NST

NST a facebookon
Twitter
Friss kommentek
Archívum
Iratkozz fel
Szabályok

Itt találod, hogy merre hány méter:

FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

Linkek


NST
Soha többet nem csalózod a Juventust
Írta: benitoNST | 2011. júl. 6. 11:27

„De Miki, most te tényleg el tudod képzelni, hogy Moratti kimarad egy ilyen méretű svindliből?” Általában ez volt az utolsó érvem a kedvenc Inter-szurkolómmal folytatott calciopolis viták tömkelegében. 2007-ben – kedves pajtásaim segítségével – elkezdtem írni egy könyvet a calciopoliról, amit valószínűleg már soha nem fejezek be, hiszen most már minden, amit azóta leírtam, mint sejtést, bizonyságot nyert, és tényként kezelendő. Gyakorlatilag lezárult a calcipoli ügyében indított második eljárás (ezt már a Juventus indította), az ítéletet kimondták, mégis az a legvalószínűbb végkifejlet, hogy a világon semmi nem történik. Maximum elveszik az Intertől azt a bajnoki címet, amiért csak annyit kellett tennie, hogy a megfelelő emberre bízta mind az ügyészségi nyomozást, mint a calciopoli levezénylését.

Szemét, csaló Juventus. Megkapták a rohadékok. El kéne venni tőlük az összes többi scudettót is. Ezt hallgatja minden Juve-szurkoló öt éve megállás nélkül. Ráadásul a Milan-, és Inter-szurkolók szájából, akik a fékevesztetten ünnepelték a legnagyobb ellenség sárba tiprását. A 2006/07-es szezon előtt az a helyzet állt elő, hogy a „világ második legjobban szervezett csapatát” (Moggi szavai, a Unitedet sorolta csak a Juve elé) a földdel tették egyenlővé, erkölcsileg és gazdaságilag egyaránt ellehetetlenítették, a védekezés lehetőségét pedig egészen egyszerűen megvonták tőle.

Néhány tény azok kedvéért, akiknek ezek újdonságok: az ítélethirdetés után a Juventus – egyébként tökhülye – vezetősége közölte, polgári pert indít az eljárás tisztátalansága miatt. Ez egyúttal azt is jelentette volna, hogy az olasz csapatokat az UEFA kizárja a nemzetközi kupákból arra az évre (a Milan ugye BL-t nyert abban az évben), így a Juventus némi hamis győzködés után elállt a pertől. De miért érezték úgy Torinóban, hogy tisztátalan volt az eljárás?

Három nevet kell megjegyeznünk: az első Marco Tronchetti Provera, aki a Telecom Italia mellett az Inter főszponzorának, a Pirellinek is az elnöke volt. A második Guido Rossi, a calciopoli levezénylésére megbízott káder, a harmadik pedig Colonello Auricchio, az ügyészségi nyomozást végző fogdmeg. Tronchetti Provera a Telecom vezetőjeként nyilvánvalóan tudott az Inter korábbi lehallgatási ügyéről (Vieri csókoltat mindenkit), és mivel a calciopolit is lehallgatott telefonbeszélgetésekre alapozva építették fel, talán nem is szükséges bizonygatnunk, hogy ezekről a poloskákról is volt tudomása. De nem maradt sokáig elnök a Telecomnál, ezt a pozíciót ugyanis a dolgát kiválóan végző Guido Rossi kapta meg a calcipoli után. Rossi egyébként korábban az Inter felügyelőbizottságának tagja volt, így valóban ideális választás egy pártatlan bizottság élére. Még nála is jobb ötlet volt Auricchiót kinevezni a nyomozás élére, hiszen ellene egy korábbi maffiaügyben már folyt eljárás bizonyítékok manipulálása miatt. Tehát rutinos volt abban a feladatban, amit neki szántak.

A július 18-án lezárásra kerülő per elindítását nemcsak a fentiek miatti gyanú indokolta a Juvénál. Már a kizáráshoz vezető tárgyalásokon elhangzott vádlottak szájából, hogy az Inter is nyakig benne volt a telefonálgatásban. De a Juventus ügyvédjei nem kérdezhettek a tárgyaláson vádlóiktól, ezekre a kérdésekre csak a jelenleg is folyó percben kerülhetett sor. Merthogy időközben előkerültek azok a lehallgatott beszélgetések is, amiket az Inter vezetői (elsősorban a nemrég elhunyt Giacinto Facchetti) bonyolítottak le bíróküldési ügyekben, de az első nyomozás során „nem tartották fontosnak őket”.

Ennek a posztnak soha nem lenne vége, ha elkezdeném felsorolni, milyen egyértelmű bizonyítékok láttak napvilágot az ügyben, igazából nem is célom, hogy győzködjem a nyájas olvasókat. Csak azt szeretném, ha mindenki figyelmesen elolvasná a 72 oldalas dokumentum legfontosabb sorait, amiket a FIGC (olasz szövetség) vezető nyomozója készített az ügy elsőfokú ítélethirdetéséhez.

„A Juventus kizárásához vezető, 6. paragrafust sértő  (= a mérkőzések kimenetelét befolyásoló tevékenység, vagy arra irányuló kísérlet) törvénysértésekre semmiféle bizonyítékot nem találtak. A csapatot az 1. paragrafust sértő  (= sportszerűtlen magatartás) kihágások összesített büntetéseként sorolták vissza, holott az ilyenekért mindössze pontlevonás adható szankcióként. A 2006-ban be nem mutatott bizonyítékok alapján 1. paragrafust sértő kihágásokban volt vétkes a Juventus vezetői mellett Cellino (Cagliari), Campdelli (Chievo), Foschi (Palermo), Gasparin (Vicenza), Governato (Brescia), Corsi (Empoli), Spalletti (Udinese, edző), Foti (Reggina), Moratti (Inter), Meani (Milan). 6. paragrafusban megfogalmazott törvénysértésekben volt vétkes, és így kizárással kellett volna szankcionálni az alábbi vezetők klubjait: Facchetti (Inter), Meani (Milan), Spinelli (Livorno)

És hogy ez most mit jelent?

Semmit.

Menet közben ugyanis egyszerűen lejárt az ötéves elévülési idő. A legrosszabb, ami az Interrel történhet, hogy elveszik az egyébként is ebül szerzett bajnoki címüket, és kész. Arról nem is beszélve, hogy a Milan is megússza azzal az ejnye-bejnyével, amit az eredeti ítéletben kapott. A calcipoli július 18-én végleg lezárul. A bűnösök megússzák, az elképesztő csalás bejött.

Justice is raped

Címkék: calciopoli, inter, juventus
Kommentek: 111 komment

Eddig 111 komment érkezett

  • [1] vadkutya1 - http://utwenger.blog.nepsport.hu/  2011. 07. 06. 11:37 

    +1

    Válasz erre
  • [2] sonicscrewdriverowner  2011. 07. 06. 12:11 

    Mint a 32-tornyú dóm városa, khm, "sötét" (azaz: kék-fekete) oldalának rajongója 3 dolgot szeretnék megjegyezni:

    1/ Sok Inter- vagy éppen Milan-szurkoló van, aki nem "ünnepeltek". Én sem. Sőt, szívemből kívánom, hogy legyen olasz dominancia ismét az európai kupákban és legyenek ott a zebrák is.

    2/ Ez a calciopoli gusztustalan csalások sorozata mind pályán, mind pályán kívül, és sajnos ehhez "méltó" a szövetségi és egyéb vizsgálati eljárás is. Nem gondolom, hogy bárki ártatlan lenne benne a nagyobb klubok részéről.

    3/ Valószínűleg ez az eljárás is hűen tükrözi azt, hogy Itália milyen súlyos gondokkal küzd az élet minden területén (ld. politika, korrupció, szervezett bűnözés, stb.)

    Értem én, hogy fontos kérdés a "cui prodest" és osztom azon véleményed, hogy sokaknak érdeke volt.
    Az én kérdésem meg az, hogy mit lehet tenni: lehet várni változást? (Honnan, kitől, mikor ... stb)
    Félek, hogy sokáig együtt kell még élnünk ezzel - és akkor még vedd hozzá az európai futball többi "mételyét": sorsolások, igazolások, stb.

    Válasz erre
  • [3] Tooms  2011. 07. 06. 12:35 

    Annyi értelme mégis van, hogy a az Inter-Juve szurkolók közti veszekedéseknek vége szakad úgy, hogy kiderült hogy Moratti nyakig benne volt, így már nem lehet csalózni és vádaskodni.

    A jövőbe tekintve szerintem ez pozitívum.

    Válasz erre
  • [4] Campione  2011. 07. 06. 12:59 

    @Tooms: Szerintem pont, hogy nem fejeződik be, hanem új lángra kap, némiképpen jogosan.
    "Szemetek, Ti is csaltatok, de bezzeg nem büntettek meg, csak mi szívtunk!"

