluzná már azt, hogy mi is kinn vagyunk.
-
[12] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:30
farkas norbit pl. azért fogadtam el az idegesítő közvetítési stílusa ellenére (szubjektív), mert ő legalább ért hozzá és _igyekszik_ naprakész maradni (objektív).
eközben horváth ferencnek már az túl nagy erőfeszítés, hogy nyomon kövesse, ki van még a pályán és kit cseréltek le. és ez nem költői túlzás (a minap néztem a spanyol bajnokik összefoglalójának az ismétlését, higuain ünnepelte egy gólját, benzema /mezszámmal és névvel a kamerának/ a nyakába ugrott, blancoferi pedig így kommentálta: "alig fél perccel azután, hogy lecserélték benzemára, higuain máris gólt lőtt").
ha már ilyen népszerű a futball, akkor csak lehetne valamiféle természetes kiválasztódás. jobb jelöltek nincsenek, tényleg? vagy csak uram-bátyám alapon megy? és horti gábort miért engedik blogposztot írni? -
[13] ojnst - http://nepstadion.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:32
Ja, a délmagyaros dologhoz: a Hajdú-Bihari Napló mellékletében a görögök kulcsembere Hariszteasz - de legalább nem Miltiádész.
-
[14] nemZsoca - http://chelsea-fc.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:33
@alzir: Én abba gondolok bele ilyenkor, hogy mi, akik munka/suli mellett tájékozódunk a focival kapcsolatos dolgokról, hogy lehetünk tájékozottabbak, mint azok, akiknek ez a munkája?
-
[15] rowi 2012. 06. 08. 14:34
@alzir: itt halkan megjegyezném, hogy amikor léderer a volán ebel meccseit közvetíti a sportklubon, akkor rögtön más színben tűnik fel a működése, hova tovább hajlandó vagyok azt mondani, hogy azt jól csinálja. a focitól persze távol kell tartani
-
[16] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:34
@nemZsoca: nem tudom. talán mert képesek vagyunk használni a google-t?
-
[17] marci92 - http://rakoczi.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:35
@stedberg: Ez magamtól nem jutott eszembe, de mondasz valamit. Ugyanakkor Henrikkel is egyetértek, ha a színvonalbeli különbséget kell összevetni.
Egyébként az Eb alatt lesz valaki Népsportos a stúdióban? A vb-n szerintem jól működött a dolog. -
[18] Ricard - http://magyarbetyar.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:36
Az előző vébén Gundi egy brazil meccsen -meg nem mondom ki ellen- Robinhot, folyamatosan Ronaldinhonak közvetítette. Pedig még a keretben sem volt....
-
[19] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:36
amúgy nyugi, a 2006-os vb-közvetítésnél minden jobb. azóta szinte bárkit hajlandó vagyok tolerálni gundeltől farkasig.
-
[20] mocsing - http://nepstadion.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:36
@ojnst: :DD
-
[21] zsakfos1 - http://oranje.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:38
Törős Balázs Szaniszló Csabival meg aztán még ütősebb páros. Sajnos Török Péter már régóta beteg, pedig aztán ő tényleg az etalon. Azért az igen sokatmondó az alázatról, hogy a kritikák miatt a "beszédhibás" Dávid Kornél -volt NBA játékos!- külön készül és beszédpaneleket tanul a meccsek előtt.
Szaniszló Csabi közvetített régebben focit is, most már nem? A finn-magyart tuti ő nyomta, az kurva jó volt, sokkal nagyobb flessként maradt meg, mint a svédek elleni 2-1, mert amióta Faragó nyelve Csányi és a komplett MLSZ betyárkörtéit nyalogatja, egyszerűen képtelen vagyok hallgatni ahogy magyar labdarúgó válogatott meccset közvetít. De Hajdú Bé is nagyon visszaesett már.
AZ EB felhozatal is komoly lesz a "szakértőkön" kívül is: Deák-Horváth Péter no comment, Gundi már lassan időjárás-jelentést is csinál, Jencinek se a foci az erőssége, Menczer Tamást meg nem is ismerem, mondjuk magyar bajnokikat nem is nagyon nézek.
Egyébként Henrik fel sem merült idén, hogy újra ott legyetek a stúdióban? -
[22] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 14:40
@zsakfos1: ja, a finn-magyar az jó volt. egyébként én matuzt is bírom. úgy tűnik, aki rendben van, azt gyorsan beültetik műsorvezetőnek.
-
[23] BalintosTheOriginal 2012. 06. 08. 14:44
Önmagában nincs baj azzal, hogy nem túl magas szintet űzik a foci közvetítését. A probléma ott van, hogy erőltetik.
Nem tudnak értékelhető meccs előtti elemzést adni? Adjanak Dallas ismétléseket, majd valamelyik népsport blogon utánaolvasok.
Nem tudják kitölteni a félidei szünetet érdekes szakértő elemzéssel, beszélgetéssel? Adják le játszó csapatok elmúlt 20 lőtt gólját, adjanak le sporthíreket, adjanak női strandröplabdát (ez a brazil VB-n majd jobban fog működni).
Nem tud a kommentátor semmi értelmeset, értékeset hozzáfűzni a meccshez? Maradjon csendben.
Ha nem tudnak hozzátenni, csak elvenni, akkor hagyjuk az egészet. -
[24] heinrich - http://nepstadion.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 15:01
@zsakfos1: nem, nem merült fel, de ez teljesen rendben van így, mindenki azzal dolgozik együtt, akivel szeretne. A dolog egyáltalán nem rólam szól, és örülök is, hogy ez eddig nem is került elő a kommentekben, szóval átjön az embereknek a lényeg.
@alzir: Farkas Norbival kapcsolatban teljesen egyetértek veled. Nem kedvelem a stílusát, de elismerem, mert nagy alázattal dolgozik, próbál maximálisan felkészült lenni. Nekem legalábbis ez jön le.
@stedberg: sok igazság van abban, amit írsz, el is fogadom az érveket a felvetett gyakorlati problémákkal kapcsolatban. De ettől még biztos, hogy lehetne a mostaninál profibb módon csinálni.
Azt sem mondom, hogy mindent miszlikre kell elemezni, mert az a jó, én csak azt mondom, hogy ideje lenne drasztikusan megemelni a futballközvetítési kultúrát.
-
[25] stedberg 2012. 06. 08. 15:05
@alzir: Sok beleszarós médiamunkás van, ez igaz, és sok közülük évtizedek óta jól el is van ezzel.
A meghívott szakértők viszont nem médiamunkások, nekik inkább egyszerűen csak saját renoméjuk miatt kellene vagy illene felkészültnek mutatkozni, de nem gondolnak bele. És ezzel nem is műsor miatt van a legnagyobb baj. Hanem, mert ha egy edző nem tud három értelmes mondatot kinyögni egy Eb-meccs alatt, az a magyar futballról is beszél.
Ezzel együtt fenntartom, hogy sokkal nehezebb szakma ez annál, ahogy sokan gondolják. Mármint a kommentátorkodás és szakkommentátorkodás.
-
[26] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 15:06
@heinrich: mondjuk én nem minden esetben az alázatot érzem, pl. nemrég olvastam vele egy interjút, meglehetősen fennhéjázó volt (aki ért hozzá, az talán értse már meg azt is, hogy miért nem forgathat a real madrid edzésén, vagy miért nem válaszol guardiola egy kérdésre egy sajtótájékoztatón). de tény, hogy melózik, és mivel beszél nyelveket, így nem kizárólag az eurobarcán megjelent hírekből készül fel, tehát tud újat mondani.
"sok igazság van abban, amit írsz, el is fogadom az érveket a felvetett gyakorlati problémákkal kapcsolatban. De ettől még biztos, hogy lehetne a mostaninál profibb módon csinálni. "
azt még csapjuk hozzá, hogy igen, a futballhoz többen értenek (vagy hiszik azt, hogy értenek), ÉPPEN EZÉRT nem hogy legalább olyan lelkesen kéne csinálni, mint az NBA-t, hanem MÉG JOBBAN.
-
[27] stedberg 2012. 06. 08. 15:10
Felmerült és szerencsére nem általam, hogy a vb alatt milyen jól működött Henrikék szakértése. Szerintem is. Szerénytelenség nélkül, az forradalmi dolog volt, a blogszférát behívni a stúdióba, és méltónak bizonyultak rá.
