NST

NST a facebookon
Twitter
Friss kommentek
Archívum
Iratkozz fel
Szabályok

Itt találod, hogy merre hány méter:

FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

Linkek


NST
BL-döntő 2011 - Történelem a szemünk előtt
Írta: heinrich | 2011. máj. 27. 11:52

Ahhoz, hogy pontosabb képet kapjunk az előző döntő taktikájáról, némiképp felidéznénk a 2009-es körülményeket, és a mögöttük húzódó történelmi hátteret, mert csak így tudunk bármiféle jóslatba bocsátkozni a holnap döntőt illetően, de enélkül az előző összecsapás tanulságait sem lehet levonni. Sőt, tulajdonképpen még így sem. A két csapat alig változott, mégis teljesen más döntőre lehet számítani, tulajdonképpen az egyetlen dolog, ami biztos, hogy bármely edző is nyerjen, mindenképp a legszűkebb elit tagjává válik. Guardiola két győzelem + egy elődöntője három év alatt szinte példátlan, míg Alex Ferguson harmadik BL-győzelmével beérné a szigetországi managerek rangsorában a Liverpool legendáját, az 1977-ben, 78-ban és 81-ben is BEK-et nyerő Bob Paisleyt. A szovjet iskola, Charles Reep, a totális futball, a 2009-es döntő és a pillanatnyi helyzet fekszik a bonckésünk alatt, tovább után a döntő mágnestáblája, vagy valami olyasmi.

Az Opta (Isten áldja) statisztikái szerint a Barcelona labdabirtoklási mutatója a Bajnokok Ligájában 61% volt 2006/07-ben, ami aztán folyamatos emelkedésnek indult: 63,2% 2008-ban, 65,6% a Manchester elleni döntő évében, tavaly 70,6%-ot dajkálták a labdát, az idei szezonban pedig már az egészen elképesztő 73,3%-ot is elérték.

Játékstílusuk alapja a 70-es évek Ajaxához vezethető vissza, melynek Rinus Michels volt a feje a kispadon, és Johan Cruyff a pályán. Cruyff barcelonai kötődését nem nagyon kell taglalni, saját holland iskolájukat, a totális futballt vitte magával Katalóniába is.

A letámadás fontosságát a 60-as években kezdték felismerni az edzők, Viktor Maslov és Valerij Lobanovszkij voltak azok, akik a csapat taktikájának kialakításakor elsődleges szempontnak tartották, hogy a pálya minél magasabb pontján szerezzenek labdát, tehát már az ellenfél térfelén megkezdték a letámadást.

Az angolszász futballban Charles Reep neve a long-ball theory-val fonódott össze, egyértelműen őt tartják az angol futball legtipikusabb jellemzőjévé vált, hosszú indításokra alapuló játékelmélet kidolgozójának és megvalósítójának. Edzői pályája későbbi szakaszában azonban maga is a letámadás felé fordult, de szovjet kollégáival ellentétben ő egy másik utat használt.

Reep elmélete szerint (melyeket statisztikai kutatások és analízisek hosszú évei és oldalak tízezrei után alkotott meg) minél több passzból épül fel egy támadás, annál nagyobb a hiba lehetősége, tehát a passzokat szimpla hibaforrásnak tekintette. Ez vezetett ahhoz a játékelméleti módosításhoz, hogy csapata védekezését minél közelebb tolja az ellenfél kapujához. Ha közelebb szereznek labdát, kevesebb passz kell a gólhelyzet kialakításához – elég egyszerű modell. A gyakorlatban is azt követelte játékosaitól, hogy a letámadás után megszerzett labdákkal azonnal a kaput támadják, és három, maximum négy passz után fejezzék be a támadást (ezt is az angol bajnokságban született gólokat megelőző passz-számok átlaga alapján határozta meg).

Ez az a pont, ahol a holland iskola elválik a szovjet vagy angol alapvetésektől, és ahol képbe kerül a játékosok magas fokú technikai képzettsége. Michels változata szerint a megszerzett labdára kincsként kell vigyázni, számtalan rövid passzal megkeresni az ellenfél gyenge pontját, majd bevinni a kegyelemdöfést.

A Cruyff-féle Ajax pontosan így nyert zsinórban három BEK-et a 70-es évek elején. Korán megszerezni a vezetést, aztán sima labdatartással kinyírni a meccset – mindig ez volt a cél. Ez az, amit steril dominanciának nevez a szaknyelv.

1971-ben a Puskás-féle Panathinaikosz volt az ellenfél a döntőben. Van Dijk már az 5. percben gólt szerzett, onnantól kézben volt a meccs, csak a legvégén rúgott még egyet Arie Haan. (2-0).

1972-ben a már leszállóágban lévő Grande Inter (itt már csak szimpla Inter) legalább a meccs feléig kihúzta Cruyff góljáig, aki később még egyet szerzett, de ez is 2-0 lett.

1973-ban a Juventus egy az egyben a Pana sorsára jutott, Rep a 4. percben megszerezte a vezetést, utána az Ajax megette, elásta, délibábbá változtatta a labdát, maradt az 1-0.

Ezek után nem sok kétsége marad az embernek, hogy a már említett steril dominancia az egyik leghatékonyabb fegyver nem csak a gólszerzést, de a védekezést illetően is. A spanyol válogatott sem a 2008-as Eb, sem a 2010-es vébé egyenes kieséses szakászában nem kapott gólt, ha pedig szigorúan a Barcára koncentrálunk, akkor a bekapott gólokat érintő átlaguk 0,67/meccs-re csökkent a két évvel ezelőtti 1.00-hoz képest. Eközben passz pontosságuk 89% otthon, és 90% idegenben.

Ha most hirtelen visszakanyarodunk 2009-hez, akkor azt látjuk, hogy a Barca labdabirtoklási fölénye még csak 65%-nál járt, tulajdonképpen jogosnak nevezhető Ferguson azon döntése, hogy csapata védekezését agyig feltolta, még Valdest is letámadták a csatárok, hogy ne tudja a szélső védőknek kitenni a labdát. A megszerzett labdákkal nem variáltak, a MU ötször lőtt kapura az első 10 percben. Ez egészen pontosan a  Reep-féle iskola. Lássuk.

A MU fent tanyázik egészen a tizenhatosnál, Valdes beszorított helyzetben csak taccsra tudja vágni a labdát.

 

Hat emberrel megy a labdaszerzés a Barca térfelén, Valdes csak kockázatos módon, a tizenhatos elhagyásával mindössze Busquetset tudja játékba hozni, őt is minek, szemben áll egy fallal.

 

A MU hiperagresszív letámadása oda vezetett, hogy Valdes nekiállt inkább kapukirúgásokat elvégezni, a védelem feljebb tolódik, senki nem kéri hátul a labdát a kapustól, mint ahogy az teljesen jellemző a Barcára.

 

Nem nagy felismerés, hogy a létszámban, centiben és izomban is az ellenfél fölé magasodó manchesteri középpálya és védelem simán elvette ezeket az előrevágott labdákat, és mivel a Barca védelme a megváltozott labdakihozatal miatt jóval távolabbra került a kaputól, ismét a Reep-féle hosszú labdáknál kötünk ki. A MU nem passzolt, Vidic és Ferdinand hosszú indításokat küldött a szélen helyezkedő Rooney, és a szélek felé mozgó CéRonaldo felé.

Az már örök rejtély marad, hogy mi történt volna, ha a meccs képének megfelelően a MU-dózer megszerzi a vezetést – az egyébként egészen biztosnak tűnik, hogy ezt a fajta letámadást maximum 60-65 percig lehet bírni fizikailag, tehát angol vezetés mellett is igen érdekes lehetett volna a meccs. Ehelyett azonban újra a 70-es évek Ajaxa tűnt fel a pályán. Gyors gól, passzív dominancia, győzelem.

Iniesta (kínjában, hogy végre labdát lásson) teljesen behúzódott a pálya közepére, majd szokásához híven rágyorsít az n-tagot számláló védelemre, majd Eto'ót hozza helyzetbe egy közepes labdával.

Eto'o ekkor már nem középcsatárként (ezt a szerepet Messi töltötte már be Guardiola alatt), hanem a szélről indulva játszott a Barcában, most is élesen a kapu felé tör, és érthetetlen könnyedséggel eteti meg a gyermeteg hibát vétő Vidicet.