    Az lett volna a jó megoldást, ha az ominózus bajnoki címet nem adják oda senkinek.
    Mondom mindezt Inter szurkolóként.

    @sonicscrewdriverowner: teljesen igazad van.

    Válasz erre
  • [5] wsimoon  2011. 07. 06. 13:08 

    @Tooms: ugyan már...

    Válasz erre
  • [6] wsimoon  2011. 07. 06. 13:12 

    az a szép h semmi kárpótlás nem lesz

    simán hazavágták a juvét és most semmi kárpótlás nem lesz... esetleg az inter és vagy milan szépen ajcsizik nekünk fillérekért két meghatározó klasszist, ill. a szövetség utal pár csilliárd eurót?

    Válasz erre
  • [7] Campione  2011. 07. 06. 13:30 

    @wsimoon: Szerintem akciós áron meg lehet szerzni most az Intertől két olyan játékost, aki a Juvénak hiányposztja lenne.

    - a világ egyik legjobb védekező középpályását, aki bal oldalon is eljátszik, és támadásoknál is használható többször lőtt már távolról is gólt. 10m Euro

    - többszörös olasz bajnok, és BL győztes, szabadrúgásaiból is veszélyes, meccseket végigrobotoló szélsőhátvéd, aki középső védőként is bevethető. 10m Euro

    Természetesen Muntari és Chivu :)

    Válasz erre
  • [8] Szuperisten  2011. 07. 06. 13:36 

    A juventust ügyesen sikerült a porba tiporni.
    Ebbõl jó sok hasznot húzott az Inter aki szintèn benne volt. Nyakig. És mèg õk csalóznak...
    Mèltò ellefél nélkül könnyû rajnak lenni.
    Tök mind1. Az olaszok úgyis el fognak tûnni. Klub és válogatott szinten is. A domináns klubokban külföldiel dominálnak háttèrbe szorítva ezzel a hazaiakat.

    Válasz erre
  • [9] Nunu0075  2011. 07. 06. 13:46 

    Itt most igazából az derült ki, hogy nem csak a Juve, hanem az Inter is csalt.
    Én annak idején, a Sport1 létrejöttével, rendszeresen néztem az olasz bajnokikat, és két dolog tűnt fel:
    1. a bírók ritkábban ítéltek a Juve ellen, mint mellette
    2. fizikálisan erősebbek voltak a Juventus játékosai.
    Ezek látszottak, lejöttek a meccsekből.

    Válasz erre
  • [10] Tooms  2011. 07. 06. 14:20 

    @Nunu0075:
    Mondjuk az első semmit nem bizonyít, a Barca védelmét (Nadallal az élen) is azért jártak megfigyelni anno, hogy hogy van az hogy annyi embert felrúgnak, és mégsem kapnak pirosat szinte sosem.

    Válasz erre
  • [11] szeps  2011. 07. 06. 14:49 

    Sajnálom is a Juvét is meg a Milant is.

    Nyilván megérdemelték a büntetést, hisz azért nem voltak ártatlanok, de pont a legnagyobb csaló az Inter nem bukott bele a botrányba. És azóta szereztek 5 (vagy 4?) bajnoki címet, mert a többiek csak lassan tudtak fölállni a padlóról.

    Úgy lenne igazságos, ha az azóta szerzett címeket is elvennék tőlük a fentiek miatt.

    Mondom ezt Bayern szurkolóként.

    Kicsit hasonlít a helyzet a Fradi kizárására. Annyiból más, hogy ők még csak nem is csaltak, csak kistuloki politikai okokból elintézte. És ezzel a lok(ak)i is szerzett 5 bajnoki címet...

    Válasz erre
  • [12] Nunu0075  2011. 07. 06. 14:52 

    @szeps:
    nekem van egy olyan sanda gyanúm, hogy a Ferencváros kizárásához kellett a Juventus kizárása is. Az, hogy az olaszok meg mertek lépni egy ilyet, mint a Juve lesorolása, akkor azt itthon is meg lehet csinálni a Ferencvárossal is.

    Válasz erre
  • [13] Belpo  2011. 07. 06. 15:02 

    "A bűnösök megússzák, az elképesztő csalás bejött."

    Igazából az olasz focit vágták oda istenesen ezek a csalók. Az olasz utánpótlás csak azért nem 0, mert az ország adottságainak(népesség) és a múltnak köszönhetően azért 30 olyan játékost ki tudnak állítani mindig, akik simán kijuttatják a világversenyre az olasz válogatottat, de ott már nem tartoznak az első számú esélyesekhez(csak a múlt alapján ismét:)) Hát, ez van

    Válasz erre
  • [14] - kambuc -  2011. 07. 06. 15:11 

    Vállalhatóan nem tudnék hozzászólni a témához, ezért csak annyit írok:

    FORZA JUVE PER SEMPRE!!!

    Várom a percet, hogy bajnokságot nyerjünk újra, biztos vagyok benne, hogy annyira fogok sírni, mint még életemben soha!

    Válasz erre
  • [15] sonicscrewdriverowner  2011. 07. 06. 15:12 

    És „a nagyon ritka leleplezések is voltaképpen még nagyobb panamákat lepleznek" Olaszországban is talán ...

    Válasz erre
  • [16] caciomax  2011. 07. 06. 15:12 

    @Tooms: sőt ezután összejárnak esténként és simogatják egymás fejét....

    Válasz erre
  • [17] Atomot Nekik!  2011. 07. 06. 15:17 

    Kérem alássan, pont ezért nem nézek soha olasz focit (meg a számomra élvezhetetlen catenaccio miatt :))

    Anno néztem a Scirea, Gentile, Donadoni, Graziani, Tardelli, Altobelli és sokan mások (Paolo Rossit direkt nem említem :)) alkotta 1982-es válogatottat. A braziloknak drukkoltam eszeveszetten (azóta is sírok Socratesék után), de az olaszok jól játszottak, amikor kellett (3:2). Elismerésem.

    Érdekes, hogy VB-t nyertek 1982-ben, talán az első igazán nemzetközi hírhullámot produkáló bundabotrány után. Paolo Rossi külön kegyelemmel térhetett vissza a válogatottba.

    2004-ben, megint éppen egy marha nagy bundázásos idény után, megint VB-t nyertek. Ezek tudnak valamit ... - gondoltuk többen is. Lehet, hogy a "bunda" alatt gyűjtik a FIFA-nak a pénzt (= kenőanyagot)?

    2008-ban már nem működött a "bevált recept". ;)
    (Nem jött össze annyi? ;))

    Már néhány éve egyszerűen nem bírom a dögszagot, ami az olasz focit körüllengi. Ahogy a magyart is...

    Válasz erre
  • [18] Belpo  2011. 07. 06. 15:18 

    Ráadásul az olasz foci biztos nem fog tudni konkurálni hosszútávon az oroszokkal a "panamázás " versenyszámban :):):)

    Válasz erre
  • [19] caciomax  2011. 07. 06. 15:18 

    Tehát az Inter volt a főcsaló!!! Összecsaltak az évek során(2005-ig) 3bonzérmet és néhány negyedik és ötödik helyet....Moratti egy állat :)

    Válasz erre
  • [20] Atomot Nekik!  2011. 07. 06. 15:23 

    A fentiekkel nem állt szándékomban senkit sem megsérteni legszebb szurkolói érzéseiben.

    Leginkább Belpo-val értek egyet: az olasz foci szívta meg. Úgy istenesen! Kisebesedett mélytorokkal. De nem értem, hogy még mindig a fütyi szívós végére kívánkoznak?

    Válasz erre
  • [21] caciomax  2011. 07. 06. 15:33 

    Azért nincsen olasz vállogatott és tehetségek mert kizárták a Juvét? Azért lett szar a Milan is?(önmagához képest), és már az Inter is....

    Válasz erre
  • [22] t.junior  2011. 07. 06. 15:50 

    @caciomax: látom leesett a poszt mondanivalója

    Válasz erre
  • [23] nsoluuzer  2011. 07. 06. 16:02 

    @Atomot Nekik!: valamit elszámoltál a bundabotrány événél, meg kevered a vb-t az eb-vel. 2004-ben azt hiszem Görögország nyert.. bár tény, ott is pattant ki egy kis csalafintaság mostanság.
    vagy nem is fociról szólt a hsz vége, akkor bocs.

    Válasz erre
  • [24] nsoluuzer  2011. 07. 06. 16:02 

    @Atomot Nekik!: valamit elszámoltál a bundabotrány événél, meg kevered a vb-t az eb-vel. 2004-ben azt hiszem Görögország nyert.. bár tény, ott is pattant ki egy kis csalafintaság mostanság.
    vagy nem is fociról szólt a hsz vége, akkor bocs.