Sajnos nincs folytatás, ez most egy másik vezetés. Véber Gyuri és Mátyus Jani fog szakérteni, végül is mondhatnak érdekeset ők is. Várjuk meg.
(Annyiban persze lett folytatás, hogy Benito feltűnik a Digin, és talán néha itt-ott Henriket is megkérdezik, a neve sokkal ismertebb lett. De még a jövő kihívása egy velük és hasonszőrűekkel készített élvezetes fociműsor, nem feltétlenül világversenyhez kapcsolódóan. Ha sportcsatornánál dolgoznék, biztos gondolkoznék ilyenben.)
-
[28] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 15:13
@stedberg: azt értem is, hogy meglehetősen nehéz meló megfelelő szakértőket válogatni egy felvezető műsorhoz a magyar fuballközegből (legyen ismert valamennyire, ki lehessen írni alá, hogy XY-szoros válogatott, plusz beszélni is tudjon, értsen is hozzá, és lehetőleg vegye komolyan), de az pl. nekem magas, hogy kovács kibaszott kálmán mit keres a képernyőn még mindig. persze mit is várunk a hír tv-től, de nyilván ők is egy adott réteghez nyúlnak - miért van az, hogy az ilyen arcok vannak benne a rotációban (meg bozsik, meg várhidi)? mindenki mást lekönyökölnek? nem lehet igaz, hogy MINDEN edző és játékos ilyen magyarországon. ez bassza igazán az ember csőrét. ez a svájc konkrétan akkora baki, mint amikor az orvos műhibát vét, ezért meghal a beteg. hogy engedhetik vissza? miért nem szól senki, hogy te figyelj, ezt az amatőr balfaszt ne hívjuk meg többet? nincs választék? tényleg nem értem.
-
[29] stedberg 2012. 06. 08. 15:13
@stedberg: Említett két magyar edzőt csak példaként írtam, tudtommal ők is, meg mások is lesznek.
-
[30] stedberg 2012. 06. 08. 15:15
@alzir: Hát, nem hiszem, hogy tudnál írni tízet, akire látatlanban azt mondod, biztosan jobb ezeknél. (Ha nem is Kovácsnál, de Bozsiknál, aki amúgy teljesen jó, csak hát ugye mindjárt az első kérdés, mit is akar egy Bozsik kritizálni egy Spanyolországon, kivédhetetlen idehaza. Bárkinél.)
-
[31] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 15:16
@stedberg: "Ha sportcsatornánál dolgoznék, biztos gondolkoznék ilyenben"
jellemző módon nem is tudtad bedobni az ötletedet legközelebb. ez a közeg taszítja az innovációt, ennyi.
-
[32] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 15:20
@stedberg: hát igen, az egyik ok valóban az, hogy bozsik a saját karaktergyilkosságának az áldozata. én speciel nem merném odatolni a képem, miután kikaptam máltától. olcsó érv, tudom, de ez tényleg ilyen egyszerű.
természetesen nem tudnék tízet írni, de egyrészt nem is nekem a feladatom megtalálni azt a tízet, másrészt az erre az új tízesre való igényt sem érzékelem sehol. az m1 műsora épp azért érdekelt 2 éve, mert legalább kísérletezett becsülettel. a legtöbb médium erre nem hajlandó, a bejáratott idiótákat hívják. hogy lehet ez? tényleg csak ugyanaz a tizenkét ember létezik?
-
[33] feketevipera 2012. 06. 08. 15:31
Jó ez a delmagyar.hu-s képecske :D Jól jellemzi az "újságot", hogy ilyenek megjelenhetnek ott, miközben ha jól tudom Méhesre nem tartottak igényt és mostanság pedig heti szinten kettessével rugdalják ki az újságírókat, mert hát minek is kellenek egy újsághoz képzett újságírók ugye...
Én kicsit tartok a közvetítések színvonalától. Nemrég beszélgettem egy arccal (nevet szándékosan nem írnék) akinek tudása, felkészültsége miatt mindenképpen ott lenne a helye az eb-n a kommentátor állásban, de a mai MTV nem a szakmaiságról és a korrektségről híres, ezért marad itthon.
Kámi nyakába vette Svájc keresztjét, kapni is fogja a savat érte, amíg él :) Össze kéne neki dobni egy svájci bicskára, csakhogy érezze a törődést :D
-
[34] Merlin91 - http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 15:33
@alzir: Szerénytelen leszek, előre szólok. Ha már úgyis múltidő lett nekem ez az egész tévés dolog, annyit leszögezhetek: ha csak annyi maradandót sikerült anno "alkotni" a cégnél, hogy a két NST-bloggert megismerhette az ország a foci vb alatt (és velük egy kicsit talán az egész szemléletet és hozzáállást, ami a blogger-nemzedéket jellemzi), már büszke vagyok magamra. (Hozzátéve, Schulek Csaba érdemei is elvitathatatlanok, mert akkori főszerkesztőként ő vállalta be a sehol nem ismert arcokat egy foci vb-n bedobni a mélyvízbe, én csak az ötletet adtam.)
Minden más persze Henrik meg Benito érdeme volt, nem magától értetődő, hogy valaki a meglévő tudását és látásmódját képernyőn beszélve is át tudja adni a nézőknek, ők pedig át tudták.
A mostani sportosztálynak tudtommal nem volt ilyesmire igénye, mert "nagy nevekben" gondolkodnak. Kár, hogy olyanok a magyar fociban 30 éve nincsenek.
-
[35] csoncson - http://messianizmus.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 15:38
Azért sem szabad (csupán) Kovács Kálmánon elverni a port, mert ő amúgy az értelmesebb szakkommentátorok közé tartozik, aki tud tényleg olyat is mondani, amin a néző elgondolkodhat.
Aki egyébként látja, hogy mi történik a pályán, az "zsebkendőnyi területen", azaz idő alatt is össze tudja foglalni a tanulságokat. Világos, hogy sokkal nehezebb feladat az, mint azt sok hőzöngő gondolja, dehát azért szakértő a szakértő, hogy többre legyen képes, mint az átlagnéző.
A felkészületlenségre nincs mentség. Akinek nincs ideje (?) utánanézni legalább alapdolgoknak, az ne vállalja el a szakértést.
-
[36] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 15:40
@Merlin91: az utolsó két mondat nagyjából össze is foglalja, amit mondani akartam, kösz. ez egy paradoxon, ezért adja magát a kérdés, hogy miért? a suttyók tényleg elhiszik, hogy bognárgyuri a király? vagy még ilyen szinten sem számít a néző érdeke?
-
[37] Merlin91 - http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 15:51
@alzir: Csak tippelni tudok: míg Schuleket alapjában egyáltalán nem érdekelte a magyar foci, ezért senkivel se volt haverságban, addig a mostani főszerkesztő "haver", akinek számítanak a személyes kötődések.
De szinte mindegy is. Ha akarsz, se találsz sokkal jobbat. (A Digin Juhár Tomi nem rossz, amennyit én láttam belőle.)
Nyilván van olyan magyar ember, aki képes élvezetesen és szakértve beszélni a futballról kamerák előtt, csak meg kell találni. És nem biztos, hogy az ismeretlen arcokat bevállalja egy tévé az év legnézettebb eseményén. Pedig, ha az ismertek rosszak, be kéne. ))
-
[38] aehrenthal 2012. 06. 08. 15:56
Most a magyar-íren Petur mondott egy olyat, hogy "szemmel hallható" de volt egy olyan érzésem, hogy poénból mondta így, ezért nem írtam azonnal a Sajtóbaromságok topicba. Nekem is feltűnő, de már évek óta, hogy kesztyűs kézzel bánnak a válogatottal a közvetítések alkalmával, kritika, bírálat a meccsek alatt még véletlenül sem hangzik el. Azon is nagyon meglepődtem, amikor Knézy a Vidi-Loki meccsen a Loki góljánál felordított "jaj, nagy a baj!!!". Ezt egyszerűen nem tudom megmagyarázni, hogy miért történt....
