NST

NST a facebookon
Friss kommentek
Barca-könyv

Twitter
Archívum
Iratkozz fel
Szabályok

Itt találod, hogy merre hány méter:

FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

Linkek


NST
Hivatalos: Guardiola elmegy a szezon végén
Írta: heinrich | 2012. ápr. 27. 15:19

242 - Pep Guardiola eddig 242 meccsen vezette a Barcelonát, a mérlege 175 győzelem, 46 döntetlen és 21 vereség (618 - 178 gólkülönbség), százalékos arányban ez 72%, 19%, 9%.

Igaza van a Stretford Endnek, nem csak a Barcelonából és a Real Madridból áll a futball. Ettől még Guardiola távozása mindenkit foglalkoztat. Lesz, aki már a várható bukását vizionálja, mert hát ilyen játékosokkal könnyű, és jelen lesz a másik véglet is, akik majd egy felejthetetlen korszaktól rebegnek könnyes búcsút.

Én egyik csoporthoz sem tartozom, de azért megérint a dolog. Emberileg, taktikailag, meccsélményben, mert abban azért a kötöttpályás trollok kivételével szerintem egyet lehet érteni, hogy Guardiola és a Barcelona sokat adott a futballnak, és a szurkolóknak.

Nekünk, magyaroknak szerintem különösen, bár megint csak a balsors-romantika oldalról – ha létezik egyáltalán ilyesmi.

Régi idők focibuzija lévén már korábban is írtam, de legalábbis látni véltem, hogy milyen elképesztő hasonlóság húzódik az Aranycsapat és a Barcelona között, mind a csapat stílusát, mind a szerepköröket betöltő játékosok között, de ebbe egyelőre nem akarok belemenni, sőt éppen a Miért éppen Ramires? - féltaktikai merengővel voltam elfoglalva, mikor a bejelentés hivatalossá vált.

Így aztán, egyelőre mi is maradnánk ennyiben: Guardiola az év végén távozik a Barcelonától, utódja Tito Vilanova lesz.

Örülünk, Vincent?

 

Címkék: barcelona, guardiola
Kommentek: 126 komment

Eddig 126 komment érkezett

  • [1] nemZsoca - http://chelsea-fc.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 15:35 

    Engem az érdekel legjobban, hogy mi lesz a következő állomása és ott mit tud nyújtani. Erre nagyon várom már a választ.

    Az érdemeit rengetegszer le fogják írni, amit a Barcánál csinált, az egy nagyon komoly teljesítmény. Kár abba belemenni, hogy ezzel a kerettel bárki nyert volna, mert ez olyan, mintha azt mondanánk, hogy a Forma1-ben Vettel csak az autója miatt világbajnok, amúgy fingja sincs a vezetésről.
    Amit talán sokat hiányolnak nála és azért ez sok kétkedőnek (nekem is picit) alapot szolgáltat a kétkedésre, az a B-terv hiánya a Barca játékában. KÍváncsi vagyok, hogy majd egy más csapatnál mennyire ragaszkodik ehhez az "űrfocihoz" (:D) Pep és mennyire tud kompromisszumot kötni olyankor, amikor nem egy Messi a gólvágója, hanem egy gyengébb spíler, amikor nem Xavi osztogat meg Iniesta, hanem más...

    Válasz erre
  • [2] kristop  2012. 04. 27. 15:37 

    csodás négy év volt :((

    Válasz erre
  • [3] nemZsoca - http://chelsea-fc.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 15:41 

    Ja és örülök Henrik, hogy nem egy "Ramires, az én emberem" poszt van tervben. :D

    Válasz erre
  • [4] Lencse.  2012. 04. 27. 15:45 

    Hihetetlen csodát csinált, le a kalappal.

    Mindenesetre nekem Ferguson a pápám, szóval nehezen tudom megérteni, hogy megy.

    Válasz erre
  • [5] shinigami  2012. 04. 27. 15:47 

    fajdalmas negy ev volt de meg Realoskent is riszpekt amit csinalt
    kivancsi vagyok h osszezuhannak-e vagy jovore ismet durvan odateszik magukat

    Válasz erre
  • [6] vadkutya1 - http://utwenger.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 15:49 

    @nemZsoca:
    :DD +1, bár a döntőben úgysem játszik... :)

    Válasz erre
  • [7] Dexter12  2012. 04. 27. 16:03 

    @nemZsoca: Ezek jó kérdések, és tényleg csak akkor kapjuk meg ezekre a választ, ha majd dolgozik vhol. Nagyon magas rakta saját magának a lécet, és nagyon nehéz lesz ezt újra megugrani. Ő szerves része volt ennek a Barcának, ezért ő nagy mozgásteret és sok bizalmat kapott nálunk, máshol nem biztos, hogy ez így lesz. Nehéz megmondani, hogy az elmúlt évek Barca sikereiben mennyi volt a Pep faktor. Szerintem ő sokkal több volt, mint egy terelőpásztor, a remek motiváló képességén túl, jó a taktikai érzéke (itt is többször szó a ravasz húzásairól) is.

    Nem akartam ezt a barca blogra írni, de nekem van egy olyan érzésem, hogy a Mancity-be megy majd. Szerintem Olaszországba hiba lenne igazolni, mert Milannal ott van Ibra, Internél nincs pénz új csapatra, Juvénak most van egy jó edzője, talán még a fejlődő Roma jöhetne még szóba. Én annak örülnék, ha SAF után ő venné át az irányítást a Manu-nál.

    Válasz erre
  • [8] nils holgersson  2012. 04. 27. 16:16 

    Kit visz magával?

    Válasz erre
  • [9] vadkutya1 - http://utwenger.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 16:22 

    Amúgy meg: "Kár érte. Kiváló ügynök volt."

    Válasz erre
  • [10] reelbeba  2012. 04. 27. 16:27 

    @nemZsoca: Valoszinuleg nem kell majd honapokig lapozgatnia az Expresszt :)
    De ha rosszul kalkulal, akkor kegyetlen abuzust fog kapni, mert a szeretjuk a vert.

    Válasz erre
  • [11] Xavier06  2012. 04. 27. 17:08 

    Minimum 1 évet kihagy, utána meg azon múlik, hogy lesz-e megfelelő motiváció, és olyan feladat, ami igazi kihívás. Én ebből a szempontból az MU / Arsenal / Chelsea hármast érzem esélyesnek, az utóbbinál nyilván sok függ a döntőtől és a következő szezontól, ha Di Matteo bizonyít, akkor ezt kihúzhatjuk sztem. Egy SAF utáni MU, én ezt érzem, ez lenne a legnemesebb kihívás.

    Válasz erre
  • [12] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 17:09 

    @nemZsoca: miféle B-terv hiánya?

    igen, egy stílus, egy filozófia mindenekfelett. de taktikai formációból volt egy jó pár, pep hatalmas érzékkel tudott meccs közben igazítani, váltani, és ha kellett, akkor cserélni is. minden évben kitalált valamit, sosem nyugodott, változtatott, finomított, csiszolt. igazi innovátor, aki bátran nyúl a szerkezethez, változtatja meg az arányokat, ha valami nem klappol.
    volt, hogy kritizálták a csapat egyoldalasságát, erre abidal is elkezdett felfutni a támadásokkal, volt, hogy kritizálták a pontrúgásokat, erre elkezdtek potyogni a szögletgólok, sokan hiányolták az átlövéseket, erre a barca két távolival nyomta le az MU-t a BL-döntőben, stb, stb, stb.

    de aki azt várta, hogy a barca majd elkezd nem barcás stílusban focizni, az valóban hiába várt. nagyon helyesen.

    Válasz erre
  • [13] nemZsoca - http://chelsea-fc.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 17:13 

    @alzir: Aham, igazad lehet. Egyébként pont erre gondoltam, hogy "a barca majd elkezd nem barcás stílusban focizni", mert lehet nem jött át, de nem a taktikai felkészültségét/képességeit akartam kétségbe vonni, a folyamatos változtatás és innováció (és közben nyerés) bizonyítja, hogy érti a dolgát.

    Válasz erre
  • [14] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 17:17 

    @nemZsoca: szerintem hatékonyabb egyetlen, erőteljes stílus, mint több különböző, de egyenként gyengébb.
    ez kicsit olyan, mint valami szerepjáték, amiben el kell dönteni, hogy hova osztod el az XP-t. mindenhova +1, vagy egy helyre +5?

    Válasz erre
  • [15] caciomax  2012. 04. 27. 17:20 

    @Xavier06: eloszor is nem minimum hanem maximun 1 evet fog kihagyni, masodszor ovatosan azokkal a nagycsapatokkal. A Chelsea elkepzelheto (mert a tulaja egy idegbeteg allat) a masik kettore gyakorlatilag nulla eselyt latok. A City-t tudom meg elkepzelni mert ott is (milliardos)idiotak a tulajok. Nagyon sok jo edzo van szabadon akik tobb klubbal is bizonyitottak olyanokkal is ahol nem Messik, Iniestak meg Xavik voltak a keretben.