    Válasz erre
  • [25] GeoTrasher - http://hatosfal.blog.nepsport.hu/  2011. 07. 06. 16:04 

    Azért valamikor itthon is jó lenne már "megbaszkodni" egy-két embert a Fradi kizárása miatt, mert az is volt ekkora "geciség"), szerintem.
    Bár ez már egy másik történet...

    Válasz erre
  • [26] Tommaso1984  2011. 07. 06. 16:06 

    Én a Milan szurkolók nevében kikérem, hogy örültünk volna a Juve sárba tiprásának. Akkor is és azóta is azon a véleményen vagyok, hogy kizárás erős volt. Sőt, ha a Juvét és a Milant (és a többit megbüntették), akkor mindenkit (kiváltképp az intert) meg kellett volna büntetni.

    Válasz erre
  • [27] Campione  2011. 07. 06. 16:07 

    Válasz erre
  • [28] Tommaso1984  2011. 07. 06. 16:10 

    benito! Egyébként, amit itt leírtál a lehallgatásokkal kapcsolatban már nagyon rég "ugatom" az intereseknek, akik engem összeesküvés elméletekkel vádolnak. Bevallom azt nem tudtam, hogy a Milan is ilyen szinten bűnös lehetett (Juve szurkoló, olasz ismerősöm sem mondta, pedig, ő szinte mindent elmondott, ami ide le van írva), hogy ki kellett volna zárni, de azt is kétlem, hogy Juventus (Moggi) akkor csak sportszerűtlen volt. Az intertől el kell venni az ajándék bajnoki címet. Ez a minimum.

    Válasz erre
  • [29] Csepi22  2011. 07. 06. 16:12 

    caciomax@ arról már tényleg nem a Juve tehet, hogy az a farok moratti még csalni sem tud rendesen...

    Válasz erre
  • [30] kroos10  2011. 07. 06. 16:14 

    +,ég ne feleddjük, hogy most csak a legutobbi Calciopoliról van szó, mig az Inter másik kettőben is benne volt, de azt is ugy uszták meg mint ezt.....
    Lazio Milan is volt már kizárva, más kérdés hogy a Juvénak nem jött egy Berlusconi, aki teletömi pénzel a csapatot. Az meg egy másik, ha jönne is, akkor is Jakintákat vennének belőle.

    Válasz erre
  • [31] Tommaso1984  2011. 07. 06. 16:15 

    @Atomot Nekik!: Azért ahhoz neked is csak gratulálni tudok, hogy olyanról formálsz véleményt, amit nem is nézel. Catenaccio? Van fogalmad róla, hogy mi az? És ha minden olasz csapat catenacciót játszik akkor mégis kinél van a labda? Ó, bmeg, eszem f.szom megáll az ilyen hülyéktől. 2004-ben és 2008-ban vb? Ehhez is külön gratulálok! Meg körbe kéne nézni a világban, hogy hol, milyen bundák mennek. Mindig úgy beszélnek egyesek róla, mintha olasz specialitás lenne, közben kvára nem. Mellesleg 82-ben a németek és az osztrákok bundáztak le egymással egy 0-0-át, hogy mindketten továbbjussanak, mint a Dánok és a Svédek 2004-ben (amikor is ugye EB volt) a 2-2-vel.

    Válasz erre
  • [32] Tommaso1984  2011. 07. 06. 16:16 

    @caciomax: Ugye nehéz elképzelni, hogy valakinek a bronzérem és a bundázás nem zárják ki egymást? Szegényes fantáziád lehet...

    Válasz erre
  • [33] Építők  2011. 07. 06. 16:18 

    hát nem tudom...

    nem győzött meg ez a cikk sem meg a hírportálokon fenn lévők hogy a juvét fel kéne menteni bármi alól is, ami akkor történt.
    nem hiszem hogy ártatlanok lettek volna. biztos, hogy más is benne volt, de arra nem lehet hivatkozni.
    ha annyira ártatlan lett volna, akkor nem büntetik ennyire. hogy ki mennyire volt bűnös, azt nehéz kideríteni, de csalózni őket továbbra is lehet, a többi érintett klubbal együtt.
    a felháborító nem a juve kizárása volt szerintem, hanem hogy a milant még a bl-ben is hagyták indulni. na ez durva megkülönböztetés volt.

    Válasz erre
  • [34] Reiro  2011. 07. 06. 16:28 

    @Építők: Ki írt ilyet, hogy fel kell menteni a Juvét?? Kí írt olyat, hogy a Juve ártatlan volt? :D Itt arról szól a dolog, hogy nem úgy lettek a büntetések elosztva, ahogy kellett volna. Nyilván valakiknek az érdekéből... és emiatt egy addig igen erős csapatot jó 10 évre (remélem nem többre), elcsaptak mint a szart. Egyébként nem hiszem, hogy az olasz bíróság, meg a sajtó bárkit is meg akar győzni. Ez van.

    Válasz erre
  • [35] MrATx  2011. 07. 06. 16:29 

    Hiánypótló poszt.

    A magam részéről csak mérhetetlen szomorúság maradt bennem az eltelt évek után, főként amiatt, ahogy ezt a remekül prosperáló, hosszú időn át felépített sportszakmai/gazdasági brandet, ami a Juventus volt, ilyen gyermeteg koholmánnyal gyakorlatilag pár hét alatt a földdel tették egyenlővé.

    Ennek valós gazdasági hatása is (mert elsősorban ezt érdemes vizsgálni, ha eltekintünk az érzelmiséggel és szubjektivitással erősen átitatott sportszakmai vonaltól) szinte felmérhetetlen - pláne azokban az időkben, napjainkban, mikor minden korábbinál jobban kezd elszakadni az elit csúcsa az átlagtól. Az elvesztett szponzorok, a kiesett bevételek, az elkótyavetyélt játékosok, a rommá amortizált brand és így merchandising EUR százmilliókban mérhető kárt okoztak, melyet soha, senki nem térít már meg nekünk.

    De ha csak a rangot nézzük: az a csapat, amelyik sorozatban szállította az Aranylabdásokat (csak a legutóbbi időkre gondolva: Zizou, Nedved, Cannavaro), jelenleg puncsolni kényszerül azért is, hogy egy egyelőre túl sok mindent nem bizonyított argentin fiatal (Aguero) őt válassza.

    Végtelenül hosszú lesz innen az út vissza a csúcsra - s mindez csak egy szimpla átlátszó, amatőr összeesküvés miatt.

    Válasz erre
  • [36] 10XAVI10  2011. 07. 06. 16:32 

    a digók csaltak csalnak (jelenleg Doni) és csalni fognak... hiteltelen a focijuk

    meg kell szüntetni az olasz focit, ennyi:)

    Válasz erre
  • [37] Tommaso1984  2011. 07. 06. 16:34 

    benito! Azt viszont nem értem, hogyha bebizonyosodott, hogy a Jvue csak sportszerűtlen volt, akkor Moggit idén júniusba miért tiltották el örökre?

    Válasz erre
  • [38] Dobosipeti  2011. 07. 06. 16:41 

    Ezzel az ítélettel sajnos van egy hatalmas probléma, mégpedig hogy semmin sem fog változtatni. A csapat és a szurkolók körébe sem fog elérni semmit, csak lesz egy papír.

    Az akkor világverő csapatot szétverték, apró pénzért távoztak a játékosok. A vezetőséget lefejezték, aki értett egy kicsit is a labdarúgáshoz eltiltották. A csapat közelébe dolgozó személyek életébe bekövetkező változásokat fel se lehet mérni (mi történik akkor ha sikerül Pesotto öngyilkossága, a család most hogy érezné magát). Az elszenvedett károk helyreállítása még legalább 2-3 év munkája lesz (nagyon optimista jóslat).

    A szurkolók élete se fog megváltozni. 5 éve folyamatosan magyarázkodnom kell, hogyan is szerethetem a csapatomat, hiszen milyen a múltunk. Azok, akiket érdekeltek az események, és nem csak a pletykák, már évek óta tisztába vannak a történtekkel. Tudják, hogy mi hogyan történt, a szereplőknek mi volt a feladatuk, mely csapatokhoz és hogyan kötődtek. De sajnos ez csak az emberek kisebb része. A többség, akik csak a pletykalapokból és egy két honlapról tájékozódik ezt nem tudja, és nem is fogja megtudni. Ezt egyetlen médium sem fogja a címlapján hozni, hiszen ez nem botrány, itt nincsenek szaftos részletek. A tudatlanság miatt megmarad a "csaló, bundás banda", és még éveknek kell eltelni hogy eltűnjön az emberek emlékezetéből.