-
[39] morphine500 2012. 06. 08. 15:56
Két megjegyzés, de csak árnyalásképpen:
- ha van egy téma, amit az ember saját hobbija, szenvedélya vagy horribile dictu munkája miatt mélyebben ismer, akkor garantált, hogy bármilyen oda kapcsolódó sajtómegszólalásban fog hibát találni. És fordítva: sokkal könnyebb elhitetni a szakértőséget olyannal, aki nem tud semmit az adott témáról. Lehet, hogy valahol egy NBA blogger vérben forgó szemekkel csapta falhoz a távkapcsolót azalatt a közvetítés alatt Henrik.- óriási dolog volt, hogy tavaly bekerültetek a VB alatt, és sajnálom, hogy idén erre nem kerül sor. Viszont az van, hogy igazából ez a normális - amennyire látom másutt sem a fanatikus bloggerek a szakértők, hanem, mint itthon, főállású újságírók és volt/jelenlegi edzők és focisták. Hogy magyarországon ezt a réteget ti veritek képernyőn keresztül átjövő szakmai felkészültségben és magyarázó képességben, az kiválóan jellemzi az egész fociközeget, úgy ahogy van.
És ezzel nem tőletek akarok levonni, bár ezt gondolom nem kell bizonygatnom, csak annyit jeleznék, hogy igazából nem történik semmi csak a nyugati mintát követi a közvetítő csatorna - milyen jól is hangzik ez leírva. Ide kellene az unortodox megoldás.
-
[40] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 15:59
@Merlin91: köszi. szerintem elég jól tippelsz.
"És nem biztos, hogy az ismeretlen arcokat bevállalja egy tévé az év legnézettebb eseményén."
engem az érdekel igazán, hogy ezt egyáltalán igazolja-e valami? mert meghúztátok az ismeretlen arcokat két éve - visszaesett netalán a nézettség? valahogy nem hiszem. a digit kevesebben nézik, amikor nullavagy benito van a képernyőn? valahogy ezt sem.
szóval az urambátyámságnak ez az ultimatív foka. -
[41] Bobogoal - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 16:09
Azért a riporter hölgy, ha már nem kevés fizetést kap a munkájáért, annyit megnézhetett volna, hogy kik jutottak ki az Eb-re. Csípőből leégethette volna Kálmánunkat, de így ő is beleesett a szarba. Az elmúlt évszázad csúcshülyéje nálam Kopeczky Lajos volt. Newcastle-Fradi UEFA-kupa meccs, bemutatja a 4. bíró az egyperces hosszabbítást, amire ő így reagált: " Lecserélik a kapust, ilyet én még nem is láttam..."
-
[42] TaDaM87 2012. 06. 08. 16:15
kb egyetértek az előttem szólókkal, csak egy apró észrevétel: egy szakértőnek szerintem nem feladata, hogy frappánsan fogalmazzon, vagy 30másodpercben össze tudja foglalni a lényeget. (persze hatalmas előny ez a képesség) Amire viszont szükség van: a szakterületéről - és annak részletkérdéseiről - órákig, megállás nélkül tudjon beszélni(érdemben), úgy, hogy látsszon rajta a szenvedély.
Ha ez megvan , akkor már csak egy jó műsorvezető kell, aki a _megfelelő_ kérdéseket teszi fel neki és mindezt jókor.
//Kovács Kálmánt nyilván a legjobb szándék vezérelte, de nem gondolom, hogy a tudása a napi Nemzeti Sportnál tovább terjed. Sőt, talán addig sem.//Sztem mind a kettő szükséges ahhoz, hogy egy ilyen Kálmán-féle Svájc-baki ne forduljon elő. És hogy nézőként ne kelljen lesütnöm a szemem, mert annyira gyalázatos a műsor.
-
[43] TaDaM87 2012. 06. 08. 16:16
@Bobogoal: és valóban. Bár a leégetéssel nagyon nem értek egyet, de hogy jeleznie kellett volna, hogy elképesztő vakvágányra került Kálmán, az biztos.
-
[44] heinrich - http://nepstadion.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 16:55
@morphine500: mind a kettő jó meglátás, de úgy tudom Szaniszló Csabinak azért elég jó neve van hardcore kosár-körökben is.
ezt ne kavarjuk ide, én nem a résztvevőket/ szereplőket akarom kitalálni, csak egy jobb műsor mellett kampányolok :)
-
[45] oszinteorult 2012. 06. 08. 17:08
a foci közvetítés kommentálásával az a baj hogy felesleges. mindenki látja mi történik, a közvetítő választhat hogy - unottan - elmondja amit mindenki lát (támad x csapat, bedobás, x passzol y-nak), vagy teljesen érdektelen statisztikákkal (pl mit játszott a két csapat 1924-ben) bizonyítja hogy ő felkészült a meccsre. ezen belül van két altípus, egyik elmegy a hardcore statisztikai irányba (labdabirtoklás, passzpontosság játékosonként az utóbbi 50 meccsen) a másik meg bulvárkodik (hány mobiltelefont vett C. Ronaldo idén [konkrétan emlékszem erre a blődségre]). az olimpia közvetítésnél tök jó hogy a rádió is adja (remélem most is fogják) és meg van az a lehetőség hogy a tévé hangját levéve felhangosítjuk a rádiót. szerintem mindannyian néztünk már így vizilabdát...
a szar közvetítésekre sima megoldás lenne egy nst-s podcast vagy mi a fene, a felesleges sallangokat (előbb felsoroltak) lehántva csak érdekes észrevételek, taktikai mini elemzések, szünetben kicsit több. ha kiraktok pár bannert még pénzt is csinálhatnátok
-
[46] jjtiller 2012. 06. 08. 18:04
Azt azért halkan megjegyzem, hogy a "szakértő" amfoci-közegben hasonló ellenszenv uralkodik a magyar közvetítések iránt (másról nem beszélek, mert én ebben a témában érzem jártasnak magam), de az tény, hogy iszonyú primitíven van tálalva a labdarúgás
-
[47] igropulo1 2012. 06. 08. 18:04
Pont Knézy példája mutatja, hogy mennyire nehéz megítélni egy kommentátor, riporter tehetségét, tudását. A kerékpárt szerintem is élvezetesen közvetíti,a síugrást is pl., de a focit viszont pocsékul. Lehet, hogy a foci tényleg más műfaj és elkülönül az összes többi sportágtól? A szakkommentátoroktól pedig tényleg valami többet várunk, mert miután mindenki ért hozzá( a focihoz) többé-kevésbé, úgy érezzük azt amit mondanak, mi is tudjuk/ tudnánk. Engem Jenei vagy anno Mezey sem bilincselt le, pedig szaktudásuk vitathatatlan.
-
[48] jjtiller 2012. 06. 08. 18:16
@stedberg: ezerszer több holtidő van labdarúgásban a taktikai magyarázatra, mint az amerikai futballban egy játék felvázolására és a figyelemreméltó dolgok kiemelésére, de ezen ne vesszünk össze...
-
[49] Merder 2012. 06. 08. 18:19
Dr. Fürst Judit a műkorcsolya szakkommentátor az Eurosporton és valóban óriási, hogy mennyire tud oltani bármilyen laikusként nekem fel sem tűnő hibáért. :D
Egyébként jó cikk és nagyon igaz is sajnos.
-
[50] heinrich - http://nepstadion.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 08. 19:35
@Merder: köszi a kiegészítést, belefrissítettem.
-
[51] kiskutya21 2012. 06. 08. 20:12
Hát, erre fel Knézy hozta is szintet... :)
-
[52] nordsee 2012. 06. 08. 20:21
@kiskutya21:Bámulatra méltóan nem érti mi folyik a pályán, de nagyon élvezi.
-
[53] nordsee 2012. 06. 08. 20:36
Ááááá!!!! Deák-Horváth, neee! Föntebb olvastam, de azt hittem csak általánosságban, rossz példaként szerepel a neve.