    Válasz erre
  • [16] ertelmetlen  2012. 04. 27. 17:27 

    Az arckifejezése mindent elárult a Chelsea elleni első meccsen, miközben egymás után maradtak ki az orbitális ziccerek, kb. "tele van a faszom ezzel az egésszel".
    Tudom hogy már régebben eldöntötte, de akkoris fura egy ilyen szarul sikerült idény után abbahagyni. Számomra nem is Guardiola jövője érdekes, inkább hogy mi lesz a Barcával.
    (és már várom Mourinho nyilatkozatait, lol)

    Válasz erre
  • [17] krasnaja  2012. 04. 27. 17:29 

    Őrület, ahogy megfojtották a világ futballját. Csak azért nem nyertek zsinórban 4 bl-t, mert született 2 hőseposz, amelyben a Laokoón-család legyűrte a borzadályt, de maga se érti, hogy. És miért lenne vége? Istentelen organikus módon épülnek fel, nemhogy a játékosokat, az edzőket is fel tudják építeni. Ha nem fásul meg a csapat magja, akkor sajnos nincs megállás. Mázlijuk van, jön az eb, a címvédés vágya igencsak motiváló. Előtte ott a Király Kupa, az is valami, ha azt megnyerik, a köv. szezon elején odapörkölhetnek a Realnak is. Messi pedig túl fiatal, hogy kiégjen.
    Pep biztosan nem jön a Milanhoz, jobb esetben is csak turizás lehet a nyáron, de attól félek, kiárusítás lesz.

    Válasz erre
  • [18] ertelmetlen  2012. 04. 27. 17:30 

    @caciomax:
    ez komoly? Légy szíves mondj még egy Guardiola kaliberű edzőt a piacon... Nyilván a Siena-val nem verte volna végig a világot, de a nagy edzőket általában nem a kis és középcsapatoknál töltött évek alapján ítélik meg.

    Válasz erre
  • [19] nemZsoca - http://chelsea-fc.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 17:38 

    @alzir: Hehe, kiváló példa. :) (mondjuk én sosem voltam híve az egy helyre 5 pontot elvnek, sosem csináltam így). Egyébként az egyértelmű, hogy az esetek 95%-ban elég volt ez az "egyféle foci".

    Válasz erre
  • [20] shinigami  2012. 04. 27. 17:38 

    @ertelmetlen:
    hat az EB utan lejar pl Blanc szerzodese aki ugyan nem Pep szerint (meg) de a potencial igencsak megvan benne, eleg ranezni a csapataira

    Válasz erre
  • [21] shinigami  2012. 04. 27. 17:40 

    @nemZsoca:
    vannak olyan helyzetek amikor 'muszaj' egy helyre pakolni mindent :) (nem teljesen szerepjatek de pl dio2 sorceress es energy)

    Válasz erre
  • [22] nemZsoca - http://chelsea-fc.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 17:45 

    @shinigami: Igaz. :D

    Válasz erre
  • [23] horas  2012. 04. 27. 17:49 

    Tegnap este már igyekeztem, a Real - Bayern posztban felpedzíteni a témát, hogy ki mit gondol, mit lehet tudni.

    Így, hogy hivatalossá vált, a legelső dolog amit érzek az a szomorúság. Úgy, hogy erre vártam, hogy vége legyen ennek a Barca korszaknak. Persze ettől még nem feltétlen fog véget érni, de perpillanat nehéz elképzelni, hogy ugyanilyen lesz a Barca mint Pep alatt, kb kizárt, aztán majd meglátjuk.

    Szomorú vagyok, mert ilyenkor döbben rá az ember, hogy volt egy mérce, volt egy rúd amitől az ember csapata többé válhatott, valahogy, valamiért most így utólag, jó volt, hogy volt egy főellenség akinek a legyőzése valahogy közös volt minden nembarcás számára.

    Emellett Pep mindig is végtelen szimpatikus volt, amellett, hogy szakmailag mindenki rengeteg tanult azon keresztül, amit ő kitalált, legalább is, akit ez a szegmense érdekelt a futballnak. Sajnálom.

    Ettől függetlenül az előzmények, és a rendszeres egy éves szerződés hosszabbítások türkében, teljesen jogos, és érthető, hogy most lép vissza. A sekélyes rétegnek ez most a megfutamodás klasszikus esete lesz, pedig erről, szerintem szó nincs. Pep akkor is egy évet hosszabbított mikor rommá verték a világot, és akkor is mikor megint megcsinálták.

    Elképzelhető, hogy Pep, Sacchi-féle edző, hogy egyszer nagyon meglepte a világot, aztán szép csendben eltűnik, de ettől még megkerülhetetlen lett. Mindenesetre, én megértem a döntését, és úgy gondolom, hogy semmiféle külső hatás nem befolyásolta. Nyilván feltételezés, de szerintem akkor is így döntött volna, ha idén megint borítanak mindent. Én várom vissza, fenekestül felforgatta a foci világot, ha egy idő után már unalmas is lett, köszönet ezért az élményért neki.

    A jövőre rá térve, már a másik posztban említettem, hogy a megnevezett utód jelöltek között, AVB szerintem a legideálisabb jelölt. Kisebb-nagyobb fajta meglepődöttséggel tölt el, hogy most már több ízben olvasom, hogy a Barcánál AVB az első számú célpont. Onnan a meglepettség, hogy személyes észrevételeim szerint is, AVB illik stílusilag és szakmailag leginkább a Barca élére. Interesként, ez teljesen szokatlan számomra, hogy van klub ahol logikai alapon tudnak gondolkodni és döntés hozni. Ettől függetlenül AVB lehet totál bukta, de előzetesen a vörös portugál az aki szakmailag hasonló dolgokat mutatott mint amit a Barca csinált.

    Kíváncsi vagyok, hogy alakulnak a dolgok.

    Válasz erre
  • [24] shinigami  2012. 04. 27. 17:59 

    @horas:
    eldolt h nem AVB hanem Vilanova lesz az edzo
    remek dolgokat varok edzo fronton a klasszikok elott utan kozben ismerve a 2 arc szembenallasat :)

    Válasz erre
  • [25] horas  2012. 04. 27. 18:18 

    @shinigami: jajaja, most olvasom.

    valakinek nem tudja linkelni a sajtótájékoztatót?

    Válasz erre
  • [26] daneeka29  2012. 04. 27. 18:22 

    Van egy olyan érzésem, hogy vissza fog ő még térni. A spanyol válogatott nem került szóba, mint célállomás?

    Válasz erre
  • [27] Xavier06  2012. 04. 27. 18:23 

    @caciomax: @ertelmetlen: Az eredmények és a presztízs alapján kb. kettő edző van a piacon (SAF, jo5e), akit egy lapon lehet említeni vele, és ez nem elfogultság. (Meg lehet nézni, hogy gyakorlatilag mindenhol felmerült a neve az elmúlt pár hónapban.) E két ember (és talán Wenger) kivételével bárkit szó nélkül feállítanának a helyéről, ha most azt találná mondani, hogy oda szeretne menni. És ezt szintén senki más kedvéért nem tennék meg, szóval én biztos vagyok benne, hogy csak ilyen szintű kihívás felelne meg neki, ő nem fog elmenni az Anzsihoz bohóckodni...
    És véleményem szerint minimum 1 év az, nem maximum, hiszen ezért jött el...

    Válasz erre
  • [28] Xavier06  2012. 04. 27. 18:24 

    @horas: Itt megtalálod, részletekben és egyben is:
    www.youtube.com/fcbarcelona

    Válasz erre
  • [29] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 18:25 

    Válasz erre
  • [30] Xavier06  2012. 04. 27. 18:25 

    @daneeka29: VDB most hosszabbított minimum 2 évet... Utána elképzelhető...

    Válasz erre
  • [31] shinigami  2012. 04. 27. 18:31 

    @Xavier06:
    hat mondjuk ha az EB-n a csoportbol sem jutnak ki (nem tul realis) akkor sztem VDB magatol fog lemondani es maris szabad a palya :)

    Válasz erre
  • [32] Meyrez  2012. 04. 27. 18:36 

    Ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy a történelmet láttuk, és ez nagy dolog.

    Nemsokára a Guardiola féle Barcelona múlt idő lesz, de olyan, amiről bizony még az unokáinknak is érdemes lesz mesélni.

    _pátosz_ :)

    Válasz erre
  • [33] horas  2012. 04. 27. 18:53 

    @Xavier06: @alzir: Köszi

    Válasz erre
  • [34] Hype_HUN  2012. 04. 27. 18:58 

    @Xavier06: Egyébként annyira furcsa, hogy mikor a jelen nagyobb edzőiről beszél az ember soha, még csak fel sem merül Carco Ancelotti neve. Nem tudom miért van ez így, nem értem. Ő bevezette a Milant 5 év alatt 3 BL-döntőbe, amiből kettőt megnyert, továbbá egy elődöntőbe és egy negyeddöntőbe is. (a harmadikat is megnyerte félig, de ezt most hagyjuk). Mitől kisebbek az ő eredményei, mint Mourinhoé például? És most ezt nem trollkodásnak szánom, ez egy kifakadás a részemről.