    A kárpótlás mi lehet? Normális szurkoló nem kér a zöldasztalnál szerzett bajnoki címből. Az nem olyan, mint amit a pályán elért a csapat. Pénzzel nem lehet kompenzálni normálisan semmit. Ha csak a tisztán kimutatható veszteséget vesszük figyelembe az több száz millió eurós összeg. Ezt az olasz szövetség nem fogja kifizetni. Ráadásul pénzért csapatot nem, csak játékosokat lehet venni. Az erkölcsi veszteséget pedig soha nem lehet jóvá tenni.
    Az igazi elégtételt talán akkor fog minden JUVENTUS szurkoló érezni, amikor újra bajnoki címet fogunk ünnepelni.

    Forza JUVE!

    Válasz erre
  • [39] lapgellert  2011. 07. 06. 16:45 

    Az a baj az egésszel, hogy azzal hogy odacsapták anno a Milant meg a Juvet, elérték hogy az Inter bajnok legyen, de gyengült a konkurencia is, ami az Internek sem tett jót, mert nemzetközi szinten pl. Mourinhoig ők se igazán értek el semmit, hiába a rakás scudetto

    Válasz erre
  • [40] Dobosipeti  2011. 07. 06. 16:46 

    @Tommaso1984: Őt nem a bíróság, hanem a szövetség tiltotta el, egy 2006-os határozat következtében. Ugyanis akkor 5 évre eltiltották úgy, hogy az időszak vége után ezt meg lehet hosszabbítani. A saját szájába pedig mint tudjuk, senki sem fog tenni.

    Válasz erre
  • [41] Atomot Nekik!  2011. 07. 06. 16:47 

    @nsoluuzer: Természetesen igazad van. :) 2006-os VB, és akkor tavasszal volt a bundi botrány is. Bocsi, nem használtam a Wikit! MEA MAXIMA CULPA! :hamut szór fejére: De a bundabili-borítása és a VB nyerése közötti korreláció azért fennáll, nem? ;)

    @Tommaso1984: Hozzászólásod hangneme és az, hogy mibe kapaszkodsz, csak téged minősít. (Lo!. Tanulhatnál nsoluuzertől.) A nickedből ítélve az 1982-es VB idején még erotikus álom sem voltál. (Ugye milyen gáz, ha valaki olyasmibe kapaszkodik, ami a lényeget tekintve nem igazán fontos?:)) Még vagy húsz évnyi gombóc és vitakultúra előtted áll. :)

    Az olasz fociról meg kb. akkor szoktam le véglegesen, amikor a 2004-es tavaszi bundát "rámadták". Azelőtt a Sacchi-féle Milánt és az évezred eleji Juvet megsüvegeltem. De az életem során már a harmadik ilyen "bundázott" sz*rgombóc betett.

    Peace mindenkinek.

    Válasz erre
  • [42] t.junior  2011. 07. 06. 16:51 

    Egy kérdés. A Juventus ugyebár nem indíthat polgári pert a szövetség ellen emiatt a finoman szólva is megkérdőjelezhető 2006os döntése miatt. Viszont a Juve részvényeinek több mint a felét birtokló Exor nyugodtan indíthatna, elég komoly anyagi kára keletkezett emiatt a cégnek.
    Ennek vajon mennyi lehet a realítása? Megfingatni kicsit a FIGC-et.

    Válasz erre
  • [43] Atomot Nekik!  2011. 07. 06. 17:06 

    Az olasz focira azért jellemző a bundázás, mert nagyon kemény a maffia és a foci összefonódása. T.i. a fociklubok (a kicsik is!, Sőt!) az egyik legjobb pénzmosoda. Olaszhonban a maffia (klféle neveken) még mindig komoly tényező a gazdaságban.

    Csak kis illusztráció: 1982-ben annyira elfajultak a dolgok, hogy Palermoban az utcán legéppisztolyozták a kormány által direkt rendcsinálás céljából odaküldött carabinieri tábornokot. Akik a 70-es évek végén és a 80-as években még nem követték tudatosan ez eseményeket, nem biztos, hogy tudják, alig múlt el egy nap(hét) anélkül, hogy ne jöttek volna Taljánföldről hírek gyilkosságról és emberrablásról.

    De nem akarom itt tovább osztani az észt (meg a közösséget :)). Legyetek jók! :)

    Válasz erre
  • [44] Tommaso1984  2011. 07. 06. 17:07 

    @Atomot Nekik!: Tényleg szégyellem magam, hogy 82-ben még nem születtem meg. 27 éves vagyok, tiszta ciki. Azt sikerült bebizonyítanod, pontosabban megerősítened, hogy minősíthetetlen vagyok, viszont a hülyeségeket, amiket leírtál nem javítottad ki. Továbbra is olyan dologról beszélsz, amiről fogalmad nincsen. Az olaszok a nemzetközik kupákban esetlegesen catenacciót (tavalyi inter) játszanak (ami egyébként sokkal inkább a skótokra jellemző), de nem egymás ellen a bajnokságban.
    @t.junior: Igen, valami ilyesminek kéne következnie...

    Válasz erre
  • [45] Campione  2011. 07. 06. 17:22 

    @Tommaso1984: Bocs, de van egy apró fogalmi zavarod. Catenaccio nem egyenlő a fegyelmezett taktikus játékkal, ami a stabil védekezésre épít. Mond inkább, hogy olaszos foci.

    Catenaccio jellegzetessége az követő emberfogás és a söprögető. A BL győztes Interben egyik sem volt.

    Válasz erre
  • [46] BalintosTheOriginal  2011. 07. 06. 17:27 

    Nem lehetne csak szimplán elvinni szart lapátolni az összes akkori Serie A klub elnököt pár évre?

    Válasz erre
  • [47] BalintosTheOriginal  2011. 07. 06. 17:28 

    mármint klubelnököt, ha vkinek nem lett volna tiszta

    Válasz erre
  • [48] Atomot Nekik!  2011. 07. 06. 17:32 

    @Tommaso1984: A 27 év bizonyos helyeken még tényleg ciki, ha indokolatlan (esetleg meggondolatlan) hevességgel párosul. Pontosan ezért szokták ilyenkor enyhe fejcsóválással "jutalmazni" a "suhancot". :) (Az inkriminált hsz-ben nem vetted észre a smileyt a "catenaccio" kifejezés után = baráti tüskeböki)

    A catenacciot mint fogalmat, úgy általában használtam, mint egyfajta "minőségi" jelzőt, mint sokan mások is, az olyan focira, ahol a mindenekfelett a védekezés dominál. Nem akarok visszamenni időben a "svájci reteszig" és Helenióig, nem is erről szól a poszt. Erősen off-nak tartom. Meg hát izlések és pof(f)-on-ok.... :)

    A gazdasági rendszerben, és ebből adódóan a fociban is (még) kódolt bundázás az, ami úgy istenesen zavar, mert már nem hiszem, hogy amit látok, az nem színház-e. Ennyi.

    Válasz erre
  • [49] Atomot Nekik!  2011. 07. 06. 17:33 

    @BalintosTheOriginal: Király ötlet! +1 :D

    Válasz erre
  • [50] delpidd  2011. 07. 06. 17:41 

    A 2006-os ítélet máig kihat a Juventusra /és ezáltal az olasz focira is, hisz a visszasorolással az egyik legerősebb olasz csapatot vágták haza: eredmény: 3 bl induló!/ . Ez szerintem mindenki számára egyértelmű.
    Emellett a klubot a hatalmas erkölcsi kár mellett legalább ugyanakkora anyagi kár érte. Nem akarok saccolni, de ez kb. több száz millió euróban mérhető.
    A dühítő az, hogy a rivális csapatok a markukban röhögnek/tek/, semmi, vagy csak minimális szankcióval megúzták, sőt kiskirályokat csináltak belőlük: Inter címek sorban.
    A múlton már nem lehet változtatni. Az olasz foci érdekében nézve nem kívánom azt, hogy a Milant és az Inter is visszasorolják egy osztállyal, és tropára vágják, VISZONT a Juventusnál keletkezet anyagi kárt ettől a két klubtól beszedném és a Juvenak adnám. Szerintem így is olcsón megúsznák a Juvéhoz képest.

    Válasz erre
  • [51] fecooo  2011. 07. 06. 17:52 

    az intert már régen ki kellett volna zárni, a mérleghamisítás érdekes módon büntetés nélkül elsikkadt, pedig még a BL-ben sem indulhattak volna a csalás nélkül...

    Válasz erre
  • [52] Dalmatie - http://diosgyor.blog.nepsport.hu/  2011. 07. 06. 18:19 

    de ez nem menti fel a juvét, ő is csalt, meg az inter is meg mindenki, az olasz fociban ez mindig így volt, van, lesz...nem ártatlan a juve sem, én nem vok szurkolója egyik csapatnak sem, sőt nem szeretem ezt a nagy majomkodást, h ilyen csapat meg olyan csapat, és úgy rajongtok értük, mint ha ott születettek volna...de ez más, szóval, igenis a Juve is csaló, ahogy a Milan, az Inter stb. stb. Rohadtul nincs felmentve ezzel a juve...de ez csak az én véleményem...