-
[54] redcard8 2012. 06. 08. 21:06
volt már egy hasonló beszélgetés valamelyik BL meccs után, és mivel most még senki nem dobta fel most, gondoltam beírom. én tényleg elhiszem, hogy nehéz a kommentátori szakma, sok mindennek stimmelnie kell hozzá. viszont azt gondolom, hogy minden magyar, focit közvetítő embernek sokat használna ha megnézne sok sky sportos közvetítést. ott találnak időt alap taktikai elemzésekre, leginkább azért, mert az adott játékhelyzetet rögtön úgy "mesélnek el" hogy köré helyezik az adott taktikát, egy lövést vagy védést úgy kommentálnak, hogy kiemelik, hogy technikailag miért volt nehéz/könnyű/jó/rossz és valahogy úgy beszélik végig az egészet, hogy nincs benne érdektelen statisztika. (az átlagot mondtam, biztos vannak rosszabb napok/kommentátorok)
-
[55] DarthSidious 2012. 06. 08. 22:15
Ami ma művelt Knézy Jenő az EB nyitó meccsén ,azért ki kellene rúgni. Egész egyszerűen elképesztő amit művelt a nyitó meccsen! Gondolom majd jönnek a riposztok,hogy közvetítsek én meg hasonlók ,de akit megfizetnek azért,hogy közvetítsen attól igenis elvárom,hogy pl. ne keverje össze folyamatosan a lengyeleket a görögökkel vagy amikor a végén a lengyeleknek volt egy szöglete akkor elkezdet 11-sekről beszélni. :O
Egyszerűen nem hiszem el,hogy az MTVA-nak nem tellett volna Hajdú B.-re ,Faragóra ,Méhesre és Varga Károlyra(szerintem ő is nagyon jó kommentátor)és Egri Viktorra(vagy Haraszti Ádámra)!"Kézilabda dettó: Egri Viktor és Méhes Gábor (aki egyébként kosárban és fociban is hibátlan) ott van"
Szvsz Egri nincs annyira ott. Amilyen elfogult stílusban közvetít az tanítani kellene(Ráadásul amikor sikerült megnéznem egy-egy kézi BL meccset akkor feltűnt számomra,hogy mennyire a mienk ellen drukkolt ) -
[56] WT14 2012. 06. 08. 23:04
@DarthSidious: egyetértek, amit ma Knézy leművelt, az kritikán aluli volt. hihetetlen, hogy akit ezért fizetnek, ez a munkája, erre telik tőle. ennyire nagy feladat lett volna két csapatot nem összetéveszteni egymással? ráadásul Lewandowskit görögözte le folyamatosan a meccs alatt, akinél lengyelesebb neve nem is lehetne senkinek. szánalmas...
-
[57] MrATx 2012. 06. 08. 23:14
Ki volt ez az öreg bácsi az esti meccs szakértői szerepében? Kész csoda, h sikerült nem meghalnia adás alatt. De így mondjuk érthető, h miért nem sikerült egy, azaz egy addicionális infot sem elmondania a teljes adásidő alatt... Elképesztő.
-
[58] DarthSidious 2012. 06. 08. 23:44
@MrATx:
Dunai II Antal. -
[59] speti1991 2012. 06. 09. 0:21
Érdekes téma.
Bennem van egy gyerekkori kép az "ideális kommentátorról", amit imádtam (pl mikor bejönnek a pályára, akkor felhevült hangon mondani gyorsan _érdekes_ statisztikákat), ami belém ivódott, s ha egyszer megadja a Jóisten, hogy elérjem álmaim szakmáját, akkor én is műveljem. (Mert nekem tényleg az álmom, hogy akár írott vagy képi formában sportújságírással foglalkozzak. Mert ezt akkor lehet igazán csinálni, ha ez a mindened...)
De nekem a mostani Eb-felhozatalról is az a véleményem, mint általában a magyar fociról - nem a szerencsétlen jobbszélső hibája, hogy berakják magyar bajnokin, miközben a szomszéd Józsi gyerek erélyesebben rúgja a "dzsabulánit", így Deák-Horváth sem tehet róla, hogy kiküldik egy ekkora világversenyre, miközben gyorsabban ismeri fel a nézőtéren ülő lyánykákat, mint az oroszos biciklicselt...
((Szerintem egyébként Deák-Horváth jól közvetített anno NBI-es kosármeccseket, s nagyon tehetséges hírolvasó. Csak a védelmében.))
De valahol tényleg a lelkesedés hiányzik. Hogy üvöltse le a hajamat a tv hangszórója, ha Pavljucsenko 18-ról kilövi a jobb fölsőt!! Hogy érezzem a bőrömön a drámát, mikor Karagunisz kihagyja a tizenegyest, amivel csapata akár ki is eshet!! Hogy ragadjon át rám a stadion hangulata, az utca karneválja, ha kell, a kommentátor elmesélésében!!
És ilyenkor nem az az igazi baj, hogy Kovács Kálmán a svájci elszólásával megbicskázta a renoméját, vagy Knézy többször cserélte fel a csapatokat, mint ahányszor görög nevet rontott (és ez nagy szó!), mert rossz napja bárkinek lehet (talán az orvost, kamionsofőrt és még pár szakmát kivéve), de akkor vegyem észre, és utána megkettőzött erővel engeszteljem ki a nézőt!
Az egyik forma-1-es közvetítést tudom felhozni példának. Mezei Dani már harmadszorra cserélte fel a Red Bull két pilótáját, és Wéber Gabi harmadszorra javította ki, mikor Mezei felcsattent, hogy "Hát ez nem igaz...!", és Wébernek kellett nyugtatnia, hogy nincs semmi baj...
Ha az ember igazán szereti, amit csinál, akkor bántja a hiba (nagyon...!) és lelkes. Minimum!
Mert elnézzük a botlábú jobbszélsőnek is, ha a C szektor 14. sorát találja el a beadásból, ha közben felszántja a gyepet (hogy sportos közhellyel éljek :D)
Ui.: Dunai Anti bácsi aranyos volt, kár, hogy nem ismeri a jelenlegi erőviszonyokat. Nem ezt érdemli.
UiII.: Gundi szerintem nem rossz kommentátor. Én szeretem :) -
[60] rebolha 2012. 06. 09. 1:41
köszönöm az "írást"...hihetetlen, de az EB még el sem kezdődött(amikor az írás készült), de ti önjelölt zsurnaliszták már a hibát keresitek...oké, aláírom, a kovács kálmán és a többi ún. szakértő a téfauban borzasztó gyökérségeket mondanak, de nektek tényleg ez fontos?!! 20-25 éve ilyen idióták "szakértik" a labdarúgást kis hazánkban, legkevésbé tehet erről egy olyan kommentátor, mint pl. gundel, vagy ifj. knézy...akik, bár nem a legjobbak a témában, de annyit konyítanak hozzá, mint ti a bloggoláshoz, vagy mittomén mi a neve annak amit csináltok...ha meg nem tetszik a közvetítés(bár henrik akkor írta amikor még el sem kezdődött), akkor keressetek valami streamet a neten és nézzétek ott...nem védeni akarom az m1 kommentátorait, de ez az írás semmivel sem nyújt többet, mint egy értelmetlen brazil bajnoki horti közvetítésében(hányok tőle)anno...peace...
-
[61] kisregike 2012. 06. 09. 6:13
@rebolha: hát, sajnos az első nap igazolta az összes előzetes várakozást,sőt, azt hiszem alulmúlta.
az általam igen nagyra becsült Dunai Antal úgy szakkommentátorkodott, hogy EGYETLEN nevet nem ejtett ki a száján, fogalma sem volt, hogy ki kicsoda, és csak az iránta való tisztelet akadályozza meg, hogy a "ki fog a cseheknél gólt lőni?" kérdésre adott "Aki elől van, esetleg valaki a középpályáról" válasza ne legyen Csisztu-szerű szállóige.
Knézy azon túl, hogy felvette az apja manírjait - h van két gól, meg egy kiállítás a meccsen, akkor az már "fordulatos meccs", ha meg valaki a kapufáról kipattanó labdát berúgja, akkor az "szemfüles". tényleg már csak pár meccs, és eljutunk a "micsoda dráma, micsoda dráma" felkiáltásig - értetlenül állt a látható taktikai változások előtt. Deák-Horváth meg csak annyit nyújtott, hogy ha meglátta Gebre Selassie-t akkor arról kezdett beszélni, hogy ő egy néger.