A párharc leegyszerűsítése lenne azt állítani, hogy alapvetően ez a súlyos egyéni hiba döntötte el a meccset, bár kétségtelen, hogy amint előnybe került a Barca, a meccs lélektana és ritmusa alapjaiban megváltozott. Ferguson taktikája csak látszólag volt tökéletes, azzal azonban neki is számolnia kellett, hogy a Barca ellen tényszerű képtelenség a félpályáig feltolt védelemmel játszani, számolatlanul jöttek volna az Eto'o vs Vidic-féle egy az egyezések (persze változó szereplőkkel) akkor is, ha mondjuk ez a helyzet kimarad. Az viszont hatalmas pech, hogy már a Barca első támadása célba csapott.

Innentől kezdve az általában proaktivitásra (tehát a játék irányítására) törekvő Barca visszament reaktívba, durván lezárták a saját térfelüket,

majd folyamatos labdatartással a végletekig elcsigázta a Manchestert, Rooney nyilatkozta is a meccs után, hogy ennyire sosem érezte magát reményvesztettnek a pályán.

Most jönne az a rész, amikor valamiféle következtetést levonunk a 2009-es döntőből, és parádés alternatívát is kínálunk az öreg Fergie-nek. Vagy legalábbis jönne.

A Barcelona egyértelműen jobb csapat, mint két éve volt. Egyrészt azért, mert még tovább tökéletesítették a rendszert, másrészt pedig a rendszerhez még inkább passzoló játékosokkal rendelkeznek Pedro és Dani Alves személyében. (Nem akarnám Pedrót Henryval összehasonlítani, de tény, hogy ehhez a rendszerhez tökéletes a spanyol, míg Thierry 2009-ben már amúgy is lefelé eresztett, az Alves és Sylvinho közti különbséget valószínűleg nem kell magyarázni).

Éppen ezért mindössze az tűnik biztosnak, hogy a MU nem próbálhatja újra az orosz-rulettet egyetlen Carrickkel (egyetlen klasszik védekező középpályással), és ellenjavalt az eddigi szezon nagy meccsein kijátszott 4-4-1-1, hiába működik nagyon jól a Csicsó-Rooney csatársor.

Ha azt is hozzávesszük, hogy a Barcát idén legyőző összes csapat 4-2-3-1-et játszott (Real Madrid, Arsenal, Hercules, Sociedad), és kivétel nélkül minden 4-4-2 elbukott (megint Opta), akkor csak oda tudunk kilyukadni, hogy a MU ismét az utóbbi évek legerősebb felállásával, vagyis a 4-5-1-gyel lehet eredményes. Ezt egyébként nyugodtan tekinthetjük 4-2-3-1-nek is, csak a középcsatár mögötti területre nem irányítót, hanem védekező középpályást kell tenni, mondjuk Andersont (bátor húzással Giggs), ekkor Carrick és Fletcher kellő stabilitást adhat a védelem előtti területnek. Ez pedig élet-halál kérdés, a Real ugye Pepével oldotta meg, és mindenki láthatta, hogy mennyire hatékonyan működött.

Azt is tudni lehet a MU játékáról, hogy elsődleges fegyverük a szélen vezetett támadások, ezeknek a 21%-át sikeresen tudják befejezni (a sikeres kapura vagy kapu felé tartó lövést jelent, nem gólt), és ekkor már csak az a kérdés, hogy a Valencia, Park, Giggs, Nani négyesből melyik kettő marad ki.  Itt annyi féle változat lehetséges (és tulajdonképpen mindegyik védhető), hogy nem mennénk bele, alapból a Valencia-Park párost tippeljük a jobb és a bal oldalra, a védekezésben nem használható Nani inkább hátrányban léphet pályára – így viszont könnyen lehet, hogy Rooney kevés lesz egyedül.

Rengeteg szempontot lehet mérlegelni, de mindig ugyanoda lyukadunk ki: a Barca az a csapat, akinek soha, senki ellen nem kell mérlegre tenni a saját játékát: 4-3-3 aztán hadd szóljon, kapaszkodjon az ellenfél, míg az ellenük játszó csapat mindig alkudni kényszerül. Ez az oka egyébként, hogy elsősorban a Manchesterrel foglalkoztunk a felvezető posztban, hiszen a Barca játékát mindenki ismeri, és 2009-képest sem számíthatunk változásra, a meccs képe Ferguson taktikáján múlik.

Tippelt kezdőcsapatok:


Park mellett az szól végül, hogy megoldja a Dani Alvesszel szembeni védekezést, egyébként a nagy meccseken rendszeresen szerez fontos gólt. Giggs lenne a meglepetésember Fergie részéről, bár talán a Schalke ellen is ebben a szerepkörben próbálgatott Anderson a papírforma. A jobbhátvéd szerepében a támadásokat hatékonyabban segítő Fabióra számítunk, inkább ezen az oldalon érvényesülhet a MU.

A Barcánál mindössze a balhátvéd lehet kérdéses, sérülésből épült fel Abidal, Adriano és Maxwell is, biztosabb megoldás Puyol, így viszont a beadásokkal szemben kockázatot jelentő Mascherano kerülne középre.

Gyávaság lenne kikerülni a jóslást, pedig nagyon nem fűlik hozzá a fogam. A kérdés az, hogy a MU széleken vezetett kontrajátéka (mert letámadni maximum a félpályán fognak valószínűleg) kiad-e két gólt, mert nem hiszem, hogy nullán lehet tartani a Barcát. Tulajdonképpen nem lehetetlen a dolog, a MU kispadja ráadásul sokkal erősebb, és nagyon is valós variációs lehetőségeket kínál (Csicsó, Nani, Berbatov).

Valamiért nagyon sokszor jut eszembe a 94-es BEK-döntő, és a többi hozzá hasonló bombameglepetés, sokszor hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy ilyen csak a történelemkönyvekben fordul elő, pedig aztán arra sem sokan fogadtak volna, hogy Új-Zéland veretlenül zárja a 2010-es vébét.

Szűken kikínlódott MU-győzelemre nem látok esélyt, ha nyernek, akkor nagyon kiadja nekik a gép (30%), minden más forgatókönyv a Barca kisebb-nagyobb győzelméhez vezet (70%).

Végső tipp: Barcelona – Manchester 2-1

de ne felejtsük, komolyak a szándékaim a MU-győzelmet illetően - ha valaki, akkor ők meg tudják csinálni.

Barcelona - Manchester United 2-0 (BL-döntő 2009)

 

Korábbi mágnestáblák itt elérhetők.

Címkék: BL 201011, bl döntő, magnestabla
Kommentek: 173 komment

Eddig 173 komment érkezett

  • [1] DrJozefVenglos  2011. 05. 27. 13:52 

    2011-ig Arsenal-drukker voltam, de most rájöttem, hogy valójában kicsi koromtól látens Fleetwood Town-rajongó vagyok (hogy is hívják a stadionUNKat?), úgyhogy C'mon Cod Army!!!
    Indulónk legyen mondjuk ez:

    www.youtube.com/watch?v=0GN2kpBoFs4

    Válasz erre
  • [2] diszbohoc - http://hatveder.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 13:54 

    én kiskorom óta pina rajongó vagyok, és ez a rajongás az évek óta egy fikarcnyit sem változás...

    C'mon pussies!

    Válasz erre
  • [3] DrJozefVenglos  2011. 05. 27. 13:55 

    @diszbohoc: XDDDD

    Akkor Te nem vagy Barca-fan, azt már tudjuk!

    :DDDDD

    Válasz erre
  • [4] 10XAVI10  2011. 05. 27. 13:58 

    sima Barca győzelmet várok...

    Piqué góljával indul a gála.

    Válasz erre
  • [5] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 14:07 

    Barca-szenvedés - 80.perc MU piros - 87-perc. Barca gól.

    Egyébiránt szerintem nem Vidic a főgeci, mert most egy az egyben maradni az akkori Barca bármelyik támadójával alapban szar ügy, hanem inkább az, hogy a két töketlen fasz Anderson és Carrick miért engedte a kezdőkörből(!) begyorsulni Iniestát.

    Szerintem itt lesz bukó, ha bukó lesz MUnak a középpályán, mert Carrick túl álmos-típusú ehhez a játékhoz amit itt kellene produkálni, ide Ballackok, Mották, Pepék kellenek, meg támogatva Essienekkel, Cambiassokkal. Anderson meg megint hatalams kérdőjel.