    Válasz erre
  • [35] Kirhal  2012. 04. 27. 19:07 

    @horas:
    Basszus, ugyan így jártam. alig vártam hogy lelépjen, erre most szomorú vok...(tárt karokkal várom Liverpoolban :D )

    Válasz erre
  • [36] 25 - http://chelsea-fc.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 19:46 

    @alzir:
    ha ennyit fejlesztett taktikailag az évek alatt, akkor én csak azt nem értem, hogy
    miért nem lőttek távolról a Chelsea ellen?
    és miért nem tudtak szart se kezdeni a teljesen üres szélekkel, holott az előző pár meccsen már szembesültek középre tömörülő védelemmel, és gondban is voltak?

    Válasz erre
  • [37] 25 - http://chelsea-fc.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 19:48 

    @nemZsoca:
    továbbvigyük? ha általában egy helyre megy az 5 pont, de héba-hóba csak 4 és valami más kap 1-et, aztán a játékos büszkélkedik, hogy milyen sokoldalú ettől a karaktere, arra mit mondanál? ;)

    Válasz erre
  • [38] 25 - http://chelsea-fc.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 19:50 

    @shinigami:
    csakhát ott pontosan ki lehet számolni, hogy milyen elosztással a legjobb a dps. a fociban ez nehézkes :)

    Válasz erre
  • [39] 25 - http://chelsea-fc.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 19:53 

    @Hype_HUN:
    És duplázott a Chelsea-vel, közben megdöntve a PL gólrekordját.

    Én mondjuk simán odatenném Hiddinket is, de lehet hogy kicsit elfogult vagyok :)

    Válasz erre
  • [40] TaDaM87  2012. 04. 27. 20:04 

    a chelsea "csak" kiejtette a Barcát, önmagában nem ez vetett véget a Barca-korszaknak. viszont ennek következtében (is) lép tovább Guardiola. úgyhogy tképpen mégsem túlzó azt mondani, hogy a chelsea verte be az utolsó szöget...

    Válasz erre
  • [41] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 20:11 

    @25: gratulálok, hogy szembesítettél az a valóban nem sejtett igazsággal, hogy guardiola nem mindenható. (mondjuk ha messi belövi a tizenegyest, vajon most hogy példálóznál azzal a meccsel?)

    Válasz erre
  • [42] horas  2012. 04. 27. 20:12 

    @Hype_HUN: Egyszerű a dolog, Ancelotti a BL-bravúrokon kívül kb semmit sem tud felmutatni, 2007-óta pedig rohamosan megy az idő, és most ép bukóra áll az agyon vásárolt PSG-vel a francia bajnokságban a Montpellier-el szemben.

    Mou-nak is volt egy nagyobb szünete a 2004-2010 között, de nyert köztük nem egy bajnokságot kupákat, stb, és 2010-ben akkorát robbantott amit Ancelotti közel sem csinált, arról nem beszélve, Carlo a BL-menetelések mellett nyugodtan eldöcögött a negyedik helyen a bajnokságban, ami Mou viszonylatban kb a világvégét jelentené. Szerintem nem is volt még másodiknál rosszabb helyezett a táblázaton.

    Válasz erre
  • [43] pietro87  2012. 04. 27. 20:13 

    Késő délután géphez jutva, kicsit ledöbbentett a hír -azt korábban tudtam, hogy lesz egy megbeszélés Pep házában Rossellel, de erre nem gondoltam volna, hogy távozik. Nagyon szép négy évet produkált, a statisztikák nem hazudnak, emellett edzőként mindig normálisan viselkedett, és nagyszerű pedagógus is volt. Most pihen 1-2 évet, aztán olyan vággyal veti bele magát újra a munkába, mint ha csak most kezdené az edzői szakmát.

    Válasz erre
  • [44] szmik  2012. 04. 27. 20:16 

    Horassal értek egyet szórol szóra, a második és harmadik bekezdést az ő kommentjéből én is írhattam volna akár.
    Baromi rég óta vártam már rá, hogy végre véget érjen ez a Barca-korszak, de így, hogy ilyen látható közelségbe került a vég, egyre vegyesebbek az érzéseim..
    A két Chelsea meccs meg a Clasicó óta egészen más szemmel nézek rájuk, mint csapatra. Így, hogy kiderült, hogy verhetőek (illetve nem kiderült, mert hát ezt mindig is sejtettük/tudtuk, de hogy be is bizonyosodott, hogy verhetőek több egymást követő fontos meccsen is), egész szimpatikus lett az egész társaság. Messit konkrétan megsajnáltam a kihagyott büntetője után, pedig finoman fogalmazva sem volt soha a kedvenc játékosom, amikor meg meccs végén sírni kezdett, én is magam is majdnem sírtam, annyira megható volt. Nem azt mondom, hogy az elmúlt három meccs alapján vett 180 fokos fordulatot a véleményem, mert ez egy régebb óta tartó folyamat, de most felgyorsult valahogy. (Lehet, hogy ebbe belejátszik az is, hogy az én kedvenc csapatom is ugyanígy esett ki egy napra rá a BL-ből, és most minden német/angol szimpatizáns a spanyol focit szidja, hogy rohadjon meg :)).
    Valaki írta itt a napokban, hogy jót fog tenni ez a pár pofon a Barca imidzsének, mert így, hogy vége a "verhetetlen korszakos űrfoci" bullshit dumának, sokkal szerethetőbb lesz a csapat. Egyetértek, ahogy a Real Madrid imidzsének is jót tett a "galaktikus" korszak vége, úgy nekik is jót fog ez. Még ha ez csak szimbolikus vég is, mert nyilván nem váltak rosszabb csapattá ettől a két vereségtől, meg az edzőváltástól a gyakorlatban.
    Ja, és hát remélhetőleg ezzel párhuzamosan csökkenni fog az irritálóan nagypofájú és hozzá nem értő divatdrukkerek száma is a szurkolótáborukban, de szerintem ennek a normális Barca drukkerek még nálunk is jobban örülnének :)
    Guardioláról pedig csak annyit, hogy sajnálom, hogy elmegy, de ugyanakkor baromi kíváncsi vagyok arra, hogy hol folytatja, és ott milyen sikereket ér majd el, illetve elér-e egyáltalán bármit is. Gondolom, hogy igen, de majd meglátjuk.
    Ez az új edző pedig reméljük, hogy nem lesz sokkal rosszabb nála, nem szeretnék egy egyszereplőssé silányult spanyol ligát nézni jövőre egész évben :D

    Válasz erre
  • [45] csoncson - http://messianizmus.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 20:19 

    Az utóbbi húsz év (azaz "fociöntudatom") legnagyobb futballeseménye volt számomra az, amit Guardiola a Barcelonával művelt.

    Nagyon elegáns volt mindig is, és most is elegáns módon távozott, még az utolsó meccsein is hatalmas tartásról és futballkultúráról árulkodott a pályára kivezényelt csapata, még ha elbukott is. Most már mindenképpen része a futballtörténelemnek, akárhol és akárhogyan is folytatja.

    Az utódlásnál hozott döntésnek viszont (egyelőre legalábbis) nagyon nem örülök. Tito Vilanovából szerintem pont a lényeg hiányzik, az a zsenialitás, ami Pepet Peppé tette, márpedig ennek ellenkezőjét még bizonyítani sem volt alkalma sehol...

    Válasz erre
  • [46] horas  2012. 04. 27. 20:22 

    @horas: Jó, az túlzás, hogy semmit, de 2003-tól amikor mindketten egyszerre nyertek valamit, lényegesen kevesebb minden nyert mint Mou.

    2 bajnoki cím, 2 kupa, 2 BL.
    Mou 6 bajnoki cím, 4 kupa, 1 UEFA, 2 BL.

    Válasz erre
  • [47] stedberg  2012. 04. 27. 20:33 

    Az a hihetetlen, hogy 41 éves az ember... Könyörgöm, most kellene kezdődnie a pályafutásának edzőként - és már megnyert mindent.

    És ami több, talán annál is, amit a szintén mindent megnyerő pályatársai elértek: egy semmi máshoz nem hasonlítható futballfilozófiát, stílust teremtett és képviselt, ami, ha bármikor máshol fel fog még ezen a színvonalon tűnni (ez se biztos...), az emberek azt fogják mondani: ez olyan, mint Guardiola Barcája!

    Nem hiszem, hogy edző ennél többet elérhet. Egy kegyetlen feltételezés, de ha most eltűnne vagy visszavonulna, a futball történelmének egyik legnagyobb csodájaként emlegetnék.