-
[62] eszgbr 2012. 06. 09. 8:19
Nekem már megvan az idei Eb szállóigéje a nyitómeccsről: "Levandowski az évtized legjobb görög játékosa lehet". Egyszerűen botrányos volt, hogy mennyiszer keverte a lengyeleket a görögökkel a kommentátor.
-
[63] Puroku - http://vincyheat.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 09. 8:47
Forma-1-re is kevés a jó szakember a médiában, aki még fel is tűnik. Danika legalább lelkes, de még nincs benne az F-1 körforgásában, tanul, viszont lelkes, és ez fontos.
Viszont valóban nehéz úgy közvetíteni, hogy sokszor azt sem tudja milyen esemény miatt kéne már beülnie a stúdióba a sok meló miatt, így pl a múltkori WTCC-je borzalmas volt, pedig az Eurosporton mindig színvonalas, tanulhatott volna belőle.
-
[64] BalintosTheOriginal 2012. 06. 09. 9:04
@rebolha: szóval ha 20-25 éve idióták szakértősködnek akkor az már ilyen és kész, ne is akarjon senki változást?
A streamek 99%-a meg vagy nem olyan stabil mint a Tv közvetítés, vagy nincs olyan képminősége.
Az írás tényleg semmivel nem több, mint panaszkodás, de miért ne lehetne nyavalyogni a dolgon, ha egyszer igaz? -
[65] Equinox 2012. 06. 09. 9:41
Persze, elég szar a kommentár, de úgy látszik h ti nem tudtok románil. Én ha muszáj közszolgálati tévés román kommentárral néznem meccset némítom mert minden 2. szófordulatuk h mikor játszott román játékos ellen vagy román játékos csapattársaként a vendégek cserekapusa, az intertotó kupában 99-ben. Hihetetlen idegesítő. Ez rosszabb mint a Svájc, emit poénra tudsz venni, de emez ez statisztikára alapuló szellemi faszverés. Hátamon áll a szőr tőle.
-
[66] sportszelep 2012. 06. 09. 9:41
Kedves heinrich!
Kicsit döbbenten állok az előtt, hogy az - egyébként remek, és itt ezen a blogon eszméletlenül ritka módon emberi stílusban fogalmazott! - írása miért maradt FÉLBEN???
Remek, ahogy összefoglalta a "más" sportágak élményszámba menő közvetítéseit!
Aztán valamiért leragad egy középszerű ostoma focista böffenésein - és már nem fejezte be:
MIÉRT nézhetetlen a hazai csatornákon a labdarúgás?
Megpróbálok segíteni:
- Az NFL-ben remeklő Faragúúú Ricsi a fociközvetítéseknél összeomlik! Ostobaságokat okoskodik, sorolja a statisztikákat stb.stb. A válogatott közvetítéseknél (amikor ő közvetített) csonkra koptatta a nyelvét a seggnyalás közben!
- Sport1 Farkas Norbert. Tehetségtelen BESZÉDHIBÁS fazon! Miatta nem nézem a spanyol meccseket! Okoskodik...
- Digi Egri Viktor. A sportközvetítések MÉLYPONTJA! Az elvtelen és szakmaiatlan munkássága homlokegyenest ellentétes a sajtóetikával! SZURKOL!!! Mocskos és "korrupt" stílusban szurkol, tönkretéve ezzel sok ezer FIZETŐ szurkoló szórakozását! A Digiért ugyanis fizetni kell, tehát az olasz és angol fanok VEVŐK, tehát elvárhatják, hogy egy mélyostoba kertitörpe ne bassza el a hétvégi meccsnézéseiket! EV ráadásul valami ocsmány humort próbálkozik előadni, amire ő nem képes, ahogy a szakmai elemzései is olyanok, mintha én oktatnám műszaki végzettséggel a patikusokat!
- Nem említett, hogy korábban Léderer Ákos szétrombolta a közvetítéseket, de legalább együtt él a meccsekkel!
- Nem említett a a Takács Gundel sokéves mélyrepüléseit! Honnan veszi egy hétköznapi műsorvezető, hogy neki kell SZAKMAI ELEMZÉSEKET adnia??? Egy régi VN-n minden szerelést úgy kommentált: "elbaltázta"... Maradjon csak a "leesős" vetélkedőben, ő csak egy Sebestyénbalázs DeLuxe... (jellemző Egri Viktorra, hogy a BL döntőt a kocsma közönsége 100%-ban a TV2-őt és Takács Gundelt követelte Viktorunk kollektív utálata miatt!!!)És a negatív CSÚCS, a kis Knézy!
Az még hagyján, hogy egy kappanhangú arrogáns nagyokos, aki apja farvizén élvezi az életet, milyen szakmai szinten áll, de ...
Ő egy köztörvényes BŰNÖZŐ!
Jogerősen elitét garázda, aki két asszonyát is többször súlyosan bántalmazott!
Milyen erkölcsi szint az, ha valaki kétméteresen és százkilósan 150 centis és 40 kilós nőket bántalma, megver?
És ez a pali a KÖZTÉVÉN, KÖZPÉNZEN élvezi az életet?
Tehát kedves heinrich, érdemes lenne VÉGIG ÍRNIA a posztot és nem leragadni egy senkiházi magyar "focistánál"... -
[67] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 09. 9:45
@rebolha: esetleg a politikusokat se támadja senki, mert úgyis 30 éve lopnak?
-
[68] sportszelep 2012. 06. 09. 9:50
Látom, sokaknak Farka Norbert elfogadható, ezért megjegyezném:
Anno a sporttv honlapján volt egy oldal, ahol a munkatársak bemutatkozhattak.
Na ott FN megdöbbentett! Elmondta, hogy SEMMI KÖZE nem volt korábban a sportközvetítéshez, csak nagyon szerette volna csinálni, hát jelentkezett.
És mivel a spanyol nyelvű ember éppen ritka volt, hát felvették...
Kb. olyan, mint Vitézy Dávid, aki szintén saját maga vallotta be, hogy annyi a köze a közlekedéshez, hogy gyerekkorában tetszett neki a villamos... Most milliárdokról dönt huszonévesen!
FN nálam EZ A KATEGÓRIA!Én minden kommentátorról nyilvánosságra hoznám, hogy milyen sportmúltja volt! Mert az is felháborító, hogy a sportot közvetítők döntő hányada egy minimáltörpe mérető testnevelésből felmentett ürge.
Nem hiszem, hogy ne lehetne feltétel
1. Újságíró DIPLOMA!
és / vagy
2. KIEMELKEDŐ sportoló múlt.Most meg van csalási és vallási alapú belterjesség...
-
[69] xamax 2012. 06. 09. 10:06
Az a baj, hogy a cikk felvetései jók, és ezzel sajnos mindenki tisztában van. Kicsit úgy vagyok a futballszakkomentátorokkal, hogy a mi kutyánk kölykei még ha égbekiáltó ostobaságokat mondanak is. Kálmán produkciója azonban már kiverte a biztosítékot. Az hagyján, hogy előző nap Gundel Takáccsal ökörködött a maradj talpon című vetélkedőben és azon süllyedt el, hogy mi az Athletico Madrid szurkolóinak beceneve ("matracosok") de, hogy képes valaki bemenni a televízióba az eb-ről beszélgetni, anélkül, hogy tudná, hogy kik fognak részt venni az eseményen, ez már mindennek a legalja, nem akartam hinni a szememnek. Sajnos a szakkomentátoraink, olyanok, mint a labdarúgásunk egésze. Hiányzik a munka, alázat és a szakértelem, ellenben a követelőzés, az előjogok, a kontraszelekció, a nepotizmus velejéig rohasztja az egész közeget. Amikor azt látom, hogy azért, mert valaki 30-40 éve állítólag jó futballista volt, elvárja (mi az, hogy elvárja követeli), hogy az ő véleményét hallgassák meg, vegyék figyelembe, kapjon VIP belépőt, a fiacskája edzői posztot, bagyjából világos, hogy miért tartunk itt.