    SAF szerintem beáll rombolni, amit anno méltóságon alulinak tartott, beállnak rombolni és bíznak a szerencséjükben. Szar meccs van kilátásban szerimtem.

    Válasz erre
  • [6] csakameccs  2011. 05. 27. 14:19 

    Kérdezek egy merészet:
    Tekintve, hogy a Barca annyiszor ível be Ferdinand-nak és Vidic-nek, amennyiszer csak szeretne, fel lehet-e adni a szélsö védekezést? Lehet-e 3-2-3-1-1et játszani?

    Mert nekem aztán most semmi se drága :D

    Válasz erre
  • [7] eddamuvekfan - http://mindigessoha.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 14:25 

    Ha nem tudnám hogy kik játszanak a Barcában, akkor simán nekik szurkolnák, de tudom.

    Válasz erre
  • [8] csakameccs  2011. 05. 27. 14:38 

    @HAnonymus: Èrtem én, csak nem vagyok meggyözve. Továbbra is azt látom, hogy beadni nincs értelme, ha meg elindul befelé, lelke rajta, üdvözlet a húsdarálóban. Pontosan azzal az emberrel fog találkozni, akinek a helyét így megspórolná a MU a védelemböl.
    Legalábbis a konyhaasztalon nekem ez jön ki :)

    Válasz erre
  • [9] flascheleer23  2011. 05. 27. 14:43 

    @csakameccs: Igen, én is erre jutottam, hagyni kell h vigyék a labdát a szögetzászló felé és adják be. (ugyse) A 16ost körbeállni, és igy van egy kis esély tömörülni ellenük. Az is elég vicces amugy, h nem rugja ki valdes a labdát, meg szöglett se mostanában láttam tölük, bár mondjuk kinek: kuka, szundi, morgo?

    Válasz erre
  • [10] szegedia  2011. 05. 27. 14:45 

    @HAnonymus: haver, erre bárcsak élőben válaszolhatnék. többet nem mondanál ilyet senkinek. remélem ki leszel bannolva.

    Válasz erre
  • [11] vadkutya1 - http://utwenger.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 14:50 

    Ha van Isten, akkor nyer a MU. Csodálatos lenne.

    Válasz erre
  • [12] dvids  2011. 05. 27. 14:51 

    @flascheleer23: a Barca majdnem teljesen veszélytelen szögletből, érthető módon. Annyira, hogy legtöbbször kisszögletet végeznek el. Viszont az Emunak jó fegyvere lehet a pontrúgás. Én abból várok gólt.

    Válasz erre
  • [13] HAnonymus  2011. 05. 27. 14:52 

    @szegedia: Valószínűleg ki leszek tiltva, meg is érdemlem. Ettől függetlenül nem érzem hogy nagyobb tahóság beírni egy ilyet, mint 20-30 ember halálával viccelődni, a végére meg zárójelbe odabiggyeszteni hogy nadeezcsakviccvolt.

    Válasz erre
  • [14] figo!!!  2011. 05. 27. 14:52 

    nem hinném h jó lenne egy fletcher anderson szűrőpáros, főként h fletcher nincs igazi formában. Most h senki sem sérült azért fergi válogathat bőszen majd

    Válasz erre
  • [15] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 14:53 

    @vadkutya1: Amúgy halál egy gólos meccs szerintem és csak úgy tudom elképzelni, hogy a meccs vége előtt nem sokkal szerzi az aki nyer.
    Az MUra amúgy is jellemzők a szerencsésen nyert BL-döntők, a Barca meg szökőévente nyer komoly ellenfél ellen, nem kínkeservesen.

    Válasz erre
  • [16] morphine500  2011. 05. 27. 14:53 

    Bakker, van ugyan miért siratni a régi idők enestéjét, de ilyen poszt továbbra sincs sehol másutt az internetes világhálón. Respekt, nagy.

    Én egyébként a holnapi meccsig Arsenal drukker leszek, utána meglátjuk.

    Válasz erre
  • [17] Beyonder  2011. 05. 27. 14:54 

    @csakameccs: @szegedia:

    Állítólag van egy hasonló B-terv:
    www.football365.com/story/0,17033,8652_6954234,00.html

    Smalling bejön Rio és Vida mellé, és 3-4-3-ban nyomják.

    Erről mit gondolsz Henrik? Meglepne amúgy, ha Carrick, az utóbbi 2 hónap legjobb formában lévő MU-játékosa kimaradna.

    Válasz erre
  • [18] figo!!!  2011. 05. 27. 14:58 

    Beyonder remélhetőleg arra nem lesz szükség

    Válasz erre
  • [19] deltaTheEnd  2011. 05. 27. 15:00 

    @HAnonymus: LOOOOLL :DDDD

    kezdőkkel egyetértek, kivéve hogy nem. Carrick és Abidal fog kezdeni sztem a többi stimmt.
    első 15 perc az egész tavasszal nagy szopó volt, azt túléljük, megnyugszunk, akkor még a színesceruza is előkerülhet.

    Válasz erre
  • [20] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 15:04 

    Amúgy meg Heinrich a látens-Barca fanból apránként rendes Barca-fan lett. Apránként az Ő tollából származó Barcaval foglalkozó cikkeket is érdemes egy kisebb fenntartással olvasni.

    Szal ez a Barca-világpicsája felfogás nekem egy kicsit sok, pont az amivel mindenkinek tele van töke. 70-30 is erről árulkodik.

    Válasz erre
  • [21] csakameccs  2011. 05. 27. 15:06 

    @morphine500: Utána is Arsenal drukker leszel.

    Válasz erre
  • [22] Simy  2011. 05. 27. 15:06 

    A "Megnézzük a MÚt a döntőig" cikknél én ezt a kezdőt vizionáltam:
    "VdS –
    Fabio/Rafael-Ferdinand-Vidic-Evra –
    Carrick-Fletcher-Nani-Giggs-Park
    –Rooney..." ezzel a kiegészítéssel:
    "Talán még Valenciának kellene helyet szorítani Nani helyén, mert 1.: jobban ad be szerintem, mint Nani és 2.: védekezésben is hasznosabb. Ezzel viszont az lenne a gond, hogy Nani képes klasszis megmozdulásokra, amire szerintem Valencia nem."
    Nem nagy titok, a ManU Arsenal elleni győztes meccséből indultam ki.
    Nos, ha Fletcher tényleg "beteg", akkor az ő helyén szerintem is Anderson lesz a kezdő.

    Válasz erre
  • [23] deltaTheEnd  2011. 05. 27. 15:07 

    @Reiko: ez egy korrekt írás nem tudom mi bajod van vele. valószínű az h utálod a barcát...

    Válasz erre
  • [24] csakameccs  2011. 05. 27. 15:08 

    @Beyonder: Köszi. Jó tudni, hogy még nem ment el teljesen az eszem. Illetve +1, engem is érdekelne Henrik véleménye természetesen.

    Válasz erre
  • [25] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 15:13 

    @deltaTheEnd:
    Azért te sem vagy piskóta.
    1.Korrekt írás.
    2.Én hülye vagyok.
    3.Plusz azért is hülye vagyok, mert utálom a Barcát.

    Lényeg, hogy Én vagyok elfogult.

    Válasz erre
  • [26] vadkutya1 - http://utwenger.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 15:14 

    @Reiko:
    Én azt csodálom,h Bence még lélegzik, miután neki kellett írni a hajrábarcát. :)

    Válasz erre
  • [27] 10XAVI10  2011. 05. 27. 15:17 

    a Mu-nak csak pontrúgásoknál van esélye... kb 65%os labdabirtoklás a Barcának. Könnyű győzelem lesz, öröm lesz nézni ahogy Iniesta Messi év Villa halálra szopatja Mu-t.

    ha van igazság, holnap a foci nyer és a Barca megint történelmet ír és végérvényesen a klubfoci valaha volt legjobb csapata lesz.

    Válasz erre
  • [28] psychocska  2011. 05. 27. 15:21 

    @10XAVI10:
    Szerintem akkor is a klubfoci valaha volt legjobb csapata a Barca, ha holnap kapnak egy ötöst.