    Válasz erre
  • [53] koverkiraly91  2011. 07. 06. 18:23 

    @Nunu0075: az bűn hogy fizikálisan erősebbek voltak a juvésok? :D
    nézzük már kik játszottak akkor a juvéban, mondjuk a calciopolit megelőző 2-3 szezonban... Buffon 192 centi, 85 kiló. Zambrotta egy állat, végigrohanja a meccseket, Nedved úgyszintén, két tüdejű játékos. Emerson egy bivaly, Thuram nagy benga feka, Ibra egy tank, Cannavaro kemény mint a szikla. Pessotto futógép a bal oldalon, Davidsot senkinek nem kell bemutatni, Tacchinardi motor a középpályán, Montero egy kibaszott hentes, Ferrara torony a védelem közepén, Tudor a horvát óriás a laza 195 centijével, akkor hozták Legrottagliét aki szintén 190 feletti, ha emlékeztek még Iulianora ő sem volt alacsony védő, Maresca is játszott akkoriban szűrőt őt sem sokan nyomták el, Zalayeta meg Trezeguet elöl egyik sem kisdarab. Cappello és Lippi tudatosan válogatott a kisebb, vékonydongájú (Del Piero, Camoranesi, Miccoli, Mutu jutnak most eszembe) játékmesterek mellé ilyen zongoracipelőket mivel mindkettejüknél a védekezés volt az elsődleges. Az már más kérdés, hogy Lippi emellett a támadójátékot is szemet gyönyörködtető szintre felépítette, míg Cappellónál inkább eredményorientáltság volt

    Válasz erre
  • [54] giacinto2  2011. 07. 06. 19:18 

    Egyébként mi a garancia arra, hogy 5 év múlva nem áll elő vki és azt mondja hogy a 2011-es dolgok a hazugságok? akkor meg majd azt hisszük el?

    Fura hogy a 2006-osra simán rá lehet kenni, hogy összeesküvés, koncepciós per stb, de ennek most hirtelen minden szavát elhisszük.....

    Egyébként Moggit miért tiltották el ÖRÖKRE?

    Válasz erre
  • [55] giacinto2  2011. 07. 06. 19:19 

    @fecooo: gondolom erről is bírósági ítélet lapul a fiókodban.

    Válasz erre
  • [56] Hype_HUN  2011. 07. 06. 19:25 

    Mekkora vicc lett volna ha a 3 nagy olasz klub harcol a feljutásért a másodosztályban...

    @10XAVI10: Téged kéne megszüntetni te húgyagyú.

    Válasz erre
  • [57] giacinto2  2011. 07. 06. 19:29 

    @Hype_HUN: 3 feljutó hely van. kéz a kézben jöttek volna vissza.

    viszont így meg a Napoli Genoa páros járt kurvajól. őket is jól meg kell büntetni.

    Válasz erre
  • [58] Hype_HUN  2011. 07. 06. 19:32 

    @giacinto2: Nem úgy értettem, hogy egymással harcolnak. :)

    Válasz erre
  • [59] _benito  2011. 07. 06. 19:42 

    @giacinto2: abban nyilván azért kételkedtünk, mert volt alapja. és az alapja az, amik alapján ez az ítélet született.

    szegény névadód már nem fogja tudni elmondani, így történt-e. meg meg is úszta az inter, úgyhogy ezen kár polemizálni.

    de az ugye megvan, hogy három ügyészség nyomozott, és több ügy is volt, amik miatt moggit eltiltották örökre. ilyen volt a GEA például.

    Válasz erre
  • [60] Crespo  2011. 07. 06. 19:42 

    3 kérdésem van:

    1. Hogy évülhetett el a dolog, mikor ez egy függőben lévő per/tárgyalás volt?

    2. Miért nem indított polgári peres eljárást a Juventus, ha valóban ennyire megkérdőjelezhető volt az egész 2006-os procedúra? Jó, gondolom próbáltak nyomást helyezni rájuk a szövetségből, de ha így is visszasorolták őket a Serie B-be, akkor mivel tudtak rájuk ennyire hatni? Pláne, hogy itt tényleg több száz millió euróról volt/van/lett volna szó.

    3. Most nem lehetne elindítani azt a polgári peres eljárást? (Gondolom nem, mert elévült a bűntett). Azért nem lehetne beperelni a szövetséget, hogy direkt idáig elhúzták az ítélethirdetést, hogy elévülhessen a dolog( de mondjuk ezt továbbra se értem, lásd egyes kérdés)?

    Nagyon szívesen olvasnék amúgy hosszabban itt az NST hasábjain az egész ügyről, mert ez így csak egy nagyon tömör összefoglaló volt és máshol se nagyon találkoztam magyar nyelven ezzel a témával.
    Esetleg még angolul is jöhetne link/cikk, amely azért emberi terjedelemben leírja jól összefoglalva a dolgokat, mert olaszul sajnos nem tudok.
    Köszi!

    Válasz erre
  • [61] Tommaso1984  2011. 07. 06. 19:54 

    @Atomot Nekik!: Bazz, idejössz provokálni és még te csóválod a fejed? Troll gyanús. Egyébként az a típus vagy, aki a korát illetve a vitapartner korát használja érvei erősítésére. Még 90 évesen is enyhe fejcsóválással fogod "jutalmazni" a 60 évest, hogy igazold magad. "2004-ben, megint éppen egy marha nagy bundázásos idény után, megint VB-t nyertek. Ezek tudnak valamit ... - gondoltuk többen is. Lehet, hogy a "bunda" alatt gyűjtik a FIFA-nak a pénzt (= kenőanyagot)?" Meg ez is mi, ha nem provokáció?

    Válasz erre
  • [62] giacinto2  2011. 07. 06. 20:20 

    @_benito: nyilván nem vagyok perfekt minden szösszenetben, de azért az beszédes ám, hogy idézlek :

    " több ügy is volt, amik miatt moggit eltiltották örökre. ilyen volt a GEA például."

    Namármost ha ezt az embert több minden miatt is eltiltották, és ő meg ugye a juvéért dolgozott., akkor....

    Várom ezen súlyú gaztettek sorolását Inter-oldalról. ki volt az aki játékosokat zsarolt, ki volt az aki úgy igazolt játéákost nyomott áron hogy felszólította bijkottálja aktuális csapata edzéseit, meccseit stb.

    Válasz erre
  • [63] barnusska - http://focikomment.blog.nepsport.hu/  2011. 07. 06. 20:22 

    Hm..a cikket nyilvánvalóan juve drukker írta..Nem gondolnám, h az Inter lenne a legnagyobb csaló.Meg kell nézni a korszak Inter eredményei.Meg nevicceljünk már.Ha Moratti el tudta intézni, hogy ne legyen semmi büntetésük akkor Berlusconi hogy hogy nem?Be kellen már fejezni a calciopolizást,már unalmas kissé.

    Üdv

    Válasz erre
  • [64] giacinto2  2011. 07. 06. 20:24 

    @_benito:

    Ja a másik: most fel van szólítva itt mindenki hogy nem csalózod többet a juvét,

    de 2006 előtt lehetett bővenjuve drukkerként Grande Moggi!-zva röhögni a fél világra, ugye? szemet húnyva a gusztustalan, aljas húzásaira.

    "legjobban szervezett" jaja. meg volt ott minden szervezve.

    Válasz erre
  • [65] dinovercotti - http://bianconeri.blog.nepsport.hu/  2011. 07. 06. 20:28 

    @Crespo: bianconeri.blog.nepsport.hu/archives/2011/07/05/Minden_amit_tudni_kell/

    Ezek azok az írások, amelyet az elmúlt két évben követtem el. Az egyikből idézek (ez 2009. július 23-án jelentettem meg, ennek épp csak két éve):

    "A lehallgatottak közül jónéhányan – köztük azok is, akiket nem vontak eljárás alá – úgy gondolják, hogy a beszélgetéseket kiszűrték, és csak azok kerültek napvilágra, amelyek a vádat erősítik."

    Már két éve erről jártattuk sokan a szánkat, aztán jött a nagyképű legyintgetés olyan emberektől (bizony, ezen a felületen, illetve elődjén is) akiknek halvány gőzünk sincs arról, hogy hogyan is zajlott a sportbírósági ügy, illetve a nápolyi tárgyalásokról sincs lövésük - amellett, hogy nyilván azt sem tudják megkülönböztetni, hogy mi a különbség a sportbírósági eljárás és a büntetőeljárás között. Egy neves újságíró is volt annyira hülye, hogy 2006-ban már arról írt a Nemzeti Sportban, hogy Moggi előzetes letartóztatásban van (ne írjuk le Ch. Gáll András nevét...).