-
[70] xamax 2012. 06. 09. 10:06
Az a baj, hogy a cikk felvetései jók, és ezzel sajnos mindenki tisztában van. Kicsit úgy vagyok a futballszakkomentátorokkal, hogy a mi kutyánk kölykei még ha égbekiáltó ostobaságokat mondanak is. Kálmán produkciója azonban már kiverte a biztosítékot. Az hagyján, hogy előző nap Gundel Takáccsal ökörködött a maradj talpon című vetélkedőben és azon süllyedt el, hogy mi az Athletico Madrid szurkolóinak beceneve ("matracosok") de, hogy képes valaki bemenni a televízióba az eb-ről beszélgetni, anélkül, hogy tudná, hogy kik fognak részt venni az eseményen, ez már mindennek a legalja, nem akartam hinni a szememnek. Sajnos a szakkomentátoraink, olyanok, mint a labdarúgásunk egésze. Hiányzik a munka, alázat és a szakértelem, ellenben a követelőzés, az előjogok, a kontraszelekció, a nepotizmus velejéig rohasztja az egész közeget. Amikor azt látom, hogy azért, mert valaki 30-40 éve állítólag jó futballista volt, elvárja (mi az, hogy elvárja követeli), hogy az ő véleményét hallgassák meg, vegyék figyelembe, kapjon VIP belépőt, a fiacskája edzői posztot, bagyjából világos, hogy miért tartunk itt.
-
[71] Equinox 2012. 06. 09. 10:10
@xamax: az Atlético MAdrid engem is megdöbbentett. Ezen a szinten ennek menni kellett volna. mi lett volna ha a colchonero fogalmat kérdik? Stig Töfting is azért reflexből alap egy 15 éve focit néző arcnak (én) akkor egy válogatott focistának miért nem?
-
[72] xamax 2012. 06. 09. 10:14
Ami a komentátorokat illeti. Emlékszem Knézy Jenő - akit az isten nyugosztaljon - vörös posztó volt a szememben, most pedig visszasírom. Pedig 2000-ben az eb-n le tudta úgy közvetíteni a jugó-spanyol meccset, hogy a két gólt szerző Alfonsó, Alfrédó lett mintegy 30 percre....Mégis, a maiak a fasorba sincsenek hozzá képest, amellett, hogy szakmailag felkészületlenek, belőlük is hiányzik az alázat, látszik, hogy igazából nem érdekli őket a foci, csak melo az egész, így nem is tudják átadni egy ilyen esemény hangulatát. Így hirtelen talán 2 embert tudnék mondani, akiken még látom az alázatot, ha nem is feltétlenül a futball, hanem a munka iránt: Faragó és Farkas Norbert. Sajnos azonban Faragó mindig ripacs volt és mostanában mintha elfordult volna a focitól, Norbi meg nem kommentátornak való. A többeiekről beszélni sem érdemes. (Lusták, felületesek, közhelyesek.)
-
[73] xamax 2012. 06. 09. 10:18
@Equinox: Igen, a matracosok fogalmával megismerkedhetett volna Farkas Norbi közvetítéseiből. Sajnos a szakkomentátoraink, olyanok, amilyenek focista korukban is voltak. Nem a maximumra, hanem a minimumra törekednek. Kálmán, de a többi is, úgy véli elég, hogy odaírják a neve mellé, x-szeres válogatott. Innentől kezdve nem kell ismerni egy játékost sem, nem kell tudni, hol futballozott tavaly és nem kell tudni még azt sem, hogy ki fog játszani az eb-n.
-
[74] Equinox 2012. 06. 09. 10:59
@xamax: saját bevallása szerint az EL-döntőt sem látta, emlékszel? Mondta a műsorban. Eléggé lefele görbült a szám ettől
-
[75] Endoscope - http://realmadridcf.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 09. 11:13
Henrik, az NBA-vel és Dávid Kornéllal szerintem embertelen bakot lőttél. Konkrétan hallgathatatlan és vállalhatatlan az az ember. Az egy dolog, hogy a tengerentúlon eltöltött évek után is olyan nagykanizsai angol kiejtése van, hogy bármelyik szilveszteri kabaréba beférne ('A Gaszol', 'A Garnet', 'A Pirsz', 'A Durant' stb.), de gyakorlatilag fingja nincs semmiről. Ha jól tudom játékosmegfigyelőként is alkalmazta a Suns, ennek ellenére lövése nincs a ligáról és az aktuális dolgokról.
És ez a legnagyobb probléma szinte mindenhol. Nemcsak a sportközvetítéseknél, hanem az országban általánosan. Azaz, hogy a szakmai felkészültség a béka segge alatt van. Gondolj csak bele, hogy pl. te egy "mágnestáblás" posztodhoz mennyi háttérmunkát végzel. Hány könyvet olvastál el addig és hány cikket nyálazol át a poszt megírása előtt. Itthon azt hiszik mert valamit letettek év(tized)ekkel ezelőtt az asztalra, az már bőven elég. Hát a lófaszt. A világ baromi gyorsan változik és tudni kell(ene) követni. Az egy dolog, hogy én hobbiból írogatok egy Real blogot, de ezt egyrészt ingyen teszem, másrészt nekem eszembe nem jutna egy országos TV csatorna adásában szakérteni. Az ugyanis nagy felelősség, ami - mint minden munka - komoly tudást és felkészültséget igényel. Ez itthon abszolút "hiánycikk".
Az meg, hogy Szaniszló Csaba lelkesen kiabál Dávid Kornél mellett, az csupán hangulatfokozás semmi több. (Amúgy Csabi jól nyomja.) Attól még a néző nem lesz képben az NBA történéseit illetően. Nem várok mélyelemzéseket egy közvetítés során, de azért az is nonszensz, hogy abból áll az egész, hogy 2 pali elmondja, amit én is látok. Ez elment régen, de mára ez édeskevés. Spiller, Török Péter vagy a rizla által is említett Farkas Norbi mögött évtizedes munka és felhalmozott tudás áll. Látni és érezni rajtuk, hogy imádják amit csinálnak és a mai napig ez az életük. Ergo a mai napig ALÁZATTAL követik kedvenc sportáguk minden rezdülését. Ez az, ami pl. a focinál hiányzik és ezért olyan szinte az összes közvetítés, mint egy Riporter kerestetik válogatója. Meg lehet nézni Hajdú B. Pistit. Tipikus magyar eset. Munkával, szorgalommal, egyedi stílussal eljutott a csúcsra és ott kényelmesen hátradőlt. Mára pedig a vicc kategóriába süllyedt, mert azt hitte/hiszi, hogy ennyi elég. Persze az ózdi "6-3" kocsma törzsközönségének igen, de nem belőlük fog megélni az ország.
-
[76] igropulo1 2012. 06. 09. 11:24
@Endoscope: Spiller sem tesz hozzá szakmailag semmit egy hoki meccshez, csak a statisztikákat tudja, igaz azt nagyon.Amúgy max egyetértek azzal amit írtál.
-
[77] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 09. 11:33
@Endoscope: "Az ugyanis nagy felelősség, ami - mint minden munka - komoly tudást és felkészültséget igényel."
mint látjuk, nem igényel. mármint a te értékrended szerint igényel és én egyetértek, de nyilvánvalóan nem kérik rajtuk számon, ezért juthatnak el odáig. de ez azért elég sok mindennel van még így errefelé, tehát nem feltétlenül tudok haragudni még kovács kálmánra sem. azokkal van a gond, akik nem közlik vele, hogy kálmikám, ez kevés lesz.
a kommentátorok helyén azért valamivel jobb a helyzet, bár pont farkas norbi teljesen alkalmatlan kommentálásra, hiába kiváló sportriporter, amivel kompenzálja az adottságbéli hiányosságait. ezzel együtt furcsa, hogy ő ül ott (már nem a jelenlegi mezőnyhöz képest, hanem úgy általában).
hajdú b.-t én nem bántanám továbbra sem. magához képest tényleg hihetetlen mélyrepülésbe kezdett, de azért nagy csoda, hogy csak mostanában. az is lehet, hogy egyszerűen kiégett, nyomja már vagy 20 éve (?). nyilván az is meglehetősen szarul érintette, hogy a tv2 felhagyott az utaztatásával, meg őt rakta be műsorvezetőnek (a saját meccseire!!). azért az ő státuszával ez elég megalázó lehet és tök mindegy, milyen szép gázsit kapott, ha szakmailag a romlást és az amatőrizmust tapasztalja.
a komplett magyar média rothad, ezért duplán pusztába kiáltott szó ez a cikk. mind tudjuk, hogy fentről folyik lefelé a szar.
az m1 2 éve megpróbálta komolyan venni a stúdióbeszélgetéseket, a napi 2 meccsre 2 különböző csapatot alkalmazott, most viszont ugyanaz a két érdektelen pofa ül ott egész este, akiknek fingja sincs semmiről, és akkor ezzel így jól el is van a köztévé. nem lehet rajta csodálkozni, hogy ilyen szerkesztői igényszint mellett a kommentátoraink visszafele fejlődnek.