    Válasz erre
  • [29] deltaTheEnd  2011. 05. 27. 15:22 

    @Reiko: állj le a szerrel amit nyomsz, nem éri meg. utóbbi kettőt még csak nem is sugalltam.
    hozzászólásom arra irányult h mint teljesen elfogult ember, a te 'vádad' heinrich felé alaptalan.

    @vadkutya1: nagyon remélem kiesik az Arsenal a selejtezőben, mert nincs kedvem a kommentjeidet, cikkeidet olvasni egy esetleges egymás elleni meccsnél. (ez most nem tartozik a témához szorosan, csak gondoltam ha Barca győzelem esetén nincs Isten, akkor az én kommentem meg nem kell h a tárgyhoz kapcsolódjon)

    Válasz erre
  • [30] k_dako - http://chelsea-fc.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 15:23 

    A telegraph adta ki, hogy Fergie B terve egy 3-4-3-as felállás: ebben Smalling játszik Pak helyett, Ferdinandék mellett, Evra és Fabio feljebb egy sorral, és Valencia is a támadósorban
    www.telegraph.co.uk/sport/football/8539891/Revealed-Manchester-Uniteds-plan-to-beat-Barcelona.html
    Érdekes lenne...

    (most látom, hogy már kommenteltétek...)

    Válasz erre
  • [31] vadkutya1 - http://utwenger.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 15:24 

    @10XAVI10:
    Remélem, egyszer majd neked is pont annyira fog fájni az, amit művelsz, amennyire mindenki másnak. Amúgy miért is írna történelmet a buzeráns csapatod?

    Válasz erre
  • [32] csakameccs  2011. 05. 27. 15:27 

    @vadkutya1: touché :)

    Válasz erre
  • [33] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 15:27 

    @10XAVI10: Miért, mikor is írt történelmet a Barcelona?

    A BL-ben attól messze vagytok édesapa. A lófasz Real perpillanat háromszor annyi BL-cím birtokosa mint a csodabarca...

    @deltaTheEnd: Mondjuk Barca-fanként nehéz egy Barcelonát éltető cikket elfogultnak érezni. ha ez a cikk nem is kirívó, de azért Heinrich írásai utóbbi időben kicsit elmozdultak a realitástól, pont amiért az ember olvasta a cikkeiet.

    Érzem egy kis Barca-tólást benne, bocs ha te nem így gondolod.

    Válasz erre
  • [34] zsuri7  2011. 05. 27. 15:30 

    @vadkutya1: Van ebben valami qrva jó, hogy egy igazi Arsenalos a Unitednek szurkol holnap.
    Respect! Az ilyen XAVI10-ek miatt utálják sokan a katalányokat, teljesen jogosan.
    MUFC 4ever!!

    Válasz erre
  • [35] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 15:31 

    @vadkutya1: Ne aggódj, ha holnap nyernek, fogadni mernék rá, hogy Guardiola lelép, ahogy Pep eltűnik a Barca éléről, úgy tűnnek el az ilyen moly-lepke Barca-fanok is.

    Válasz erre
  • [36] HAnonymus  2011. 05. 27. 15:33 

    @vadkutya1: Nem szívesen értek veled egyet, főleg az Arsenal-blog 90%-os posztja után, de az ilyen hozzászólásokat olvasva mint (@10XAVI10:) mégis teljesen igazad van.

    Válasz erre
  • [37] magpiezz  2011. 05. 27. 15:34 

    a barszaparanoiások lassan többen vannak és idegesítőbbek a barszahülyéknél

    Válasz erre
  • [38] vadkutya1 - http://utwenger.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 15:36 

    @zsuri7:
    Egyszeri alkalom, rendszer nem lesz belőle. :)

    @HAnonymus:
    Velem nem kell egyetérteni, de a vak is látja,h az a poszt pont az ilyen árváknak szólt, mint ő.

    Válasz erre
  • [39] artmooney - http://hatosfal.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 15:36 

    Egyetértek a kezdővel, bár Pep helyében én Sergiót tenném középre, Mascheranót takarítani.

    Remélem, hogy nem így tesz, és veszít a színészválogatott. Bár Kassai jelölése egyértelműen abban az irányba mutat, hogy a Barcának kell nyerni.

    Válasz erre
  • [40] Xabinho87  2011. 05. 27. 15:38 

    Van igazság a cikkben, de néhány TÉNY figyelmen kívül lett hagyva. A Manchester idén 4 darab gólt kapott 12 bl meccsen szóval nem értem, miért törvényszerű most gólt kapni? Fletcher vírusos betegsége van, több kilót fogyott szóval valószínűleg ezen a döntőn sem fog játszani. Carrick 100%, hogy kezdő játékos lesz. Hónapok óta kimagaslóan játszik. A felállás szinte biztosan 4-4-1-1 lesz Chicharitoval a kezdőben. Folyamatosan leköti az ellenfél védőket, támadásnál leválhat a védőjéről és Valencia máris üresbe passzolhat neki. Kitűnő védekezéssel a rendes játékidő letelte után 0-1 lesz az eredményjelzőn. Amilyen indokolatlan volt Hernandez 20 gólos első szezonja most ő szerzi a győztes gólt.

    Válasz erre
  • [41] deltaTheEnd  2011. 05. 27. 15:40 

    @vadkutya1: nagy a pofád, csak tudnám mire.

    de látom sok csatlós kajálja az álkeménységed, szóval csak így tovább minél több obszcén trágárságot írsz, annál hatásosabb a mondanivalód

    Válasz erre
  • [42] heinrich - http://nepstadion.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 15:41 

    @Reiko: mindig is szimpatizáltam a Barcával, de ennél nem több a dolog. Valamiért neked nem megy le a torkodon, hogy milyen kurva nagy ez a csapat, és hogy húsz év múlva örülhetünk majd, hogy mi élőben láthattuk, és ebben semmi rajongás nincs, csak tény, nem tudom, miért vagy ennyire kifeszülve tőle.

    @Beyonder: nagyon meglepő lenne (szvsz elképzelhetetlen), ha Fergie egy sosem látott taktikával küldené ki a csapatot, ennél azért konzervatívabb az öreg, még ha vannak is meglepő húzásai.

    Válasz erre
  • [43] deltaTheEnd  2011. 05. 27. 15:44 

    @Reiko: a cikk egyedül a 70-30 nál túloz. de direkt heinrich is hangsúlyozza mennyire nagy a potenciál a MU-ban, és ő is csak 2-1-es sikert tippel.

    bár a reált tartom a második legjobb cspaatnak a világon, de a barca játék ellensúlyozására a MU kerete a legalkalmasabb, szoros döntő lesz.

    Válasz erre
  • [44] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 15:49 

    @heinrich: Mert egyszerűen, nem értek vele egyet. Az eszméletlen labdabirtoklást leszámítva szerintem semmi extrát nem mutatnak és eddig minden évben volt olyan aki a hajukra kente a labdájukat is...

    Mindenesetre ennyi botrány övezte csapat, tényleg nem volt még azok közül akik a tűz körül mocorogtak egy huzamosabb ideig.

    Válasz erre
  • [45] Lathor  2011. 05. 27. 15:50 

    @artmooney:
    Milyen szép, hogy egy másik antibarszás épp örült, mert Kassai nem szokott lapot adni :)

    Válasz erre
  • [46] HAnonymus  2011. 05. 27. 15:51 

    @vadkutya1: Az a poszt egy adag szar a ventilátorba. A megírása indokolható a kis pöcsök idegesítő viselkedésével, de a szarviharból jut mindenkinek. [Pont hülyén jött ki hogy közben delta beléd kötött, én most nem akartam kötözködni, csak ezt az egy hozzászólást szerettem volna. Lehet egyébként hogy nem ez volt a szándékod az egésszel, de nekem így jött le.]

    Válasz erre
  • [47] kroos10  2011. 05. 27. 15:51 

    @heinrich: Kicsit én is így érzem, ezek szerint rosszul, de az elődöntők utáni posztban nagyot csalódtam, bár azt utána Benito helyretette.
    Busquetsről egy szó se, de minden fault kiemelve, videókkal....:(((
    Aztán meg jött a ,,ha ez a futball dögölj meg"
    ami tudat alatt szintén ennek a vonulatnak a része, hogy inkább a szinészkedés, mint a durvaság, de miért ne lehetne inkább az ,,egyik sem" felfogás? Még ha tudjuk, hogy a kemény játék inkább, de legalább annyira hozzátartozik a focihoz mint a színészkedés, ezen négyzetre emelt műfaja.
    Szeretem a Heinriches, mágnestáblás posztokat, de Barcás irásoktól elhatárolódok, és nem is olvasom őket.
    u,i: egy szóval sem cáfoltam, hogy ez a csapat a világ valaha volt legjobbja.
    De ha ez a futball, akkor dögöljön meg!