    Ha nem fog, akkor persze az is benne lesz, hogy "csak" ezt a Barcelonát, az ő Barcelonáját fogják, mert Guardiola máshol talán nem lesz ennyire sikeres.

    Válasz erre
  • [48] Hype_HUN  2012. 04. 27. 20:53 

    @horas: Jó, most nevezd BL-bravúrnak, de szerintem (még ha akkor ezek individuális eseményeknek és bravúroknak tűntek) a Milan 5 éven keresztül dominálta a BL-t. Ezt nyilvánvalóan nem tehette meg mással, mint egy szűk világelitbe tartozó edzővel. A bajnoki címek nem jöttek ez tény, de a BL-ben valami egészen különleges volt.

    Válasz erre
  • [49] 25 - http://chelsea-fc.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 20:54 

    @alzir:
    Engem meg az érdekelne, hogy miről beszélnétek most, ha három éve... Érted? If wishes were horses, beggars would ride, ahogy a művelt francia mondaná.
    Messi nem lőtte be, úgyhogy nincs meről beszélni.

    Guardiola Barcája egy hihetetlenül kurvajó csapat (volt), de hogy nem a számtalan taktikai variáció miatt fogunk emlékezni rá, az fix.

    Válasz erre
  • [50] 25 - http://chelsea-fc.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 27. 21:06 

    @25:
    Ha Terry belövi azt a tizenegyest, akkor Avram Grant most zseni lenne? ;)

    Válasz erre
  • [51] mickeyknox  2012. 04. 27. 21:39 

    természetesen sajnálom, hogy elmegy, és pláne azért, mert most... de igazából várható volt. nagyon erősen rajtahagyta a modern focin a kézjegyét, mégpedig nagyon fiatalon és gyakorlatilag komoly tapasztalat nélkül, ami rendkívüli fegyvertény. minden barca drukker nevében köszönöm.

    viszont nem tudom elképzelni, mihez fog kezdeni. nem tudom elképzelni, hogy most a 4 egyedülállóan sikeres év után hazamegy, a kertben vörösbort kortyolgat, és a napágyban olvasgat. vagy lehet, hogy a visszavonulása során kifőz valami übermágnestáblásszupertaktikát, és utána lagyakja a világot... azt sem tudom, hogy egy félkész vagy teljesen kész sztárcsapat csúcsrajáratásába (mint a barca), vagy valami hosszabb, csapatépítő project-ba kellene neki belevágni... mindegy, én neki drukkolok, és nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz a folytatás!

    Válasz erre
  • [52] pusztai_zseni  2012. 04. 27. 21:58 

    @mickeyknox: Pihen egy évet, és visszamegy a Barcához. :) De lehet, hogy ez csak az én vágyam.

    Válasz erre
  • [53] TrollkereseoFutballhuligan  2012. 04. 27. 22:02 

    Mi lesz most a Barcelonából? A sok troll holnaptól a Madridnak drukkol? Szép nap ez a mai, de azt hittem jobban ki fogom magam duhajkodni, amikor eltemetjük a Barcát. így azért nem az igazi. A Barca és Pep ugyanannyira összetartozott, mint az Arsenal és az ÚtWenger, illetve SAF és a ManU.
    A lényeg a lényeg, hogy elmondhatom a fiamnak majd egyszer, hogy láttam őket játszani.
    Mes Que Una Lemondás.

    Válasz erre
  • [54] krasnaja  2012. 04. 27. 22:14 

    @Hype_HUN: Carletto Milanja tényleg hatalmas volt, imádtam. De soha-soha nem volt olyan dominanciája, akár megközelítőleg sem, mint a Barcának és Guardiolának. Mi voltunk az elsők az egyenlők között, de bőven hagytuk a többieket is érvényesülni. Az a Milan pont olyan kiegyensúlyozatlan volt, mint zseniális. És persze a végére pénzt se kapott Carlo, sőt, még Seva helye is üresen maradt, aztán jött a szélsőhátvéd-mizéria, motiválatlan szenátorok, elfogyott a gyertya a végére nagyon. A kurva ötödik hely és az utolsó szezon nagyon levitte a renomét

    Válasz erre
  • [55] mickeyknox  2012. 04. 27. 22:15 

    @pusztai_zseni: egy páran meglepődnének, asszem :)

    Válasz erre
  • [56] kristop  2012. 04. 27. 22:53 

    @25: az hogy egy csapat egy stílusban, bizonyos filozófia szerint játszik, nem jelenti azt, hogy egy darab taktikát ismer és alkalmaz. ez ugye megvan?

    meg azért pep nem egy sztáredzőt vert el taktikailag is.

    Válasz erre
  • [57] Hype_HUN  2012. 04. 27. 23:20 

    @krasnaja: Persze, hogy nem úgy dominált, mint a Barca. Egyszerűen csak 5 évig a csúcson vagy annak közvetlen közelében volt Európában.

    Válasz erre
  • [58] kroos10  2012. 04. 28. 0:48 

    Henrik ezt hogy érted?

    ,,Én egyik csoporthoz sem tartozom"?

    Válasz erre
  • [59] ferguson1  2012. 04. 28. 1:05 

    Meglepett a döntés, de aztán olvastam, h korábban miket nyilatkozott. H a barca-nál szinte képtelenség 3-4 évnél többet lehúzni edzőként, akkora a nyomás. Mondta, h hajhullási gondjai voltak / vannak és más módon is érzi egészségügyileg a stressz hatását, ráadásul alig tud pihenni. Azt is nyilatkozta, h eléggé megviselte az utóbbi pár év el clasico-inak légköre és mocskolódása.

    Megértem azt, ha úgy érzi, h pihenésre van szüksége.

    Kicsit csalódtam is benne ugyanakkor. Azt hittem, h kemény lesz és nekimegy a bl és a bajnoki cím visszahódításának, de inkább a kényelmesebb utat választotta és ha csak átmenetileg is, de kitért a kihívás elöl. Az életben a sikerek fantasztikusak, de egy ember minőségét az határozza meg igazán, h miként reagál a kudarcokra és képes-e visszamászni a csúcsra, amikor nem úgy mennek a dolgok, ah szeretné. Guardiola szerencsés helyzetben van, mert a neve és anyagi helyzete miatt megteheti, h átmenetileg visszavonulót fújjon, de ha egy egyszerű átlagember lenne mindennapos gondokkal, akkor aligha dobhatná be ilyen könnyedén a törülközőt úgymond.

    Az, amit létrehozott, az valóban fantasztikus és elismerésre méltó, de a játékrendszere 4 év utan sem képes választ adni arra, h eredményes tud-e lenni olyan hatékony, masszív védekezés és kíméletlen kontrajáték ellen, mint amit a chelsea 2009-ben, 2012-ben, az inter 2010-ben és az utóbbi időben már a real is támasztott ellene.

    Rá kellett azonban jönni, h guardiola inkább egy művész, mintsem egy harcos és nincs is ezzel semmi baj.

    Én ugyanakkor sokkal jobban tisztelem és értékelem a harcosokat, az olyan embereket, mint pl. SAF, aki bár egészségügyileg biztosan őt is megviselte már ez a hosszú edzősködés, látszólag lazán tudja előadni magát ennyi év után is, ráadásul állandóan megújul és meg nem alkuvó harcot folytat az ellenfeleivel a pályán és a pályán kívül, ezt pedig egyes egyedül a csapat szeretete tartja fent benne. Személy szerint jobban szeretem az ilyen arcokat, akik képesek elviselni és megküzdeni azzal, h az élet napról - napra rájuk önti a mocskát, hiszen valójában erről szól az élet, az állandó küzdésről, új és új célok kitűzéséről és eléréséről, amiknek csak (sok esetben szerencsés) csúcspillanatai a sikerek.

    Ezért nem szerettem sose igazán az adriano v. ronaldinho tipusu játékosokat, akik csak addig brillíroztak, míg adott a gép, míg kiélhették a művész lelküket, de amikor magával az élettel kellett megküzdeni, azzal, amiről az élet valójában szól, akkor jellemben kevésnek bizonyultak.

    Guardiola is egy művész, aki most alkotói szabadságra megy, de szerintem ha hosszú távon akar sikeresen edzősködni, akkor előbb - utóbb szembe kell néznie / ki kell domborítania küzdő énjét is, mert az élet nehézségei elöl nem lehet elmenekülni.

    Ő egyelőre számomra egy olyan fiatal sztárhoz hasonlít, akire hirtelen jött siker és népszerűség köszöntött, de a nagy dolgok csak eztán fognak eldőlni nála is.

    Mindenesetre én gratulálok neki ahhoz, amit eddig elért és kíváncsian várom a folytatást. Sok sikert neki a továbbiakban is!

    Válasz erre
  • [60] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 28. 1:13 

    @ferguson1: ez a hozzászólás egy állatorvosi ló.