-
[78] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 09. 11:34
@alzir: *a kommentátorok helyén = a kommentátorok terén, meh
-
[79] kisregike 2012. 06. 09. 12:52
most ismétlik az orosz-cseh meccset. DHP: "most 49-szeres válogatott. A következő meccsén lesz 50."
-
[80] speti1991 2012. 06. 09. 13:03
Valószínűleg tényleg az a baj, hogy munkának fogják fel. Hogy nem lelkesednek úgy azért, hogy ezt csinálhatják, ahogy egy átlag szurkoló lelkesedik azért, hogy kis szabadidejében leülhet meccset nézni...
Szurkolok nagyon az MTV csapatának, hogy meredek javulást mutasson a közvetítések minőségében, s ne legyen olyan keservesen fájó érzésünk,mint anno az RTL klubon előadott bohózat után a vb-n... -
[81] RoniKing 2012. 06. 09. 13:06
Bánki Dodót, Sallóit remélem letiltják nyáron a PL-ről.
Sport1-en nem is nézek focit, beképzelt Puhlt nem bírom elviselni.
Összességében pedig legalább annyira hülyének néznek kint egy Mersont, Shearert, Hansent, Keanet mint itt mi egy Bánki Dodót, Kovács Kálmánt stb.
Ez a szép benne.Csak hát ők "nagy" nevek. És a közeget jobban ismerik, persze okkal.
-
[82] hegetox - http://NBA.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 09. 15:01
@Endoscope: Vitatkoznék veled Dávid Kornéllal kapcsolatban. Ő egy európai szinten klasszis kosárlabdázó volt, aki folyamatosan tanulja ezt a szakmát. Az egy dolog, hogy marhára értesz valamihez, az egy másik, hogy tudsz-e róla beszélni! Dávid Kornélnak utóbbira nem volt sok ideje pályafutása alatt, viszont ért hozzá és megfelelően felkészült, és azt látom, hogy fejlődik a kommentátori oldalon is (elkezdett sztorizgatni pl, és az ő szájából hitelesen is hangzik 1-1 sztori, mert nem karosszékből látott NBA-t). Mellesleg valóban a Suns játékosmegfigyelője - ami azt jelenti, hogy az európai mezőnyt kell oda-vissza ismernie, nem az NBA-t.
Török Péternek például zseniális stílusa és beszólásai vannak - viszont egy hardcore NBA-fan minden meccsen legalább 3x a haját tépte az elmúlt 5-6 évben, olyan képtelenségeket mondott (mellesleg én is az Én Amerikámon nőttem fel :)).
BTW, nem akarom feldicsérni a SportKlub kosaras kommentátorait (elfogult vagyok), de ott nem csak szerintem alakul egy újabb kiváló kosár-páros a spanyol bajnoki közvetítéseken (Perjési Tamás és Zsivera Gábor).
www.sportklub.tv/article/kosar/1206/hu_72735
(Az alapfelvetéshez: a kosárlabdában a legtöbb akció, szvsz ott a legnehezebb sok mélyenszántó gondolatot beleilleszteni a közvetítésbe.)
-
[83] Endoscope - http://realmadridcf.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 09. 15:46
@alzir: Na igen. A számonkérés a másik hiányzó dolog a magyar (szakmai) életben. Nyilván én sem Kovács Kálmánon verném el a port, mert ő sajnos ennyit tud. Az persze más lapra tartozik, hogy vajon egy ilyen "ügy" után, ő maga mit gondol. Nyilasi Tibor pl. köztudottan nem egy lángelme. Ellenben ő az az ember, aki pontosan tisztában van a saját határaival/korlátaival (nem véletlenül nem vállalt el soha semmilyen nagyobb posztot, pedig ugye rengetegszer hívták) és azon belül mozog és próbálja kihozni a maximumot. Ezért is övezi őt (részemről is) tisztelet és megbecsülés.
@hegetox: Kornél pályafutása és kosártudása sosem volt vita kérdése és igen, Kornél sztorijai is nagyon jók és érdekesek. Szerintem is helye van egy szakértő csapatban, de kommentátornak semmiképp se tenném be Csaba mellé. Török Péter nekem nagy kedvencem (nem azért mert ő is Kobe rajongó), de tény, hogy az utóbbi időben már neki is voltak elég hajmeresztő eszmefuttatásai. Pl. amikor tavaly kerekperec kijelentette, hogy a Heat az NBA rekordot (72-10) megdöntve lesz bajnok. Láttuk. :) Ugyanakkor neki is megvan az erőssége. Főleg, mikor séróból húz elő olyan 70-es évekbeli statisztikákat, hogy csak pislogunk. Ugyan a Gábor miatt elfogult is lehetnél, de a Sportklubos kommentátorok tényleg faszák. Igazából a legtöbbször megvannak a megfelelő emberek (vagy meg lehetne találni őket), csak nem mindig a megfelelő helyen szerepelnek.
Mondjuk azt sem értem, hogy miért nem lehet példaként megnézni a külföldi, profi műsorokat és onnan levenni bizonyos minőséget. Nyilván nálunk nem ülhet Barkley és Shaq a stúdióban és anyagi illetve kapcsolati lehetőségünk sincs olyan színvonalat összehozni pl. egy Forma-1-es műsorra, mint a BBC-n vagy a német RTL-en, de talán nem szégyen átvenni azt, ami jó és minőségi. A spanyol labdarúgással foglalkozó háttérműsor (Fieszta) ötlete pl. nem rossz, de a kivitelezés egészen botrányos, mint ahogy szegény Mezei Dániel is a Forma-1-es közvetítések során. Na mindegy. Órákat tudna szerintem mindenki írni/beszélni, pro és kontra.
-
[84] Józsi bá 2012. 06. 09. 16:04
A hetvenedik életévem felé tartok, de a sportközvetítéseket, ugyanolyan lelkesedéssel nézem, mint amikor még én is szerettem volna csinálni. Annak idején jelentkeztem is a "Riporter kerestetik" vetélkedőre /1971/, bizonyos szintig el is jutottam, főleg a lexikális tudásom miatt, ezért is bántja a fülem, ha nem pontosan hallom vissza, amit látok. A tárgyi tévedéseket hamar észreveszem. Mi a teendő? Levenni a hangot, és CSAK azt hallgatni, aki érti a dolgát! /Knézy, Sipos: Tour de France/, Spiller: hoki, Szabó Gábor: atlétika, téli sportok, Vörös Csaba: biatlon, és így tovább.....Kovács Kálmán?-és ő tornatanár.Igaz, nem is riporter.
-
[85] Viridis Aquilae - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 09. 17:07
@Endoscope: nagyrészt egyetértek veled, de el kell fogadni, hogy az audiovizuális médiában más szempontok is szerepet játszanak. Nehogy azt higgyük, hogy mindenhol sokkal színvonalasabbak a tv-s szakértők. A helyzet az, hogy a fogyasztók szemében Bognár Gyuri, Zombori, Kovács Kálmán etc. az autentikus, mert őket látták a pályán vagy bármilyen futball közelében, vannak hozzájuk kapcsolódó "személyes" élményeik. És hiába igaz, hogy heinrichék sokkal színvonalasabb munkát végezte a vb alatt, az ő arcuk, személyük nem mond sokat az embereknek, illetve csak egy kis rétegnek (ugye amíg írott formában művel valaki valamit, ez nagyrészt így is marad). Az igazság meg az, hogy az emberek többsége nem ért hozzá. Nézi, élvezi, de nem tudja, hogy mi miért történik, nincsenek mennyiségi és minőségi háttérinformációik, így nem is tudják, hogy miről maradnak le, vagy mi az a tévedés, amit mondanak nekik. A semmitmondás is elég könnyedén befogadható, a tv műsorok nagyobb hányada semmitmondó, nívótlan cucc. És akkor megint oda fogunk kilyukadni, hogy valóság- és különböző szórakoztató show-k, szappanoperák uralják a hazai tv-s piacot. De, hát ez az igazság, a többségnek nincs igénye a gondolkodásra, a minőségre, avagy megteremtették, hogy ne legyen rá igénye. A magyarországi futballkövetők társadalmának nagyját még mindig a 40 feletti korosztály teszi ki, náluk végképp autentikusabb lesz Dunai II, Kovács vagy bárki, akit láttak játszani, edzősködni stb. A kisebb hányad a 40 (főleg 30) alattiak, nagyobb részük beszél (világ)nyelveket, használ internetet, jut hozzá olyan információhoz és tudáshoz, amihez idősebb kortársaik kevésbé. Nekik nagyobb igényük volna a minőségi futballszakértésre, de ők vannak kevesebben.