    Válasz erre
  • [48] flascheleer23  2011. 05. 27. 15:51 

    jah, szoros döntő! egyet bemákolnak, utána meg jöhet a spontán magömlés a 112. 2mes oldalpasztól.
    Amúgy tényleg nagy csapat, benne van min a top5ben sajna, de egyszerűen rossz nézni őket, mármint olyannak, aki a keményebb focit szereti.

    Bár köztük még SP is kemény lenne...

    Válasz erre
  • [49] nyerspista  2011. 05. 27. 15:53 

    Én a 4-4-2-es diamondra esküdnék, Berba, Csicsa a csatársorban, a rombusz élén meg Rooneyval...

    Válasz erre
  • [50] 10XAVI10  2011. 05. 27. 15:55 

    @k_dako:

    ha 3 védővel állnának fel az angolok az öngyilkosság lenne... ekkora hiba nem kövhet el SAF

    csak 4-5-1es felállással van esélyük, így se sok...

    @psychocska:

    van valami abban amit írsz... de ez a bl még kéne nagyon nekik:)

    Válasz erre
  • [51] Lathor  2011. 05. 27. 15:56 

    @flascheleer23:
    Negyedét kapnád, mint Messi szokott hordágyon vinnének le.

    Válasz erre
  • [52] a_fater - http://kiajobb.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 15:57 

    steril dominancia? itt mindig új szavakat tanulok!

    Válasz erre
  • [53] 10XAVI10  2011. 05. 27. 15:58 

    3 év: 2 győzelem, 1 elődöntő

    pestiesen szólva: ez már valami lenne:)

    Válasz erre
  • [54] vadkutya1 - http://utwenger.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:04 

    @HAnonymus:
    Nézd, akkor már napok óta ment a szarzenálozás, meg a full trollkodás az Útwengeren, abban a stílusban, amit megszokhattunk. Lesüllyedtünk mi is arra a szintre, s függetlenül attól,h maximálisan igazad van abban,h ez szar volt a ventilátorba, rettenetesen élveztük, s nem csak mi, szerkesztők, hanem a kommentelők is. Szó nem volt arról,h na, akkor majd én megmutatom, egész egyszerűen ezt váltották ki belőlem azok a mocskolódások, amiket tulajdonképpen el sem szabadott volna olvasnom. Csak hát moderálni kellett.

    Lehet emiatt köpni-fújni rám, vagy az Útwengerre, de őszintén megmondva, ennek akkora jelentősége van számomra, mint az egyforintos barázdáján lévő kosznak.

    Válasz erre
  • [55] a_fater - http://kiajobb.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:05 

    @10XAVI10: a kétkedőknek sosem lesz elég, ahogy ugye egy Arsenal elleni mesternégyes, meg az egy év alatt 6 trófea is lófasz :D

    Válasz erre
  • [56] lejjo  2011. 05. 27. 16:06 

    Én viszont annak örülök, hogy ilyen játékosokat láthatok "élőben" a pályán, mint Rooney, Vidic, VDS (sztem, mindenidők legjobb kapusa), Giggs!!!

    Értem én, h van Messi meg Iniesta meg ..... De ha nem gond nekem nem ők jelentik a csillagokat, hanem a fentebb említett nevek.

    Holnap hajráá MUuuuu! Győzzön a foci holnap:)

    Válasz erre
  • [57] Meyrez  2011. 05. 27. 16:08 

    Én nem ismerem a régi idők enestét, de azt tudom, hogy ezt a cikket élmény olvasni. Precíz, igényes, nem akar többet mondani, mint amennyit fenntartások nélkül, jó érzéssel lehet. Korrekt, és máshol biza nincs ilyen. Azt mondanám: Mértékadó.

    Válasz erre
  • [58] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:09 

    @vadkutya1: Ájjjáá le!
    Az egy forintoson, nincs is barázda! Illetve nem volt.
    XDDD

    Válasz erre
  • [59] 10XAVI10  2011. 05. 27. 16:10 

    @a_fater:

    hát mondjuk 1 falusi csapatnak lőni 4 gólt, szerintem se egy nagy "wasistdas"... :)

    Válasz erre
  • [60] szepandris  2011. 05. 27. 16:11 

    @10XAVI10: mondjuk a Unitednél a 4 év 3 döntő sem olyan rossz, szerintem..

    Válasz erre
  • [61] HAnonymus  2011. 05. 27. 16:13 

    @vadkutya1: Oké, elfogadom, csak hát nekem, a "másik oldalról" nem okozott olyan örömet, mint nektek.(Egyébként fordított helyzetben biztos én is baromira élveztem volna, viccen kívül. Szórakoztató nézni ahogy kijön az emberekből az ősállat.) Megérteni ettől függetlenül meg tudom. Csatabárd elásva, kár is hogy felemlegettem az egészet.

    Válasz erre
  • [62] heinrich - http://nepstadion.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:14 

    @kroos10: hát, akkor ez van, a fetrengést látom én is, de már egy jó ideje se bíróval, se színészkedéssel, se más hasonló sallanggal nem szeretek foglalkozni (egyszerűen mert már unalmas), az angol bekkek viszont mindig is ki tudtak borítani, az időzítésben semmi szándékosság nem volt.

    Válasz erre
  • [63] Bicebóca  2011. 05. 27. 16:15 

    Csak egy kérdésem lenne. Miért kezdene Mascherano, amikor Abidal már 4 meccset játszott sérülése óta. Szerintem az alap védelem kezd, azaz Puyi középen, és Abidal a balszélen.

    Válasz erre
  • [64] Simy  2011. 05. 27. 16:16 

    @Reiko: te ájjjjjá le!
    Az "ezüst" színű egyforintos recés volt :D :D :D

    Válasz erre
  • [65] flascheleer23  2011. 05. 27. 16:19 

    @Lathor: az lehet, de nem is kapok évi 20ontudomisénhánymillát. annyiért meg viselje el, ne hisztizzen.
    de mindegyis, vele van a legkevesebb bajom, és nem is az oscarokra gondoltam, ha nem hogy engem jobban leköt egy angol, v német másodosztály küzdése, mint ez a nemelég fényes a labda megdugom még 2x stilus. de sztem nem vok ezzel egyedül, a múúnak meg csak 99 miatt nem szurkolok

    Válasz erre
  • [66] zsakfos1 - http://oranje.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:23 

    Még az elődöntők előtt megálmodtam.
    MU-Barca döntő. 0-0. VDS a tiziknél mennybe megy.

    Válasz erre
  • [67] szeretemamagyarfocit  2011. 05. 27. 16:25 

    Korrekt írás,jó,lényegretörő. Végre valaki mutat is valamit.Ajánlom figyelmébe a sport hírlapnak..

    Válasz erre
  • [68] figo!!!  2011. 05. 27. 16:25 

    vds evra vidic ferdinand fabio/rafael nani/valencia giggs carrick park rooney és hernandez-- ezt így el tudnám képzelni kezdőnek evra egyedül elég a hátul a szélen másik oldalra kell park.. középen giggs és rooney osztogat + rooney állandóan visszafut védekezni, mögöttük meg carrick szűr...

    Válasz erre
  • [69] vadkutya1 - http://utwenger.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:27 

    @HAnonymus:
    No para, a csapattal elviekben semmi bajom nem lenne, ha... Rizlát is állandóan olvasom, s igen jó viszonyban vagyunk, azt hiszem, ezt mondhatom.

    Válasz erre
  • [70] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:29 

    @heinrich: Amúgy elkötelezett híve és csodálója voltam ennek a Barcának egészen addig, amíg el nem kezdődött a mára már elengedhetetlen játékvezetői szarakodás a meccseiken. Ha nincs szerencsénk ez holnap sem marad el. Így meg azért kicsit büdös az a "de kurva nagy csapat ez" matrica.

    Szinte minden olyan meccsük ahol az ellenfél felkészültebb az átlagnál, bírózásról szól, ez nem lehet véletlen, viszont erről szeretsz nagy vonalúan eltekinteni.