    Válasz erre
  • [61] ferguson1  2012. 04. 28. 1:17 

    Mindenesetre, ha igazi kihívást akar magának, még a barca-nál is nagyobbat, még nagyobb médianyomással, akkor leül majd (egyszer) az angol válogatott kispadjára :)

    Szívesen megnézném akár őt, akár mourinho-t is SAF utódaként.

    Válasz erre
  • [62] ferguson1  2012. 04. 28. 1:31 

    @alzir: lehet, de vállalom! Peace :)

    Válasz erre
  • [63] Xavier06  2012. 04. 28. 3:31 

    @Hype_HUN: Ancelotti nagy király, de jelenleg a tény az, hogy Pep, jo5e (és SAF, de ő mégsem) egy külön kaszt a top edzők között. Értem ezalatt azt amit már írtam korábban is, hogy a fentiek 3 csapata (és talán az Arsenal) kivételével bárhol egyetlen tollvonással állítanák fel a jelenlegi edzőt ha bármelyikük bejelentkezne, bármit is ért el az illető, illetve biankó csekk és szabad kéz fogadná őket... Ezt még Carlo sem kapta / kapná meg, aki amúgy szintén top kategóriás edző, még az is lehet, hogy jobb a fentieknél, csak kisebb karizmával.

    Válasz erre
  • [64] Xavier06  2012. 04. 28. 3:32 

    @ferguson1: MU lesz abból, 1 vagy 2 év múlva, fogadnék rá. Vagy ha nem, akkor Arsenal.

    Válasz erre
  • [65] bakito  2012. 04. 28. 7:38 

    Egy korszakos csapat, korszakos edzője volt, ez elvitathatatlan. És tőle láttam először a 2-8-0 felállást, ami azért űberextrém.

    Mondjuk ízlés kérdése, de szerintem ez teljesen megöli a foci lényegét, a dinamikát, akciót, izgalmat. Olyan mint a Mona Lisa a Louvre-ban, szép és sokáig lehet nézni, de azért egy idő múlva hiányozni kezd a sör meg a kártya.

    Arra leszek kíváncsi, hogy az utódja megpróbálja e majd utánozni, vagy jön a plan B.

    Válasz erre
  • [66] nightshift  2012. 04. 28. 10:15 

    nem lesz több ilyen csapat. a spanyol állam gyak csődben, elfogyott a sportegészségügy támogatására szánt, célzott pénz. vissza a földre, Catalunya.

    Válasz erre
  • [67] Polansky  2012. 04. 28. 11:16 

    @Xavier06: mondjuk Contét sztem nem állítanák fel a Juvéban Pepért....bár hülyén is nézne ki

    Válasz erre
  • [68] pusztai_zseni  2012. 04. 28. 11:57 

    @bakito: Tito Vilanova lesz az utód, úgyhogy ne várj túl sok változtatást.

    Válasz erre
  • [69] madmano  2012. 04. 28. 12:13 

    Kár, nagyon kiváncsi lettem volna a jövő évre, hogy hogyan reagál a futballvilág arra, hogy az elmúlt egy hétben mindenki megérezte a "vér szagát", és hogyan reagál erre Pep Barcája. Nem változik semmi, újra végigverik Európát? Vagy sok lesz a teher ha a kiscsapatok is újra harapnak ellenük, mert van miért? Tényleg létezik az a törés, amit itt is sokan szinte kézzel foghatónak éreznek, érzünk?
    Én szeretem az egyértelmű válaszokat, de ezzel sajnos semmire sem kapjuk meg már. Annyira soktényezős lett ez a dolog, hogy akármi lesz, védhető lesz mindkét oldalról (csak a legbagatellebb pl.: Barca hanyatlik - Vilanova nem elég, Peppel még szinten lennének; Barca szinten tart - nem is Pepnek köszönhetik, nagyanyámmal az élen is így futna a csapat).

    Várom nagyon a dominancia végét, de most mégis örültem volna, ha marad egy évet. Valamelyik irányba döntő lehetett volna, így a levegőben lóg. Olyan mintha ezzel az évvel feltette volna a kérdést, de a válasz előtt elhallgat.

    Válasz erre
  • [70] horas  2012. 04. 28. 12:31 

    @Hype_HUN: Carlo eredményei elmaradtak az utóbbi években, főleg a BL-ben mutatott igen keveset. A sorsolással sem volt szerencséje, de ettől függetlenül mégsem csinélt olyan bravúrt mint mondjuk Mou az Interrel.

    Carlo akárhogy csűrjük csavarjunk, nem olyan eredményes mint Mourinho, hiába az a valóban lehengerlő 5 BL-szezon. Ami mellett viszont a bajnokságban tényleg csak lötyögés volt.

    @mickeyknox: Szerintem pontosan ezt fogja csinálni. Egy-két hónapig sokáig fog aludni, lustálkodni, az elhanyagolt kis hobbiait előkapni, gondolom van családja, vagy nője, utazgatnak, stb, aztán majd ha feltöltődött, biztos hiányozni fog neki az, ami most sok lett.

    Annyi történt, amit minden ember érez sokszor, hogy egy kicsit kiszállna mókuskerékből, kicsit csak tengene-lengene. Nagy kiváltsága, hogy ő ezt meg is teheti.

    Visszatérni szerintem úgy fog, ha lesz egy konkrét elképzelése egy adott játékstruktúrával kapcsolatban, és azt meg akarja valósítani. De az is lehet, hogy szimplán vissza térni a Barcához. 2-3 évet szerintem minimum pihenni fog, tanulni, és figyelni.

    Válasz erre
  • [71] dzsoni44  2012. 04. 28. 12:41 

    már látom a jövő évi trendet, ha Mou elveri a barszát... "ja, mer' nincs itt Pep, vele nem tudna mit kezdeni.."

    Válasz erre
  • [72] horas  2012. 04. 28. 12:50 

    @dzsoni44: Igen, ez lesz a mentőöv, de mindenki ellen ha leégnek...

    Válasz erre
  • [73] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 28. 13:58 

    @dzsoni44: @horas: miért lenne ez mentőöv? ez maximum titónak lesz iszonyatos teher, nem a szurkolóknak felszabadító gondolat.

    Válasz erre
  • [74] PatrickJane  2012. 04. 28. 14:01 

    @horas: Én simán el tudom képzelni, h a Sere A-ba fog visszatérni.

    Válasz erre
  • [75] dzsoni44  2012. 04. 28. 14:04 

    @alzir: nem feltétlen a normálisabbak számára, de az átlag, agyilag 15 éves hungarokatalán bandáknak mindenképpen, már ha lesznek még. : )

    Válasz erre
  • [76] horas  2012. 04. 28. 14:09 

    @dzsoni44: igen én is erre gondoltam, nem mintha foglalkozni kéne velük, ebből a szempontból meg alzirnak van igaza.

    @alzir: igazából hülyeség is, mert pep úgy ment el, hogy kinyomta őket a Chelsea és a Real úgy lesz bajnok, hogy nyert a Nou campban, szóval jogos se lenne...

    @PatrickJane: meglátjuk a Serie A nem túl hízelgő most senkinek, nem igazán vannak jó állapotban az olasz csapatok, nincs igazi perspektíva bennük.

    Válasz erre
  • [77] anjuna  2012. 04. 28. 15:33 

    3 lehetőséget látok valószinűnek:

    - pihenés, aztán átveszi a spanyol válogatottat
    - pihenés, aztán visszatér a barcelonához
    - teljhatalommal átveszi a city-t és megcsinálja a világ legjobb klubcsapatát megint, csak kicsit más stílussal

    Válasz erre
  • [78] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 28. 16:01 

    @dzsoni44: de bazmeg, mire menne bárki ezzel a kifogással? vagy ez miért kifogás? nem értem. lehet, hogy majd valaki ezt fogja mondani, és az is lehet, hogy igaza lesz, nem lehet tudni.

    rossz hírem van: te sem produkálsz magasabb szintet egy "agyilag 15 éves hungarokatalánnál"

    Válasz erre
  • [79] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 28. 16:03 

    @horas: "nem mintha foglalkozni kéne velük"

    a jelenben sem kell velük foglalkozni, de hogy olyasmivel minek, ami MÉG EL SEM HANGZOTT, sőt TI MAGATOK ÁLLTATOK ELŐ VELE, azt végképp kurvára nem értem.

    az elmúlt évek komoly lépéseket tett a tudomány a paranoid skizofrénia gyógyítása terén. na nem mintha célozgatni akarnék..

    Válasz erre
  • [80] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 28. 16:05 

    @alzir: *években

    Válasz erre
  • [81] TrollkereseoFutballhuligan  2012. 04. 28. 16:39 

    @alzir: Ne is célozgass sanyi. Egy ilyen átlagkorral és átlagbunkósággal rendelkező szurkológárda tagjaként, amilyenben vagy, egyetlen szót sem szólhatsz. Annyira tele van a faszunk a hungarokatalánokkal, hogy várjuk (igen várjuk), hogy mi az a következő baromság, amivel híres eszmei vezérük (nem pep, csöncsön) stílusában magyarázzák a bizonyítványt..