Az audiovizuális médiában mindig nagy szerepe volt a külsőségeknek, ami alatt nem feltétlen a jól fésültséget értem, ha futballról beszélünk. Az igazi futballszakértők nagyja írásos formában tevékenykedik, mert az eleve inkább a célzott közönséghez jut el, amely észre is veszi, ha valaki alacsony szinten űzi a munkát. A tv-s futballnak rengeteg a kocanézője, akinek vagy mindegy, vagy nem is tudja, hogy neki mindegy.
-
[86] hegetox - http://NBA.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 09. 17:25
@Endoscope:
Nem veszünk össze :) Kornél lehetne jobb, de szvsz szerintem egyre jobb, "alakul".Török Péter lexikális tudásával kb. senki nem versenyezhet itthon (a sportok egészét tekintve), de nagyon sokan úgy gondolják, hogy NBA alaposabb követésével valahol 98 körül leállhatott. Igazából nem az eszmefuttatásaival van a baj (bárki tévedhet...), hanem azzal, hogy fokozatosan egyre több tárgyi hibát vét(ett). Ettől függetlenül ő intézmény, és az is marad. Remélem meggyógyul, jövőre ereje teljében visszatér és lesöpri a tiszteletlen ifjoncokat :D
-
[87] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 09. 17:39
@Viridis Aquilae: nyilván suttyóság, de szeretne az m1 olyan jó közvetítést, mint amilyen jó valóságshow a való világ, vagy profi produkció a csillag születik (az érdemi tartalmától függetlenül). ha erről szólna a történet, akkor színes lenne és akciódús, lennének kis bulvárbetétek, pl. c. ronaldo újabb zabigyerekéről, stb. de erről szó sincs. egyszerűen csak NIHIL van.
3 perce megy a hollandok előtti szakértés és már álmosodom. egyszerűen felesleges ez a stúdióbeszélgetés.
-
[88] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 09. 17:44
mondjuk az igazság az, hogy senki nem fog elkapcsolni a meccsről, csak mert szar a felvezető műsor :(
ezt mondtam fentebb: ígyis-úgyis nézzük, szóval nem kell erőlködniük. a legmesszebb pont a suttyóságban vérprofi rtl klub ment a beleszarásban, néha még a himnuszokra is rábasztak egy reklámblokkot. mégis néztük.
nincsen rivalizálás sportcsatornák között - a digi és a sport tv nem egymást erősítik, egyszerűen csak felvásárolja a piacot az előbbi. a nagy tornákat pedig mindig csak egyvalaki közvetíti, tehát azért nem kell erőlködni.
ez ennyi. -
[89] Viridis Aquilae - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 09. 17:50
@alzir: értem mire gondolsz, a maguk műfajában azok sokkal jobb műsorok, ez nem is kérdés. De szerintem nem arra van igény, hogy színes-érdekes legyen, hogy kb. a viasat3-on sugárzott bikinis tizenegyeslövés legyen a meccs előzetes. Illetve hát lehet, hogy volna rá igény, de itt mi nem ezt reklamáljuk, vagyis inkább beszélek a magam nevében. Nem igazán érdekel, hogy Cé hányszor vágta gerincre a nőjét, és hogy ez alapján hány gólt jósolnak neki az estére.
Ez tényleg a totális nihil, úgy unalmas az egész, ahogy van, de ez csak tetézi a bajt (bár Knézy pl. minden csak nem unalmas). Belenéztem a sport tv felvezetőjébe, és se Bognárt, se Zomborit nem bírom, de jobb volt, mint az m1-é. Ők legalább névről ismernek játékosokat, Kaplár bemond pár eredményt és infót és az m1-esekhez képest tisztában vannak azzal, mit vár a világ. Nem értem a királyit, mert mindig gond volt a (riporter és) szakkommentátor kérdés, de ilyen csúnya baklövést, mint most még nem láttam...
-
[90] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 09. 17:55
@Viridis Aquilae: ok, csak arra céloztam, hogy itt nem a legsötétebb rétegek érdekeiről van szó. nincs szó semmiféle nézői érdekről, még róluk sem. csak simán beleszarnak.
-
[91] DavidSilva21 2012. 06. 09. 18:02
BBC-nél pont most Lineker műsorvezetőként, 3 szakértő Harry Redknapp, Seedorf és Lee Dixon.
Egyáltalán nem tesznek hozzá a meglátásaikkal annyit, amennyit mondjuk odaképzelne az ember ahhoz képest hogy mennyivel nagyobb arcok mint Véber meg Szűcs...
Redknapp felsorolta hogy milyen veszélyes lehet RVP, Sneijder.
Meg kicsit szomorú hogy van der Vaart nem kezdő.:)Szóba került hogy kell-e Van Bommel+De Jong együtt. Seedorf szerint ez működőképes taktika volt a Vb-n is, selejtezőkben is ez a szisztéma volt, ez van begyakorolva stb.
Redknapp megjegyezte hogy Eriksen nagy tehetség.
-
[92] burorob 2012. 06. 09. 18:18
Czollnert sokan szidták, hogy milyen zarul közvetített F1-et, de én ezt elnéztem neki, mert a lelkesedése pótolta a hiányosságait. Wéber Gabival jó párost alkottak, Gabinak most kicsit le kell süllyedni Mezei szintjére, de talán Dani is belelendül majd.
Fülöp Lacit is bírtam a Sport1en, mikor olasz bajnokikat közvetít, Méhes Gábor se rossz, Lédererrel meg élmény EBEl-meccseket nézni:)
ami meg a szakértőket illeti, ott a Digin Juhár Tamás az etalon nálam, na, rajta látni, hogy becsülettel felkészül minden olasz bajnokira. -
[93] Viridis Aquilae - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 09. 18:58
@alzir: azért arról van szó, hogy Kovács Kálmiék még mindig eladhatóbbak, a nevük miatt annak a korosztálynak, amelyik a fő fogyasztói réteget kiteszik. Meg nem tartom olyan igényesnek a közönséget, hogy bántsa őket a tudatlanság.
-
[94] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/ 2012. 06. 09. 19:00
@Viridis Aquilae: de lényegtelen, bánt-e a butaság, vagy nem bánt. nézed a meccset, kész. te is, ugyanúgy, mint azok is, akiket nem bánt. lényegtelen.
-
[95] t.o.d. 2012. 07. 16. 10:47
A poszt minden gondolatával egyetértek, egyetlen kivétellel: Kurucz László egy önjelölt szakértő, gyakorlatilag egy komolyabb sznúkerkedvelő kenterbe veri minden tekintetben. Mind a játék közbeni meglátásai, mind a statisztikai hozzászólásai kritikán aluliak többnyire.
Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá a bejegyzéshez. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.

Nekem is volt egy ilyen NBA-élményem pont a múlt héten. Nem igazán szeretem a sportot, de olyan jól elmagyarázták hogy mi történik hogy élveztem a dolgot.
A Máté-Spiller kettős is nagyon jó jégkorongban.
Nekem a Faragó-féle NFL közvetítés amúgy az egyik dolog ami miatt nem nézem, egyszerűen zavar hogy folyamatosan a focistákat fikázza. (legalábbis amikor láttam ez volt)