    A másik dolog: nem a 2006-os cím az érdekes már, és ezt nem tudják sokan megérteni. Hanem az a tény, hogy valójában lenulláztak egy klubot, miközben egy másik - kihasználva a 2006-os döntés minden előnyét - vidáman lubickolt. Az a klub, amely Palazzi ügyész 72 oldalas jelentése alapján egy, a Juventusénál súlyosabb cselekményt követett el.

    Persze ezzel - ahogy beni-cica is írta - már nem lehet mit kezdeni. Jogi értelemben immár nem lehet kimondani az Inter bűnösségét.

    Tervezek egy hosszabb, főleg jogkérdéseket érintő dolgozatot, mindenféle moralizálás nélkül, amelyben szó lesz arról is, hogy mi lehet a Juve egyetlen (halvány) esélye ebben a történetben.

    Válasz erre
  • [66] Atomot Nekik!  2011. 07. 06. 20:28 

    @Tommaso1984: Látom, még olvasni sem tanultál meg rendesen. De értelmezni biztosan nem. Káromkodni, meg szidalmazni viszont igen. Igaz, csak magadat minősítve: se szellem, se kellem, se jellem.

    A korodat nem érvként használtam, hanem csak arra, hogy bemutassam neked, milyen az, amikor valaki belekapaszkodik valamilyen lényegtelen apróságba, és az érdemi észrevétel helyett azon lovagol. (Hú! 2006 helyett 2004-et írt! Hú! Innentől kezdve már biztosan ilyen-olyan-amolyan! Húúú!) Ezt explicit módon le is írtam neked. Ráadásul személyeskedsz is. Olvasd vissza a krónikát. És a többi hsz-omat is.

    Menj, hűtsd le magad. Könnyíts magadon. Esetleg az eget verő tesztoszteron-szinteden is. :DDD

    Érdekes, hogy csak neked bökte valami a csőrödet.

    Trollkodni pedig nem szoktam.

    Elnézést kérek a többiektől ezért a közjátékért. Talán nem kellet volna partnernek lennem benne. Részemről lezártam.

    Válasz erre
  • [67] dinovercotti - http://bianconeri.blog.nepsport.hu/  2011. 07. 06. 20:33 

    @giacinto2:

    "nyilván nem vagyok perfekt minden szösszenetben"

    Hát, ebben egyetértünk. Add oda egy olaszul beszélő ismerősödnek a Palazzi által írtakat, majd lefordítja neked (mert nyilván az én fordításom meg elfogult lenne). Az Intert egyetlen dolog mentette meg a lesorolástól (és menti meg ma is): az elévülés jogintézménye. Ezt a jogintézményt tiszteletben kell tartani.

    Facchetti bűntetőeljárás alá vonását meg már nem csak az elévülés akadályozná, hanem az is, hogy nem él.

    Válasz erre
  • [68] giacinto2  2011. 07. 06. 20:37 

    @dinovercotti:

    Mitől lett most hirtelen olyan fenemód szavahihető ember ez a Palazzi?

    Válasz erre
  • [69] Reiro  2011. 07. 06. 20:48 

    Nem hinném, hogy Palazzi személye a biztosíték, hanem pl a hanganyagok, meg a vallomások, amik előkerültek... a bizonyítékok.

    Válasz erre
  • [70] dinovercotti - http://bianconeri.blog.nepsport.hu/  2011. 07. 06. 21:00 

    @Reiro: ez az egészben a lényeg, hogy erre valaki rájöjjön, ahhoz még észlénynek sem kell lenni.

    Más: az Intert eddig körömszakadtáig védő La Gazzetta is levette a kezét Morattiékról. Moratti meg is sértődött. Nyilván a Tuttosport szerkesztői elfoglalták a Gazzetta-székházat, és mostantól ők írják az újságot.

    Válasz erre
  • [71] marci92 - http://rakoczi.blog.nepsport.hu/  2011. 07. 06. 21:17 

    A cím tényleg rossz, egyébként meg köszönöm! Amúgy kártérítésről kár vitatkozni szerintem egyrészt azok felbecsülhetetlensége, másrészt a többi, magát kárvallottnak érző (bizonyára van ilyen) csapat esetleges reklamációja miatt nem érdemes.

    Válasz erre
  • [72] t.junior  2011. 07. 06. 21:40 

    @giacinto2: azért arra kíváncsi lennék te mit mondanál arra ha most felállítanának egy vizsgálócsoportot mondjuk Coboli-Gigli vezetésével,

    Válasz erre
  • [73] Szuperisten  2011. 07. 06. 21:43 

    Azzal tudok egyet érteni aki azt mondta, hogy csalók vagy sem, sikerült hazavágni az egyetemes labdarúgás egyik legnagyobb, hogy is mondjam
    "franchise"-át.
    Nemzetközi szinten szopnak az olaszok.
    Iszonyatosan erős gárda volt a Juve mielőtt szétoszlott. Az Inter meg csak röhög a markába, miközben ők a legnagyobb csalók. Ezt már leírtam de nagyon kiborít ez.

    Válasz erre
  • [74] giacinto2  2011. 07. 06. 21:50 

    @Szuperisten: "Iszonyatosan erős gárda volt a Juve mielőtt szétoszlott"

    ja meg is látszott a BL-eredményeiken ez az iszonyat erő. ugyanannyit értek el, mint a milan meg inter, sőt inkább kevesebbet.

    Még elődöntőig sem mentek.

    @dinovercotti: vagy csak ez történt:

    "With John Elkann's administration having made big sponsorship deals with Inter-influenced companies TIM and La Gazzetta dello Sport,"
    Carlo Garganese, hivatásos zebra firkász

    Válasz erre
  • [75] GPT  2011. 07. 06. 21:53 

    @_benito: Kicsit Virág Elvtársnak érzem magam, ez már az ítélet?

    "Tronchetti Provera a Telecom vezetőjeként nyilvánvalóan tudott az Inter korábbi lehallgatási ügyéről (Vieri csókoltat mindenkit), és mivel a calciopolit is lehallgatott telefonbeszélgetésekre alapozva építették fel, talán nem is szükséges bizonygatnunk, hogy ezekről a poloskákról is volt tudomása. De nem maradt sokáig elnök a Telecomnál, ezt a pozíciót ugyanis a dolgát kiválóan végző Guido Rossi kapta meg a calcipoli után."

    Biztos naiv vagyok, de ha én (Tronchetti-Provera) tudok poloskákról, akkor talán megsúgom a fő bűntársamnak (Facchetti), hogy ugyan ne most beszélje már meg az érintett úriemberekkel telefonon a bírókérdést, meg hogy hova ásta el az anyós hulláját, mert esetleg nyoma maradhat. Apró logikai bukfenc az összeesküvés elméletben :)

    Fazi: "L'argomento principale deve essere quello della fatica che tu fai minuto per minuto, il disagio, la fatica, il lavoro...sempre quelle cose li...per stare con tutti...non quello che dicono...che tu stai soltanto con Juve e Milan...e adesso il Milan è pure incazzato con te, perché loro sono sullo stesso piano ma quando deve raccogliere non raccoglie mai?questa è l'ultima di questa mattina....capito?"
    Bergamo "Scusa, ho perso il filo..."
    Fazi: "Dunque...devi essere dalla parte di tutti...io ti ho detto...non solo dalla parte di Juve e Milan...visto che adesso il Milan è incazzato perché sta sempre sullo stesso piano della Juve, ma quando deve incassare non incassa mai...hai capito?"
    Bergamo: "...quando deve incassare non incassa...cioè...se c'è...quando...cioè, se c'è una cosa che non gli va...non lo accetta...insomma, questo"
    Fazi: "Noooo...se c'è qualcosa che deve prendere a lui non gli tocca mai quando c'è la Juve"
    Bergamo: "Aaah, ho capito ho capito"
    Fazi: "Che rimanga tra noi...hai capito?"

    Vajon miért volt olyan fontos, hogy Bergamo azt a látszatot keltse, nem csak a Milannak és a Juvénak segít? :)

    Válasz erre
  • [76] dinovercotti - http://bianconeri.blog.nepsport.hu/  2011. 07. 06. 22:22 

    @GPT: ne kerülje el a figyelmed a mondat: "Piaccia o non piaccia agli imputati non ci sono mai telefonate tra Bergamo o Pairetto con il signor Moratti”. Először még ez volt.

    Majd jött, hogy voltak ugyan beszélgetések, de irrelevánsak.

    Aztán meg az következett, hogy voltak beszélgetések, talán relevánsak is, csak éppen valahogy védekezni kellett a Moggi-szisztéma ellen.

    Nem kellett Fachettit figyelmeztetni, hiszen eleve nem gondolták volna, hogy valakik előkaparják a felvételeket.