    Válasz erre
  • [82] TrollkereseoFutballhuligan  2012. 04. 28. 16:40 

    @alzir: a paranoid skizofréniára visszatérve: HUNGAROKATALÁN. MINDENKI A BARCÁT BÁNTJA A BíRÓK MIATT.
    Na akkor kik is a pszichés betegek a szurkolók közül?

    Válasz erre
  • [83] sajtt  2012. 04. 28. 17:24 

    A "hungarokatalánoknál" és a divatbarcásoknál is sokkal idegesítőbbek már a DIVAT ANTIBARCÁSOK. Csak, hogy nagyképű barca-stílusban osszam az észt: NEKÜNK IS KURVA UNALMAS MÁR, HOGY EGYSZERŰEN MINDENBEN BELE TUDTUK KÖTNI! Komolyan már le se merem írni az érdemeinket, hogy korszakalkotó csapat vagyunk, mert azonnal én leszek a nagyképű barcás.
    Megértem, hogy féltékenyek vagytok, megértem, hogy unalmas (volt) már, hogy szétvertük egész Európát, megértem, hogy unalmas mindenhol a Barcáról olvasni, megért hogy unalmas már Messi sztárolása, (nem)értem, hogy unalmas ez a ronda tiki-taka (bár ízlések és ficamok.)
    De a hülyeségnek is van határa! Nekünk is unalmas már, hogy ha jót, ha rosszat csinál a Barca, mindig mi vagyunk a rosszak. Elég egy apróság, és rögtön ugranak szétrágni a gumicsontot a kutyák... nevetséges.

    Válasz erre
  • [84] sajtt  2012. 04. 28. 17:39 

    Pepet is szerintem részben ez a gyűlölet csinálta ki, ami a gyökér portugálnak is köszönhető. Nehéz megfelelni, ha minden megmozdulásodat szétcincálja a sajtó, és idén különösen ellenünk fordult mindenki.

    És bár minden tiszteletem és köszönetem Guardioláé, de ferguson1-el értek egyet valamilyen szinten. Van bennem egy kis csalódottság is. Ez az elfáradtam indok - bár érthető - nem egy hőshöz illő mentalitás. Pepet olyannak gondoltam, aki csak azért is megmutatja az egész világnak...:( És az a legidegesítőbb, hogy ezzel Special5-nak biztosított szabad utat, legalább is, ő ezt fogja gondolni. Ez kellett még csak az egójához.

    Válasz erre
  • [85] shinigami  2012. 04. 28. 17:44 

    @sajtt:
    tehat ha jol ertem te gyokerezheted Mout de ha a te csapatodrol ir vki negativan az nem er.
    nehez igy ezzel mit kezdeni.

    Válasz erre
  • [86] sajtt  2012. 04. 28. 18:03 

    @shinigami: nem az zavar, hogy ha a csapatomról negatívan írnak, hanem ez a tömeges "utáljuk-a-csaló-színész-uefa-unicef-barcát" jelenség. Ha jogos, nyugodtan írjanak negatívan. Nevezz valakit gyökérnek a Barcából aki megérdemli, és egy rossz szót nem fogok szólni.
    2. Szerintem Mou épp eleget szidta már a csapatomat, ahhoz hogy nyugodt szívvel legyökerezhessem.
    Nevezd csak gyökérnek Pepet, ha alá tudod támasztani bármivel... (mert én a saját állításomat igen, gondolom meg vannak, és nem kell felemlegetnem a speciális fő parasztságait)

    Válasz erre
  • [87] oszinteorult  2012. 04. 28. 18:09 

    azért nem lennék "Tito" helyében (gondolom a hungarokatalánok őt is rögtön keresztnéven fogják emlegetni), ha sikeres lesz vele a csapat jön majd a vád hogy csak Guardiola ("Pep") folytatója, egy epigon, ha sikertelen akkor meg nagy volt rá a kabát, meg különben is, Guardiola akkora zseni hogy utána mindenki csak bukhat stb. szóval szegény Tito kb nem nyerhet

    megjegyzem még az is kiderülhet hogy most lép elő a háttérből a valódi agy Guardiola sikerei mögött, aki helyett előtérbe lett állítva egy sokkal fotogénebb, elegánsabb figura. Hajrá Tito Quasimodo!

    Válasz erre
  • [88] shinigami  2012. 04. 28. 18:11 

    @sajtt:
    johat nezd teged ez idegesit engem meg az h 'csak a barca focizik mas nem, igazabol a tobbi jatekos csak azert van a palyan h Messit kozelrol csodalhassa stb' az egyik dolog a masikbol kovetkezik
    de ez mondjuk elegge parttalan vita, leszajkarateztuk mar itt elegszer...
    nevezi a rak gyokernek Pepet igazabol felolem aztan azt nevezel gyokernek akit akarsz de mondjuk ez a te velemenyed azok akik meg antibarcasok az meg az ovek
    namost az h te egyedul vagy ok meg sokan nem tul meglepo

    Válasz erre
  • [89] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 28. 18:18 

    @oszinteorult: tényleg elképzelhetetlen, hogy valakit a futballban becenévvel illessenek. ilyen is csak a köcsögbarcával történhet.

    követelem, hogy az fc barcelona vállaljon felelősséget az alábbi becenevekért: titi, alex, jupp, kloppo, zizou.

    egyébként is hogy képzeli bárki, hogy egy hosszú vezetéknév helyett egyszerűbb kiírni egy rövid becenevet? a kurva anyánkat bazmeg.

    Válasz erre
  • [90] pusztai_zseni  2012. 04. 28. 18:24 

    @alzir: Áá, szerintem ennél sokkal súlyosabb a "fotogénebb, elegánsabb figura" kitétel. :D Szóval most már ott tartunk, hogy a Barcelona modelleket alkalmaz edzőként, nem edzőket. lol.

    Válasz erre
  • [91] sajtt  2012. 04. 28. 18:26 

    @alzir: :DD megelőztél. Épp erről beszéltem. Hihetetlen, hogy még ebbe is belekötnek :DDDDDD
    @oszinteorult: Csak, hogy megadjam a nagyképűbarcás módit: igen, a mi csapatunknál már csak ilyen családias a hangulat :') Mennél a Real blogra, Zselé, Moncsicsi, Zsozé, Kakszi és a többiek kalandjairól olvasni :)

    Válasz erre
  • [92] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 28. 18:36 

    @pusztai_zseni: pep nyilvánvalóan egy kísérlet volt arra, hogy a katalán árja faj vegye át a világuralmat.

    Válasz erre
  • [93] oszinteorult  2012. 04. 28. 18:38 

    megsértődhetsz, de a többség részben a bennfenteskedő becenevektől érzi magát igazi szurkolónak. ez természetesen nem csak a Barcelonára igaz, és számomra nem csak itt zavaró, rühellem a SAF, AVB és társait is.

    az edző megérdemel annyit, hogy kiírják a rendes nevét, nekem a tisztelet valahol itt kezdődne, nem a bratyizós Pep, José, Sir Alex és társaiknál. de hát ízlések és pofonok és "ez csak egy blog"

    egyébként a hozzászólásom érdemi része az volt (ez láthatóan elkerülte a figyelmedet) hogy az új edzőnek szar a helyzete, a sikereit nem neki tulajdonítják majd, a kudarcainál meg majd lesajnálóan csóválják a fejüket; a legnehezebb dolga talán a motiválással lesz, de majd kiderül

    Válasz erre
  • [94] pusztai_zseni  2012. 04. 28. 18:42 

    @oszinteorult: Nem mindegy? Pep (bocsánat, Josep Guardiola) is mindig azt kapta, hogy "ezzel a csapattal milyen könnyű" meg "Rijkaard csinált mindent, ő csak átvette", újabban úgy látom, már csak férfimodellként tekintenek rá... Most komolyan, te ezt érdemi vitának tekinted? :)

    Válasz erre
  • [95] pusztai_zseni  2012. 04. 28. 18:44 

    @alzir: Erre nem is gondoltam. De mindenképpen elképzelhetőnek tartom. Nyilvánvalóan ezért vonult vissza most az edzősködéstől, hogy több időt szentelhessen a puccskísérlet kidolgozására.

    Válasz erre
  • [96] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 28. 18:49 

    @oszinteorult: "az edző megérdemel annyit, hogy kiírják a rendes nevét, nekem a tisztelet valahol itt kezdődne"

    hát ennél nagyobb faszságot rég olvastam, de te tudod.

    Válasz erre
  • [97] shinigami  2012. 04. 28. 18:52 

    @alzir:
    amellett h ezt nem kommentalnam de Te nem olvastad azt a zsenialis megfejtest h azert nyert a Real a legutobbi classicon mert Pique elmondta a taktikat Mounak?:D
    azert sztem ez viszi eddig a palmat

    Válasz erre
  • [98] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 28. 18:55 

    @shinigami: annak érzelmi okai voltak legalább, így nem veheti fel a versenyt a fentivel.

    a kiszivárogtatás amúgy 99%, hogy megtörtént. persze a tények itt véget is érnek.