    Válasz erre
  • [71] Smokedeeppurple  2011. 05. 27. 16:29 

    Hajrá Manchester!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Válasz erre
  • [72] Viridis Aquilae - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:30 

    Az a Manchester halálra volt ítélve két éve. Pont az ívelgetés miatt. Alapjában véve jó elképzelés, de feltolt védelemmel két szélsőnek ívelgetni a labdát, veszett fejsze nyele. Eleve kéne egy zömök erőcsatár középre, s mellé a két villámléptű. De, mivel a MU a kezdőkör tájékára tolta a védelmet kirúgásnál, így a Barcelona is azon az 55-60 méteres területen helyezkedett. Így meg belőni arra a szűk területre a labdát baromi nehéz (pláne, hogy a védelem Puyol, Y.Touré, Piqué szintű magas emberekkel volt ellátva). Vidics meg Ferdinand különben sem tudnak olyan mértani pontosságú labdákkal operálni, mint Beckham. Szerintem kevés esélyt adtak maguknak, hogy saját támadást építsenek fel ezzel a módszerrel, ami bejöhetett volna, az a védelem letámadása, de az meg nem sikerült.

    Valamit viszont nem próbáltak, az ívelgetést ötvözni a betömörülő védekezéssel. Az Inter betonvédelme, 40-50 méteres indításokkal. Okos elgondolás átlőni a letámadó Barcát, ha van hozzá területed. De ehhez magadra kell engedni őket, és nem feltolni a védelmet. Meg persze kellenek olyan emberek, akik ilyen labdákat sikeresen tudnak osztogatni, márpedig a mai futballban egyre kevesebb az ilyen (ha, most egy csapatot kéne mondanom, amely erre alkalmas az angol válogatott jut eszembe, egy angol-spanyol meccsen). Ha a Barca támad, szintén feltolt védekezéssel, volna is területe az ellenfélnek, hova tenni a labdát. Megnézném, bár lehet, hogy csak elméleti síkon működik...

    Válasz erre
  • [73] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:30 

    @Simy: Szerintem a két forintosra gondolsz! Az volt ezüst!

    Ne szóljááá' be!

    XDDDDDDDDD

    Válasz erre
  • [74] Lathor  2011. 05. 27. 16:31 

    @flascheleer23:
    Azért az SP-s rész durva volt :)

    Az igazi Ronaldo is elviselte, de többet láthattuk volna játszani, ha nem hagyják, hogy folyton szétrúgják.

    Aláírom, hogy a németek érdekesebbek, csak a folyamatos fikázás fárasztó.

    Válasz erre
  • [75] vadkutya1 - http://utwenger.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:34 

    Válasz erre
  • [76] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:34 

    @Simy: Ja, értelek, a régire gondolsz, de hát az meg mikor volt má''' Hagyjad má''' magadat.
    A delikvens biztos nem arra gondolt, ugyhogy csillapodjá lefelé!

    XDDD

    Válasz erre
  • [77] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:35 

    @vadkutya1: De Te nem erre gondoltál!
    Csak jobban tudom! XDDDD

    Válasz erre
  • [78] Simy  2011. 05. 27. 16:35 

    @Reiko: nem-nem, az eggyel azok előtti kiadásról beszélek: hu.wikipedia.org/wiki/A_magyar_forint_p%C3%A9nz%C3%A9rm%C3%A9i
    Ott egy táblázat, és benne van egy ilyen oszlop, hogy "felület".
    és szerintem @vadkutya1: is erre gondolt :)

    Válasz erre
  • [79] Simy  2011. 05. 27. 16:37 

    @Reiko: @vadkutya1: @Simy: na most már mindenki álljon le :D :D :D

    Válasz erre
  • [80] King_Jack  2011. 05. 27. 16:37 

    Hatalmas poszt, nagyon gratulálok hozzá, hiába no, Henrik a mérce. Nekem legalábbis mindenképpen.

    A poszthoz:
    Sajnos hiába lenne jó a 4-2-3-1,Fletcher állítólagos vírusfertőzése miatt kivitelezhetetlen. Így marad a 4-4-1-1, ahol Rooney álldogál a kezdőkörben és figyel Busquetsre védekezésben...
    Egyszerűen nincs más lehetőség ezzel a kerettel. A három centerhalfot nem lehet megkockáztatni egy BL-döntőben, úgy, hogy korában egyszer sem játszott így a csapat.

    Giggs biztosan játszani fog, ezt szinte már kimondta az öreg. A kezdőcsapatban egy kérdőjel van, a jobbhátvéd. (JOS vagy Fabio). Esetleg még Hernandez és Fletcher lehet kérdéses, amennyiben a skót legatyásodása csak terelés.

    Válasz erre
  • [81] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:37 

    @Simy: @vadkutya1:
    Na mondjatok egy időpontot és helyszínt és ott leszek!

    Nagy a pofátok!

    XDDDDDDDDDD

    Válasz erre
  • [82] vadkutya1 - http://utwenger.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:39 

    @Reiko:
    Gyere csak, van egy zsáknyi ilyen valutám, majd jól megdobállak vele... :))

    Válasz erre
  • [83] King_Jack  2011. 05. 27. 16:39 

    Horas, hidd el, ez a Barcelona korszakos csapat. És nem azért mert tengeryni címet nyertek. Én akkor is ezt mondanám, ha mindig kiestek volna a BL elődöntőjében.

    Hoztak egy olyan új stílust, ami forradalmasította a játékot, tökéletesítettek egy kiépülőfélben lévő támadószerepkört (hamis kilences), és a hatásra amelyet kifejtettek, már egy ellenhatás is épül.

    Azt hiszem ennyi indok pontosan elég is.

    Válasz erre
  • [84] figo!!!  2011. 05. 27. 16:42 

    Viridis Aquilae magadra húzni a barcát nem biztos fasza ötlet, az kb. életveszélyes. sztem erősen le fog támadni a mu, mert kibontakozni nem szabad hagyni őket... spanyol válogatott az uccsó két zakóját azzal kapta h erősen meglepték őket az argentinok + portugálok elkezdtek "focizni". Ezt kell tennie a munak is nem szabad hagyni a barcát játsza a saját stílusát---

    Válasz erre
  • [85] Simy  2011. 05. 27. 16:43 

    @Reiko: @vadkutya1: én nem verekszem, mert borotválom a lábam, és ennyi legyen is elég :D :D :D

    Válasz erre
  • [86] trafo  2011. 05. 27. 16:43 

    Sziasztok!

    Nem tudok SAF fejével gondolkozni, de a Real elleni meccsek alkalmával asszem rájöttem a Barca elleni legjobb taktikára (Hú, de nagyképűen hangzott! :D ). Legalábbis érdekesnek érdekes, fel is vázolom: 4-2-3-1, de nem az "igazi". A kezdőcsapat: Evra-Vidic-Ferdinand-Fabio; Pak-Carrick-anderson-Fletcher; Rooney; Hernandez. Rooney-t hátravont csatárként játszatnám, Hernandezt ékként, viszont a széljátékot megbolondítanám annyival, hogy amelyik szélen fut az akció abba az irányba eltolódik a középpálya. Pl. bal oldali akció: Carrick kihúzódik Pak mögé, Anderson és Fletcher egyel bejjebb húzódnak, Rooney pedig visszalép irányítóba. Ebben az esetben Pak-nak annyi lehetősége van kis kockázatú közepes hosszúságú passzra, hogy azt nagyon nehéz levédekezni még ilyen agresszív letámadással is, és létszámfölényt lehet kialakítani. Cserébe fel lenne adva egy esetleges hosszú passz lehetősége a túloldalra, de ez nem nagy ár, hiszen azt könnyebb levédekezni a védelem eltolásával. Ami ebben a legszebb, hogy a MU középpályája annyira sokoldalú játékosokból áll, hogy bármelyikük képes megoldani a szélen és középen való játékot is, ezért ebben a rendszerben nem lenne túl nagy kockázat. Nem láttam még így játszani csapatot, de szerintem ez működhetne.

    Válasz erre
  • [87] figo!!!  2011. 05. 27. 16:47 

    trafo, ezzel a kpályából sztem az a baj h a totálisan kiveszed a kreativitást, meglepetést a mu játékából..
    mu vmennyire azért szereti tartogatni a labdát meghal a csapat 20%os labdabirtoklásnál.. ez murinhos taktika :D

    Válasz erre
  • [88] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:47 

    @King_Jack: Az odáig rendben van, hogy kitaláltak egy új felfogást amivel az elit és a mögötti szint között óriásira nyílt az olló. A legmagasabb szinten egyből tudtak reagálni rájuk.