    Válasz erre
  • [77] GPT  2011. 07. 06. 22:42 

    @dinovercotti: Tisztában vagyok vele, benitoval már volt egy eszmecserénk erről, Moratti évekkel ezelőtt is beszélt erről egy interjúban. Ez nem magyarázza Fazi és Bergamo beszélgetését.

    "Nem kellett Fachettit figyelmeztetni, hiszen eleve nem gondolták volna, hogy valakik előkaparják a felvételeket."

    Ennyire azért ne nézzük már hülyének őket, ha másfelől állítólag ilyen mesteri összeesküvést hoztak össze. :) Gondolom futja nekik írástudó jogászra, ekkora baromságra ember nem vetemedik, ha egyszer - állítólag - lehetősége van megakadályozni a terhelő bizonyíték létrejöttét.

    Válasz erre
  • [78] dinovercotti - http://bianconeri.blog.nepsport.hu/  2011. 07. 06. 23:12 

    @GPT: egyébként nem ez az ügy lényege, ez csak abból a szempontból fontos (igaz, az elévülést érinti), hogy miért keringtek az ismeretlenben ezek a felvételek. Hagyjuk is az összeesküvés-elméleteket: csak nézzük meg önmagukban a Facchetti-féle beszélgetéseket. Semmi mást, csak azokat.

    Válasz erre
  • [79] kroos10  2011. 07. 06. 23:13 

    @giacinto2: én azt nem értettem már az előző Benitos (grande inter) posztban sem, hogy az intert ért vádakra folyamatosan ,,csalózód, meg bizonygatod hogy ,de ,,a juve is csaló", miközben ez semmi alól nem menti fel az intert, akármit is csinált Moggi. Vagy ha másik is csalnak, akkor nem baj ha a te csapatod is?

    Válasz erre
  • [80] bjoe0502  2011. 07. 07. 0:03 

    lazioról nem volt szó ez ügyben? mármint bűnösség tekintetében

    Válasz erre
  • [81] satti8491  2011. 07. 07. 0:51 

    Forza juve! Gondoltam végig hogy itt mindenki hunyó volt!csak minket basztak meg!

    Válasz erre
  • [82] ASRomafan  2011. 07. 07. 1:06 

    @bjoe0502: Úgy tudom őket már korábban felmentették minden vád alól.

    Amúgy a poszt címe annyiban sántít, hogy attól függetlenül hogy az Inter mit tett, továbbra is mondhatháj az emberek hogy a Juve csalt, csak koránt sem akkora mértkében mint ahogyan azt beállították. Ettől függetlenül egyetértek mindenben.

    Válasz erre
  • [83] ASRomafan  2011. 07. 07. 1:19 

    @ASRomafan: mondhatják*
    késő van már, na

    Válasz erre
  • [84] shinigami  2011. 07. 07. 6:26 

    termeszetesen tovabbra is csalozni fogom az olaszokat igy a juvet is.
    mondjuk nemtudom h miert hiszi azt barki is h megtudjuk ebben a budos eletben h mi is tortent valojaban...

    Válasz erre
  • [85] t.junior  2011. 07. 07. 7:37 

    Teljesen megértem jó pár ember tipródását per pillanat, nagy mellénnyel csalózni aztán szép lassan felfogni hogy ha csalózunk akkor inkább a saját portánkon kell keresni az illetőket, kő kemény dolog lehet. Én is pipa lennék és ideges.

    Válasz erre
  • [86] Dobosipeti  2011. 07. 07. 8:09 

    @giacinto2: A Juventus tényleg nem volt erős, csak 1995/96 és 2005/2006-os idény között 4-szer játszott Bl döntőt. Ugyanezen időszak alatt a Milan kétszer, míg az Inter egyszer sem. 1-1 BL győzelmet ünnepelhetett mindkét olasz csapat. Lehet régebbre is visszamenni, ekkor a Milan a legeredményesebb a BL-ben, a második a Juventus és harmadik az Inter. A Juve viszont az egyetlen olyan olasz csapat, amely minden nemzetközi kupát megnyert legalább egyszer.

    Válasz erre
  • [87] danesdzsu - http://spurs.blog.nepsport.hu/  2011. 07. 07. 8:46 

    Nem értem, miért ne csalózhatnám a Juvét, hiszen csaltak. Erre az sem mentség, hogy a szomszéd még nagyobb csaló.

    Válasz erre
  • [88] giacinto2  2011. 07. 07. 9:23 

    @Dobosipeti: konkrétan a kérdéses 2 szezonról beszéltem 2004-2006-ig.

    @danesdzsu: így igaz kivéve az utolsó mondat. vagy akkor a cím alapján mindenki ártatlan?

    Nem bírom felfogni hogyan tudott volna az Inter nagyobbat csalni, mikor se Moggi-szintű gazembere nem volt, se nem ért el semmit vele. márpedig azért nem ért el, mert volt egy sokkal nagyobb szervezett RENDSZER körülötte.

    Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nálam a csalás annál nagyobb horderejű minnél nagyobb sikert érnek el vele.

    Válasz erre
  • [89] Reiro  2011. 07. 07. 10:23 

    @giacinto2: Nézz már utána, hogy Dino is miről ír!? Miért ragadod ki ezt a két szezont? Ha olvastad volna, láthattad volna, hogy 1993-ban lett megállapítva a koncepció. Na, onnan tessék vizsgálni, hogy hogyan sikerült felépíteni a Juventust 2006ig (amikor is az igen hosszútávú terv 2/3-a teljesült). Ebből kivenni két -bajnok- szezont, csakmert a bl-döntő nem jött össze, enyhe képzavar. Igenis 1993-tól kell nézni a Moggi féle érát. Mindemellett ugye azt szajkózod hogy nem volt sikeres a Juve, és a csalást aszerint nézed ki mit ér el... A harmadik meg, hogy nézd meg 2005ben milyen góllal nyert a Juve a San Siroban a Milan ellen, és számold ki, hogy hány bírót kellett hozzá megvenni :D a képletet és a végeredményt oszd meg velünk légyszi. Na az ilyen megmozdulások és játékosok (itt Del Piero-Trezeguet) miatt volt nagycsapat a Juve akkoriban. Meg a vb-döntőnek adott majd' tucat játékos miatt.

    Válasz erre
  • [90] Reiro  2011. 07. 07. 10:33 

    Természetesen továbbra sem állítom, hogy a Juve nem bűnös, meg hogy fel kell menteni meg ilyenek. Csak el lehetne hallgatni a többi csapat háza tájáról mostmár.

    Válasz erre
  • [91] danesdzsu - http://spurs.blog.nepsport.hu/  2011. 07. 07. 11:55 

    @giacinto2: "Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nálam a csalás annál nagyobb horderejű minnél nagyobb sikert érnek el vele."

    Nem, a csalás csak segít, javít az eredményeken. Nem határozza meg magát az eredményt.

    Melyik nagyobb csalás, megadni 3 félméteres lesgólt, vagy kiállítattni 3 játékost az ellenféltől, és 3 11-est megadni? Változtat e az, hogy a bajnoki címről, vagy a bennmaradásról szól a meccs?

    Válasz erre
  • [92] Iustizmord  2011. 07. 07. 13:56 

    nem értem, akkor most tényleg nem csalt a juve? visszakapja a scudettot is?

    Válasz erre
  • [93] Iustizmord  2011. 07. 07. 13:57 

    @danesdzsu: itt most smear the shit c szappanopera aktuális adása van , :o(

    Válasz erre
  • [94] daneeka29  2011. 07. 07. 14:22 

    Fontos adalék még, hogy akkoriban is sokan voltak a Juventusnál, akik szerették volna a triade-ot házon kívül tudni, jelenleg pedig ők ülnek a vezetői székekben.

    Válasz erre
  • [95] dinovercotti - http://bianconeri.blog.nepsport.hu/  2011. 07. 07. 16:09 

    @Iustizmord: érted te pontosan a problémát - bár furcsa módon most nem az ügyvédi praxisod említésével kezdtél.

    Maradjunk annyiban, hogy felszabadultan a levegőbe csaphat az Inter és a Milan is. Előbbinek haja szála sem görbült, utóbbi is viszonylag jól kijött a dologból. Csalózni továbbra is lehet a Juventust, hiszen jogerős sportbírósági döntés van erről: bár Moggi ártatlanságát még kimondhatják Nápolyban, ahogyan - ha nem lenne elévülés - az Interét is kimondhatnák a sportbíróságiban, hiszen tiszteletben tartjuk az ártatlanság vélelmét.

    Válasz erre
  • [96] mr.ki  2011. 07. 07. 16:47 

    Hatalmas ürességet érzek, s ezt csak egy scudetto megnyerése töltené be.