    Válasz erre
  • [99] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 28. 18:57 

    egyébként pelé vagy kaká nyilván saját magukat sem tisztelik.

    Válasz erre
  • [100] pusztai_zseni  2012. 04. 28. 19:05 

    @alzir: A pontosság kedvéért: Kakát az öccse/húga/unakvalakije nem tiszteli, mert ugye ő nem tudta kimondani a nevét pöttömkorában. Már a csecsemők is, basszus...

    Válasz erre
  • [101] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 28. 19:09 

    @pusztai_zseni: de mégiscsak ő íratta ezt a nevet a saját mezére. felháborító kisebbségi komplexus. tisztességes ember azt írta volna oda, hogy Izecson dos Santos Leite

    Válasz erre
  • [102] 25 - http://chelsea-fc.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 28. 23:35 

    @alzir:
    Vennegoor of Hesselink

    ;)

    Válasz erre
  • [103] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 29. 0:57 

    @25: baszki, az mekkora név volt tényleg

    Válasz erre
  • [104] Marcelo18  2012. 04. 29. 3:42 

    Azért álljon meg a menet egy pillanatra!

    Guardiola edzői karrierje eddig 4 (!) évet ölel fel, ami alatt sokak szerint a világ valaha volt legjobb csapatát irányította, élén annak sokak szerint a világ valaha volt legjobb támadójával. Az nyilvánvaló, hogy önmagában egy jó keret még nem fog 6 trófeát nyerni egy szezonban, de korai lenne még isteníteni és a legnagyobb edzők között emlegetni Pep-et.

    Igen jó szakembernek tűnik de az igazi személyes próbát számára az elkövetkező évek fogják jelenteni, főleg akkor ha esetleg nem valami dúsgazdag "olaj-klub"-hoz szegődik ahol aztán egy fantasy-league-es csapatot fog irányítani.

    Magától értetődő, hogy nem minden keret alkalmas a Barcelona tiki-takájára az instant forradalom meg ritkán vezet jóra (lásd AVB és a Chelsea esete). A legnagyobb edzők képesek különböző csapatokból is kihozni a maximumot, ami szükségszerűen különböző játékstílusok alkalmazását jelenti.

    Még idő kell ahhoz, hogy kiderüljön Guardiola igazi képessége, hisz szintén AVB példáját felhozva, első szezonjában ő is mindent vitt, aztán gyorsan váltott és a Chelsea-nél már nem tudott ismételni (ettől függetlenül lehet még később ő is bizonyítani fog).

    Válasz erre
  • [105] Dr Rudeboy - http://manunited.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 29. 9:05 

    @oszinteorult: (a lovaggá ütött embereket "sir keresztnév" megszólítással kell illetni, szóval a sir alex helyes de ez csak széljegyzet a ,becézős vitához)

    Válasz erre
  • [106] dzsoni44  2012. 04. 29. 9:35 

    @alzir: már személyeskedsz? megsértődtél? bár, mit is vártam, klimaxoljál bazdmeg.

    Válasz erre
  • [107] horas  2012. 04. 29. 9:48 

    @oszinteorult: Egyébként a szakmai részében, lehet ráció. Hogy Vilanova volt, ten Cate ebben a szimbiózisban. De pont az említett holland szolgáltatja azt a példát, hogy az első számú ember posztra nem elég a szakmai felkészültség, aki edzőként csak bukott, pályaedzőként meg a legszűkebb elit tagja.

    Válasz erre
  • [108] horas  2012. 04. 29. 10:12 

    @Marcelo18: A probléma ezzel a fejtegetéssel az, hogy elválasztjuk egymástól azokat akik egy helyen alkottak kiemelkedőt és azokat akik több helyen is eredményesek voltak.

    Például Mourinho és Guardiola között ez a látványos különbség. Hogy Guardiola hozott valami újat, alkotott valamit, míg Mou "csak" mindenhol sikeres, de szakmailag például feltaláló jelleget nehéz ráhúzni mint mondjuk Pepnél.

    Szóval ez a gond, hogy úgy akarunk egy kategóriába tenni valakiket, hogy teljesen különbözőek.

    Például Pep munkássága, az idő szempontjából összesem hasonlítható Fergusonével, de pl őket mosta le kétszer igen látványosan BL-döntőben.

    Érted, Pep nincs Ferguson szinten, de SAF sincs Guardiola köreiben...

    Összességében, Guardiola történelmet csinált, akkor is, ha 10 év múlva a Videoton edzője lesz.

    Válasz erre
  • [109] horas  2012. 04. 29. 10:40 

    @alzir: Na, oké, de egy Mourinhónak mit szivárogtatsz ki?

    Mi olyat tud Piqué kikotyogni (maga az egész feltételezés nem normális), amit Mourinho és a brigádja, főállásban nem szúr ki, nincs vele tisztában, nem tud rá felkészülni, nem számol vele, nem veszi számításba, és ilyen befolyással lesz egy mérkőzés végkimenetelére?

    Elmondja a felállást? - Na és?

    Elmondja a kombinációkat? - A védekezés amúgy is úgy működik, hogy mindenre tudnia kell reagálni.

    Elmondja a tervezett cseréket? (amik meccs közben változhatnak) - Mit számít?

    Elmondja, hogy Alves többször fog felfutni, vagy magasabban játszik majd? - Tök mindegy...

    Vicc az egész.

    Válasz erre
  • [110] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 29. 10:48 

    @horas: na állj. én csak annyit mondtam, hogy megtörtént.
    ettől még:
    1: nem piqué volt
    2: az is lehet, hogy mourinho nem foglalkozott vele, nem hogy emiatt nyert volna.

    de ami tény, hogy a marca órákkal a meccs előtt lehozott egy előre kiszámíthatatlan kezdőcsapatot. ennyi. ez részemről nem vita tárgya, mert ezt a kezdőt nem lehetett megtippelni. az első számú madridi lapon kívül nem is sikerült senkinek..

    más: henk ten cate valóban sosem lett olyan jó vezetőedző, mint asszisztens volt, de a rijkaard-htc felállás máshogy működött. ott htc volt a rossz zsaru, rijkaard meg a jó zsaru, mindkettőre szükség volt, aztán elvesztek a másik nélkül. frank képtelen volt űzni-hajtani a játékosokat, mert egy jámbor alkat.
    amit vilanovából ismerek, az viszont arra utal, hogy _nagyon_ hasonló pephez, egyszerűen csak a stílusa más. persze ő nem akkora klubszimbólum, és az is lehet, hogy nem annyira karizmatikus, stb, de egyelőre nehéz tippelni, hogy mi lesz, kevés az infónk.

    Válasz erre
  • [111] horas  2012. 04. 29. 11:06 

    @alzir: Vilanova lehet tökéletes választás, de a jelenlegi problémákat kb Jézus Krisztus sem tudná megoldani.

    Gondolok arra, amiért a Barca az elmúlt hétben két címtől is elbúcsúzott. Xavi ziccerben mellé gurít, Messi kihagyja a tizit...

    Ezeket a szitukat nem lehet kivédeni, ha egyszerűen elfáradtak a játékosok fejben, ha valami kiveszett belőlük, akkor ha megszakadsz sem tudsz ezen változtatni, Pep valszeg erre érzett rá.

    Simán eltudom képzelni azt is, hogy lemegy ez az átmeneti krízis, és minden kezdődik elölről. Vilanova teljesen zökkenőmentesen tovább viszi a csapatot, amire van sansz, a Barca játéka teljesen sematikus, a koncentrációt és motivációt kell rendbe tenni, legalább is perpillanat úgy néz ki, ezzel vannak gondok.

    De ellen példára, AVB - Pereira eset is mutatja, hogy egész apróságokon is sok múlhat dolog, és romolhat el valami. A bajnokságban ez annyira nem érződik, de a BL-en keresztül szerintem látszik, hogy a Porto jelentős erővesztésen ment keresztül. (BL-csoportból nem tudtak továbbjutni, úgy, hogy tavaly meg 5-öt rúgtak a Szpartaknak, meg lemosták a Villarrealt, azt a Zenitet nem tudták megelőzni, akiket a bajnokságban mögöttük lévő Benfica összességében könnyedén kipöckölt...)

    Válasz erre
  • [112] pusztai_zseni  2012. 04. 29. 11:11 

    @horas: "a Barca játéka teljesen sematikus"

    Ez így éhgyomorra kicsit fájt. :)

    Válasz erre
  • [113] horas  2012. 04. 29. 11:17 

    @pusztai_zseni: Kérlek.

    Tényszerű, logikus érvekkel, cáfold ezt meg.