    Szal szerintem kicsit kétes dicsőség az Övüké, legalább is ezen az agyonsztárolt megfogalmazásban mindenképp. A játékképében hoztak egyértelműen egy új szint, de hasonlóra eddig is volt példa, csak az ezidáig a szép halálra volt elég, és azért valljuk be, tavaly pl csak annyira volt elég, az előtt meg egy hajszál választotta el őket ettől, a permanens bíró-botrány meccseikről nem beszélve.

    A PD meg nem mérvadó, minden létező rekord megdőlt abban a bajnokságban az elmúlt pár évben és nem csak általuk.

    Válasz erre
  • [89] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:48 

    @Simy: @vadkutya1:
    Én sem verekszem már. Én veretek!
    XDDDDDDDDDDD

    Válasz erre
  • [90] vadkutya1 - http://utwenger.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:54 

    @Reiko:
    Nesze, veressél...
    www.youtube.com/watch

    Én maradok az AC/DC-nél. :D

    Válasz erre
  • [91] Viridis Aquilae - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 16:56 

    Sajnos a világ legjobb csapata (Barca) amennyi elfogult rajongót szerez, annyi elfogult ellendrukkert is. Ez így működik. Szinte csak szeretni lehet, vagy utálni, középút nincs. Én mégis megpróbálok ezen maradni, mert ez az életfelfogásom.

    Úgy gondolom a cikk nem elfogult, csak tényként közli, hogy a Barca a legjobb. Vannak kiknek nehéz ezeket a tényeket feldolgozniuk. Attól, hogy valaki a legjobb, nem jelenti, azt, hogy verhetetlen volna, így pláne felértékelődik, az aki letudja győzni.

    Ugyanez volt az holland válogatottnál/Ajaxnál a '70-es években, a fele imádta, a fele utálta. Nálunk a többség imádta, de tudomásul kell venni, hogy ebben az országban amikor volt futballunk a Barcáéhoz (hollandokhoz) hasonló játékot játszottunk, ezért a többség inkább behódol neki, mint sem, hogy utálja. Ezek után nem azt várjátok, hogy ellenezni fogják az emberek. Nyilván pl. Skandináviában nem ez a zsáner futball, de itthon kb. mindig ez volt.

    Ha valakinek nem is tetszik, attól még egy olyan stílust látunk, amely kb. harmadszorra lesz a világ egyik uralkodója, tehát, ha a Barca antipatikus is, a stílusa még lenyűgöző (szerintem a kettő különválasztható). Nem csak a labdatartás, a letámadás és a totális focira jellemző poszt nélküliség. Hogy szinte bárki tud bárkinek a helyén játszani. Ez a fegyver szinte kivédhetetlen, így egyénenként is lenyűgöző. Hogy Xavi és Iniesta helyet cserél, s minden úgy ugyanúgy megy, hogy sokszor nem Messi kapja a kiugratást, hanem ő adja. Hogy Alves az egész jobb oldalt bejátssza, hogy Piqué, elől is hasonlóan aktív stb. Ez közel sem csak labdatartás.

    Önmagam ellen beszélek most, de a bírói hibák sújtották és segítették is már a Barcelonát, azt meg el kell fogadni, hogy a játékra összpontosító csapat általában kedvezőbb ítéleteket kap, mint a játékot rombolni akaró. A színészkedés, az egyetlen, amit negatívumként tudok felhozni, azt valóban elfelejthetnék, de amióta az eszemet tudom, ez a latin csapatok kedvelt húzása, ha nem megy a játék, legyen az spanyol, portugál, olasz vagy argentin, mindegy. Tehát még csak úgy sem tehetünk, mintha egyedi fegyver lenne. Ami megbotránkoztatóvá teszi, az, hogy "ezek fociban a többi fölé nőnek, és még színészkedni is hajlandóak"...

    Válasz erre
  • [92] trafo  2011. 05. 27. 17:00 

    @figo!!!: Miért lenne ez Mou taktikája? Két csatár + két szélső: ez nem az amit a Real játszott. Az lehet hogy kontrákra épít, de a Barca ellen tökmindegy úgyis náluk van többet a labda, és ennyi támadóval semmiképp sem defenzív. A kreativitást pedig Anderson, Pak és Rooney adja, és ne felejtsük el azt sem hogy Carrick és Flatcher rúgótechnikája sem átlagos. Igaz ez inkább átlövéseknél jön jól, de ebben a rendszerben az is benne van, mert Hernandezt is őriznie kell valakinek.

    Válasz erre
  • [93] Szuperisten  2011. 05. 27. 17:06 

    Igazából Pep semmi újat nem vezetett be, egyszerűen csak felélesztett egy régi stílust.
    Pep igazi tehetsége abban rejlik, ahogy képes kezelni a játékosait nem engedi azt, hogy elszaladjon velük a ló.
    Milyen sok antibarcás van itt. ...
    De az éppen aktuális nagyágyúknak ez a sorsa.
    Nekem tök mind1, hogy kinyer hnap.
    Csak a Real Madrid ne jusson be a BL döntőbe.
    Meglehet, hogy a Barcadrukkolók nagyon nagy pofájúvá váltak az utóbbi időkben. De a Madridiak még továbbra is felsőbbrendűnek érzik magukat a "nekünkkilencbéelésharmincegybajnokicímünkvan" szöveggel. Gondoljátok meg, hogy micsoda ego-lego várak épülnének egy nap alatt ha a Madrid megszerezné a tizediket?

    Válasz erre
  • [94] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 17:07 

    @vadkutya1: Kocsmában hallottam ezzel analóg beszólást, egy tipik nagy dumás, egyébként senkiházi alaktól, a törzskönyvezett műmájer típust kell elképzelni.

    "Én már nem kúrom a nőket. Minek? Én már csak szopatok!"

    Halálosan komolyan!
    XDDDDDDDDD

    Bocs az offért...

    Válasz erre
  • [95] BeniMan - http://bluegod.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 17:10 

    Azt gondolom a mérkőzés kulcsa az lesz h Kassai milyen felfogásban vezeti a meccset. Ha engedi a kemény DE SPORTSZERŰ játékot akkor az M.U. megfojthatja a Barca támadó gépezetét és egy vagy akár két kontra is eredményes lehet a szélekről belőtt labdákból. Ha viszont Kassai megeszi a "színész válogatott" tagjainak a fetrengését akkor egy piros lap után bedarálják a vörös ördögöket és a Barca nyeri a kupát.
    Azt hiszem Kassai nagyon kellemetlen feladatot kapott. Ő lesz a mérkőzés kulcsa. Bármilyen eredményt is hoz a döntő mindenképpen támadni fogják. Ha az M.U. nyer a Barcelona részéről valószínű azért támadják majd mert engedte a kemény játékot és jó szokás szerint majd egy vagy több piros kártya kiosztását kérik számon. Ha a barca nyer az angolok támadják le hogy miért engedte meg hogy a BL-döntő inkább a Barátok közt szereplőválogatására hasonlítson.
    A birói felfogástól függően a tippem: Barca - M.U. 1-2 ha normális bíráskodás lesz és nem veszi be a színészek fetrengését.
    Barca - M.U. 3-0 ha Kassai bekajálja a Busquets féle arcfájós fetrengős jeleneteket. Ebben az esetben a Barca minden gólja a kiállítás után jön és nem vagyok bent biztos h az első piros után nem küldenek le még egy angolt....
    Holnap meglátjuk.

    Válasz erre
  • [96] Andrei  2011. 05. 27. 17:10 

    Azért Messi még 2009ben főleg a jobb szélen tevékenykedett, döntő legnagyobb húzása volt, hogy Guardiola betette középre. Evra nem is tudott mit kezdeni Eto'o-val, látszott hogy nagyon meglepte az, hogy Eto'o és nem Messi jön vele szembe. Jó meccs lesz remélem, győzzön a jobbik! Úgyis utálom mindkét csapatot... :)

    Válasz erre
  • [97] Viridis Aquilae - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 17:12 

    @figo!!!: ahhoz, kell egy olyan betonbiztos védelem, mint az Interé volt, amely állja a sarat, akkor is, ha a kapuja előtt van végig. De erre vagy ehhez hasonló a Chelseaé is képes volt. Vélhetően Fergie ilyet nem kockáztat meg, de attól én még megnézném, egy csapattól a jövőben, mert ilyet tudomásom szerint még nem próbáltak.