    Válasz erre
  • [97] Marciae7  2011. 07. 07. 17:53 

    "A csapatot az 1. paragrafust sértő (= sportszerűtlen magatartás) kihágások összesített büntetéseként sorolták vissza, holott az ilyenekért mindössze pontlevonás adható szankcióként."

    A Juventus ügyvédei komplett szellemi fogyatékosok vajon? Azt is szó nélkül végignézték volna, hogy egy biciklitolvajt golyó általi halálra ítélnek? 2006-ban nem jutott senkinek eszébe megnézni, hogy amit csináltak, az melyik paragrafust sérti? Öt évig tartott rájönni, hogy voltaképpen mit csinált a Juventus, és hogy ez mit sért? Ez elég komolytalan. Mint ahogy a 29 scudettozás és erkölcsi győzelem emlegetése egy szintén nyakig sáros csapat esetében.

    Válasz erre
  • [98] t.junior  2011. 07. 07. 18:28 

    @Marciae7: legalább elolvasnád a posztot mielőtt hozzászólsz. 2006ban polgári pert akart indítani a Juventus pont emiatt, de "finom" eszközökkel lebeszélték róla.

    Válasz erre
  • [99] giacinto2  2011. 07. 07. 21:38 

    @t.junior:

    ha Te mondjuk biciklitolvaj lennél és egy kis porfészek bírósága elítélne mondjuk 20 évre, Te pert fontolgatnál emiatt, akkor téged le lehetne beszélni erről csak hogy mások érdekeit mentsd ????? pláne hogy azokét akik tulajdonképpen cserben hagytak? (FIGC)

    nem ilyen egyszerű a történet biztos vagyok benne. volt ott gond bőven és én inkább azt tudom elképzelni hogy voltak olyan dolgaik is amikre nem derült fény és örültek hogy mondjuk nem C liga.

    Válasz erre
  • [100] Marciae7  2011. 07. 08. 0:08 

    @t.junior: Nos, én elolvastam, ez világosan összefügg azzal, hogy idéztem belőle, de te biztos jobban tudod mit csináltam ma 18.25 és 27 között. Úgy gondolom, mivel fellebbezésre is megvolt a lehetőség, a védelem felhozhatta volna a paragrafusokkal kapcsolatos megfigyeléseit még a másodfokú ítélet hirdetése előtt. Utólag pert indítani már egy komoly fáziskésés, amennyiben tényleg ilyen banális dologról van szó, hogy nem a törvénykönyvnek megfelelően ítélték el a vádlottakat.

    Válasz erre
  • [101] Juvegrande49  2011. 07. 08. 1:28 

    @giacinto2: "Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nálam a csalás annál nagyobb horderejű minnél nagyobb sikert érnek el vele."

    Akkor most megmondjam, hogy a "csaló" csapatok közül melyik is nyert 5 scudettot, 3 olasz kupát, 3 olasz szuper kupát, 1 Bajnokok Ligáját és és egy Világ Kupát az idő alatt amíg normális esetben minimum azt az utat kellett volna taposniuk mint a Juventus?

    Ha ezt a mondatodat tehát valóban így gondolod, akkor gondolom belátod, hogy annál nagyobb csalást amit az Inter elkövetett bizony nem nagyon látott még a a foci világ.

    Válasz erre
  • [102] djibrilliant  2011. 07. 08. 2:49 

    A címből lemaradt az, hogy "amennyiben olasz csapatnak szurkolsz". Csaltak, aztán kész.

    Az már más kérdés, hogy valóban botrányos módon rótták ki a büntetéseket.

    Válasz erre
  • [103] t.junior  2011. 07. 08. 7:30 

    @giacinto2: csak hogy a példádnál maradjunk, a kis porfészek bírósága biciklilopásért 20évre elítélt, de miután benyújtottam a fellebbezést, közölték hogy nem kellene ugrálni mert ha 20 évet kaptam egyszer kaphatok 40et is, viszont ha kussba leszek rendesek lesznek, és csökkentik 15re. pontosan ez történt 2006 nyarán, gondolom te is emlékszel erre annyira kristálytisztán mint én. Azt ugye mondanom sem kell hogy tisztességes szövetségi eljárásra esélye sem volt a Juventusnak.

    Válasz erre
  • [104] t.junior  2011. 07. 08. 7:30 

    @giacinto2: csak hogy a példádnál maradjunk, a kis porfészek bírósága biciklilopásért 20évre elítélt, de miután benyújtottam a fellebbezést, közölték hogy nem kellene ugrálni mert ha 20 évet kaptam egyszer kaphatok 40et is, viszont ha kussba leszek rendesek lesznek, és csökkentik 15re. pontosan ez történt 2006 nyarán, gondolom te is emlékszel erre annyira kristálytisztán mint én. Azt ugye mondanom sem kell hogy tisztességes szövetségi eljárásra esélye sem volt a Juventusnak.

    Válasz erre
  • [105] Reiro  2011. 07. 08. 13:32 

    Zseniális komment egy montenegrói sráctól (via goal.com): “If I ever get rich enough, I'll buy Inter. Then I’ll sell all the players that have a clue about football, make them go down to B at least. I don't know if that's illegal or if I would go to jail because of that, but I don't care. I'll be the happiest person on earth to see Inter destroyed. And to be honest, I kind of liked them pre-Calciopoli and hated Milan because of the 2003 CL, but at least they won it fairly.”

    Válasz erre
  • [106] giacinto2  2011. 07. 08. 16:48 

    @t.junior: lófaszt egyeznél bele a 15 évbe. ha ténylegesen meg lennél győződve az ártatlanságodról vagy a téged ért negatív elbánásmódról akkor elmennél Lausanne-ba, meg CAS-hoz, meg Strasbourg-ba meg bárhova ahova lehet.

    ne legyünk már naívak.

    emlékszem hogy az olasz csapatok kizárásával fenyegették a juvét, de szted ezért vonultak vissza a pereskedéstől? kurvára leszarhatták a többi csapatot.

    Válasz erre
  • [107] Reiro  2011. 07. 08. 20:46 

    @giacinto2: Hát Te tényleg nem érted :D Itt senki (még Palazzi sem) mondta, hogy ártatlan a Juve, sőőt... az van a most nyilvánosságra került 72 oldalas doksiban, hogy sárosak ők is, csak nem a legsárosabbak. Nagyon jól tudták, hogy nem ártatlanok.
    Hogy miért nem indítottak pert? Szerintem ha elindítják a pert, akkor ugye nincs európa egy csapatnak sem, meg el is meszelték volna vlsz az olaszokat keményen, na akkor szerintem lázadás tört volna ki a Juve ellen... tiszta vér lett volna minden (mert ugye nemcsak hogy csalók, de dögöljön meg a szomszéd tehene is). Szerintem egy pisztollyal a fejednél simán vállalható egy év a SerieB-ben. A pisztoly lehet jelképes is akár...

    Válasz erre
  • [108] Tikamester  2011. 07. 08. 20:54 

    Egyáltalán nem igaz, hogy a blogon jellemző lett volna a Juve csalózása. Nyilván beírták párszor, de kárörvendő Milan- és Inter-szurkoló hordákat idelátni paranoia. A kiindulópont tehát biztos nem jó.

    Válasz erre
  • [109] t.junior  2011. 07. 08. 21:00 

    @giacinto2: 5 év távlatából könnyű okosnak lenni.
    Ha valaki nem szemellenzős ló akkor könnyen belátja miért állt el a Juve a pertől. Mert ott állt vele szemben a szövetség, akik egy inter bérenc vezetésével pár héttel ezelőtt egy olyan szabályszegésért amit a saját szabályaik szerint is néhány pont levonásával kellett volna bünteti, kizárták a B-be a csapatot -30pont levonással. Ellenben az UEFA csak annyit mond nekik ejnye-bejnye nem kellene, pedig ott Platini a főnök. Ezáltal szerintem könnyen elhihetik a fenyegetést, hogy mehetnek a C2be ha nagyon ugrálnak, ellenben a bekussolnak akkor -30pntból(ami eléggé kétségessé teszi az azonnali visszajutást) kapnak egy minimális pontlevonást amivel elvben könnyen visszajutnak. Ez nem bonyolult dolog felfogni, jó persze fordítva lehet én is minden hülyeségbe belekötnék és körömszakadtáig védeném az álláspontom, szóval megértelek :D

    Válasz erre
  • [110] DorianGray  2011. 07. 13. 13:27 

    @wsimoon: Miert is kene kárpótolni a Juvét?

    Válasz erre
  • [111] GreatCornholio  2011. 07. 14. 21:39 

    Nahát nyaralás közben ránézek a nst-re és azzal kell szembesülnöm amit mindig is tudtam. Acsalásügyben az egyedüli ártatlan a Juventus és az összes többi csalt. A jogos büntetés a Juventusnak pontlevonás még az összes többit ki kellett volna zárni.

    Válasz erre

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá a bejegyzéshez. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.