    Válasz erre
  • [114] csoncson - http://messianizmus.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 29. 11:24 

    Közben én egy kicsit kezdek megbékélni ezzel a döntéssel. Végülis legrosszabb esetben ez egy átmeneti év lesz; ha nem válik be Tito, egy év múlva úgyis jön valaki más.

    Olyan nagyot pedig ezzel a kerettel nem nagyon lehet bukni, a BL-helyezés a bajnokságban tuti meglesz, és a BL-ben is szinte bármilyen körülmények között el lehet evickélni elődöntőig/döntőig. (Az utolsó éves Rijkaard-csapat is elődöntőig ment, sőt csak hajszállal bukott el egy csúcson levő MU-val szemben.)

    Tito pedig valamelyest arra viszont garancia, hogy nagyon fölforgatni semmit sem fog, tehát ha majd erre lesz szükség [szerintem most erre lenne], akkor azt egy eljövendő edző még nyugodtan megteheti.

    Válasz erre
  • [115] alzir - http://barca.blog.nepsport.hu/  2012. 04. 29. 11:34 

    @horas: szerintem a konzisztens szót kerested.

    @csoncson: közben cruyff is rábólintott vilanovára. szívből rühellik egymást rosellel, ha bele tudott volna kötni ebbe a döntésbe, akkor belekötött volna, vagy eleve meg sem szólal.

    azért azt nem árt tudni titoról, hogy anno első osztályú ajánlatokat utasított vissza, csak hogy peppel dolgozhasson a negyedosztályú B csapatnál. tehát nem arról van szó, hogy most találtak gyorsan egy balekot házon belül, akinek egyébként nincs sok köze a vezetőedzői poszthoz. taktikailag semmi kétség afelől, hogy kiváló választás - "fölforgatni" persze nem fog, de változtatni simán, ha úgy érzi, hogy kell.

    mindenesetre ez a szó eleve azt feltételezi, hogy ő átveszi valaki munkáját, és igyekszik azt nem elrontani. ez hatalmas tévedés. az a barca, amit eddig láttunk, tito munkája is.

    Válasz erre
  • [116] horas  2012. 04. 29. 11:41 

    @alzir: Nem hiszem, mert ezt a szót nem ismerem. :)

    Arra céloztam, hogy a Barca játéka abszolút megtervezett, megkomponált. Vilanova a szakmai stáb egyik alappillére, feltétezem, hogy játékszervezési, felkészülési, ergo szakmai problémák nem lesznek. Marad a motivációs, mentális faktor ahol a probléma felbukkanását feltételezni lehet, előzetesen. Aztán meglátjuk.

    Válasz erre
  • [117] pusztai_zseni  2012. 04. 29. 12:14 

    @horas: Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy a gepárd milyen sematikus módon akarja elkapni a gazellát. Végtére is sematikus, mert ha megnézed 30x a vadászás folyamatát, akkor kiismered az állatot, és sematikusnak tűnhet. Na de pontosan tudjuk, hogy attól a gepárd még elkapja a gazellát. :) Arról nem is beszélve, hogy ezt nem sematikusnak hívjuk, hanem felismerhető stílusnak.

    Rendben volt az érvelés?

    Válasz erre
  • [118] horas  2012. 04. 29. 12:29 

    @pusztai_zseni: Ne haragudj, de miről beszélsz? :D

    Ez lenne a megcáfolása annak, hogy a Barca játéka szervezésen alapul, tudatos, és még, az improvizatívnak tűnő támadójátékban is sok ismétlődő panel van?

    Válasz erre
  • [119] horas  2012. 04. 29. 12:38 

    @pusztai_zseni: De egyébként belelehetne kötni ebbe, mert minden csapat játéka sematikus, csak a Barcánál ez marhára látványos, és a megvalósítás is egészen egyedülálló, de minden csapat játéka szervezésen alapul, a védekezés, a támadás, az elmozgások, helyezkedések minden. Sémákra épül = Sematikus.

    A pozíciós játékokban pont az a pláne, hogy vakulásig vannak gyakorolva, mikor több ember összjátéka, helycserékkel, bemozgásokkal van össze illesztve. A Barcánál ebből látunk rengeteget.

    Ezeket nem ott találják ki, (van olyan is), csak szólok, ha már magaslóról belekötsz valamibe, amiről ahogy látom kb fingod sincs.

    Válasz erre
  • [120] pusztai_zseni  2012. 04. 29. 13:46 

    @horas: Jó de most éppen a semmit magyarázod. Nyilván minden játékrendszer sémákon alapszik, de a sematikus általában azt jelenti, hogy valami egysíkúan kiismerhető. De végül is mindegy, te úgyis jobban tudod.

    (A példát csak azért hoztam ilyen "messziről", mert gondoltam, így látványos. De te nem vagy egy befogadó alkat erre, nah nem baj. :))

    Válasz erre
  • [121] horas  2012. 04. 29. 14:01 

    @pusztai_zseni: Ja, hogy a semmit magyarázom...

    Egyrészről játékszervezés szempontjából értettem, hogy sematikus, de te másra gondolsz, és ezért nyilván a másik fél mond hülyeséget.

    De egyébként szimplán a Barca játékstílusára is simán lehet mondani, hogy egysíkú. Minden meccsen ugyanazt csinálják, minden meccsen 70%-ban náluk a labda, minden meccsükön ugyanúgy néz ki a játékképe stb...

    Szóval megint okoskodsz és kötekedsz, de sok alja továbbra sincs.

    Válasz erre
  • [122] pusztai_zseni  2012. 04. 29. 14:45 

    @horas: Jó, már igazat adtam, nem kell tovább a fejemhez vagdosni a homokozólapátot. Nyugi, nincs baj, te vagy az okosabb.

    Válasz erre
  • [123] Marcelo18  2012. 04. 29. 14:58 

    @horas: Nem akarok Guardiola érdemeiből semmit elvitatni, de azért messze áll ő a futball forradalmár szerepkörtől. Nem ő találta fel azt a futballt amit a barcelona játszott az irányítása alatt. Taktikailag nagyon hasonlót a 2000-es évek óta nem egy csapat bemutatott a Barca előtt pl. Roma, Valencia, Leverkusen, Arsenal. De hogy a legközelebb álló példát említsem pont az a United amelyik 07-08-ban a Barcelonát búcsúztatva nyerte meg a Bajnokok Ligáját játszott 3 "free-role"-os csatárral - Rooney Ronaldo Tevez - mögöttük pedig egy Passer-Creator-Defender - Carrick Scholes Hargreaves - kombóval (a barcelona esetében ez pl így nézett ki: elöl Henry Eto'o Messi, mögöttük Xavi Iniesta Touré - aztán jöttek ennek variánsai).
    A különböző játékosok viszont különböző fazont képesek szabni egy alapvetően hasonló stílusnak, nem beszélve a felsorolt barcelonai játékosok kivételes futballtudásáról.

    Nem mellesleg Guardiola pontosan ugyanazt a filozófiát vette elő, amiben ő maga is sikeres volt futballistaként egy bizonyos Johan Cruyff alatt. Ő nagyon hasonló szerepkörben futballozott, mint Xavi, nem is véletlen hogy Xavi őt tekintette példaképének ifistaként.

    Változatlanul állítom hogy Guardiola értékmérőjét az elkövetkezendő évek fogják jelenteni.

    Válasz erre
  • [124] Tobias008  2012. 04. 29. 17:25 

    @Marcelo18:

    Marcsellótizennyóc!

    Igen, sejtettem, hogy megjelennek itt a madridista trollok, akik csak azért is bebizonyítják, hogy Guardiola valójában egy szar edző.

    Ha Guardiola olyan béna, más csapatok miért nem tudták hozzá hasonló sikerrel alkalmazni azt a játékot, amit állításod szerint nem is ő talált ki, hanem a "Leverkusen, a Roma meg a Valencia"?

    Válasz erre
  • [125] Tobias008  2012. 04. 29. 17:28 

    @horas:

    Nagyokos!

    Ezt írod: "De egyébként szimplán a Barca játékstílusára is simán lehet mondani, hogy egysíkú. Minden meccsen ugyanazt csinálják, minden meccsen 70%-ban náluk a labda, minden meccsükön ugyanúgy néz ki a játékképe stb... "

    Akkor igaz mondhatjuk azt is, hogy a Milan, a Chelsea, a Reál, a MU, az Arsenal stb. egysíkú játékot játszanak, mert a Barca ellen 70%-ban nincs náluk a labda, tehát nem csinálnak semmit, és ez néha pont elég a győzelemhez?

    Válasz erre
  • [126] Marcelo18  2012. 04. 30. 0:14 

    @Tobias008: Olvasd el mégegyszer amit írtam hátha másodjára sikerül felfognod (legalább a felét)! ;)

    De mivel látom hogy anno nem voltál ötös szövegértésből, segítek egy picit és még egyszer leírom: Guardiola jó edző!

    Válasz erre

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá a bejegyzéshez. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.