    Válasz erre
  • [98] Everred - http://manunited.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 17:22 

    lerontja az elemzés színvonalát az, hogy a tippelt kezdőcsapatból kihagytad Carricket, ez teljesen agyrém, az ő helye betonbiztos.

    Arra pedig komoly esély van, hogy Fletcher a keretben sem lesz (Kuszczak, Berbatov, Nani, Scholes, Anderson, Smalling, O'Shea kispaddal).

    Fletcher vírusfertőzése miatt a 4-2-3-1 nem kivitelezhető, max. Carrick-Anderson-Rooney vagy trióval, ami, őszintén szólva, semmivel nem jobb, mint a Carrick-Giggs-Rooney. A Carrick-Anderson-Giggs meg egyszer már csúnyán csődöt mondott, ugyebár...

    Válasz erre
  • [99] PVMiki  2011. 05. 27. 17:27 

    kicsit OFF leszek: nem tud valaki szabadtéri meccsnézésről holnap? se Millenáris, se Margitsziget...:(

    Válasz erre
  • [100] >Durex<  2011. 05. 27. 17:29 

    azert az a triplazo ajax is eleg undorito lehetett..kb annyira mint most a barca, de a leirtak alapjan meg szarabb..

    Válasz erre
  • [101] Viridis Aquilae - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 17:40 

    @>Durex<: azért elég erőteljes különbség, a holland és a spanyol totális foci között, hogy a hollandok sokkal inkább a törekedtek a direkt gólszerzésre, mint ma a spanyolok. A mai Barcánál sokszor jön az embernek a "lődd már el" el érzése, helyette meg jön, még egy passz, vagy még egy csel (ha senki nem érzi így elnézést, egyedül vagyok vele). A hollandok nem akarták "tökéletesre" játszani az akciót a tizenhatoson belül, célszerűbbek voltak.

    Említeném tempót is, csak ezt nehéz, egy 40 évvel ezelőtti csapatnál. De az akkori kor focijához képest, gyorsabb volt a holland totális foci, mint a mai korhoz képest a Barcáé. Pont a kevesebb passz miatt. Kb. mint ma a spanyol és a holland totális futball. Az egyik gyorsabb, direktebb módon játssza (hollandok), a másik több kivárással, türelemmel (spanyolok).

    Válasz erre
  • [102] nikodemus  2011. 05. 27. 17:40 

    @Everred: Igen, ezt az egyet én se értettem az amúgy kivánló elemzésben. Carrick két éve nagyon rossz volt az egész idényben, most pedig nyerőember. SAF nem hagyja ki.

    @BeniMan: A bíró fontosságát nagyon adom, rajta sok fog múlni.

    Válasz erre
  • [103] nikodemus  2011. 05. 27. 17:41 

    ...kiváló... :-)

    Válasz erre
  • [104] Lathor  2011. 05. 27. 17:51 

    @Viridis Aquilae:
    Nem csak te érzed így nyugi :)

    Válasz erre
  • [105] psychocska  2011. 05. 27. 17:56 

    Válasz erre
  • [106] Hype_HUN  2011. 05. 27. 17:58 

    @10XAVI10: Mi lesz, ha kikap a Barca? MU-s leszel?

    Válasz erre
  • [107] athis21  2011. 05. 27. 18:00 

    Nagyon jó cikk. Én szerintem Andersont nem meri kezdőbe rakni az öreg még akkor se, ha alacsony a súlypontja talán hatásosabban tud védekezni Iniesta, xavi, messi ellen, de ha igen akkor fletcher helyén, megkockáztatom, hogy Giggs sem kezd majd. Én a következőkre tippelek: Carrick (anderson vagy fletcher helyett), Rooney(Giggs helyett), és szerintem feltolva lesz egyedüli csatárként Hernandez. Széleken egyértelműnek tűnik, hogy Valencia, Park lesz, Nani túl nagy rizikó lenne :)

    Válasz erre
  • [108] Hype_HUN  2011. 05. 27. 18:09 

    Meg még annyit szeretnék hozzátenni 10XAVI10, hogy amilyen lenéző vagy a többi klubbal szemben, azt kívánom tiszta szívemből, hogy a kibaszott csapatod pár év múlva a B-ben vergődjön, BL-trófeát meg Iniestáék csak a tévében lássanak. A te mocskos fajtád miatt utálják ennyire a Barcelonát. Ezt azért írom le, mert egyszerűen nem tudlak elviselni. Remélem ha holnap nyer a MU véletlenül, akkor egy vonat után kötöd magad.

    Válasz erre
  • [109] figo!!!  2011. 05. 27. 18:09 

    @Viridis Aquilae: jah így ok

    Válasz erre
  • [110] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 18:10 

    @Hype_HUN: Ignoráld, Benito szerint ez a megoldás.

    Válasz erre
  • [111] chiedis  2011. 05. 27. 18:11 

    hajrá UTD, szopjon ki a világlegjobbvagyinkábbplatiniáltalhypeoltbuzigyűjtőbérenkistilitolianagylabdatartásért csapat !

    Válasz erre
  • [112] figo!!!  2011. 05. 27. 18:11 

    @trafo: nem érzem a muban az átütőerőt, ha nem játszik a kpályán giggs vagy nani. egyszerűen hiányzik onnan a vmi.. kiemelkedő egyéniség kreatív játék, tapasztalat... Kell oda a munak aki nem csak rohangál és előrerúgja a labdát---- nélkülük a munak esélye sincs sztem..

    Válasz erre
  • [113] chiedis  2011. 05. 27. 18:15 

    ui: remélem pofátlanul, POFÁTLANUL ELCSALJA a Barca ellen a meccset Kassai.
    Akkor majd megyek nyalogatom a képernyőröl Piké pici kis meleg könnyeit.

    Na addig is, "melegítek" a meccsre.

    www.whoateallthepies.tv/wp-content/uploads/2010/05/pique-zlatan-ibrahimovic-barcelona-gay.jpg

    chickabiddy-.tumblr.com/post/5101145111/uefa-has-appointed-belgian-referee-frank-de-bleeckere

    Válasz erre
  • [114] Hype_HUN  2011. 05. 27. 18:18 

    @Reiko: Nem tudom ignorálni, egyszerűen valami arra késztet, hogy olvassam el amit ír, pedig tudom, hogy mit ír, mert az összes mondanivalója egy félmondatba beleférne. Elolvasom és őrjöngök rajta, hogy lehet ilyen fasz valaki.

    Válasz erre
  • [115] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 18:25 

    @Hype_HUN: Hát kérlek, szerintem leírtad a beszámítható NST kommentelők tipikus reakcióját Xavi10 hozzászólásaira és az általa kiváltott metamorfózis szakaszait.

    Szükség van itt rá tényleg...

    Válasz erre
  • [116] Hype_HUN  2011. 05. 27. 18:36 

    @Reiko: A másik Krokodil22, ugyanaz mint 10XAVI10, csak ő nem barcás elsősorban, hanem messis, valószínűleg a tágabb családi kört eladná egy találkozásért a Bolhával.

    Válasz erre
  • [117] florentinoperez  2011. 05. 27. 18:40 

    Két éve végül simán nyert a Barca. A mai Barca erősebb, mint az akkori; a mai MU gyengébb, mint a két évvel ezelőtti! Ezektől függetlenül a tippem 2-1 a Barcanak, ha nem Kassai vezetné, akkor simán nyerne a Barca 3-0-ra!
    Hala Madrid!

    Válasz erre
  • [118] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 18:44 

    @Hype_HUN: Őt hála égnek nincs szerencsém ismerni.

    Válasz erre
  • [119] nyerspista  2011. 05. 27. 19:04 

    A barca védelmét nyomás alatt kell tartani és ahhoz nem elég 1 ék.
    Berbatov termete és technikája miatt alkalmas a visszavont center szerepére.
    Rooney eljátsza bármely középpályás szerepét, akár több védekező feladattal is. Ráadásul a hosszú indításai hajszálpontosak.
    Ez még mind nem elég, ugyanis kell egy villámgyors csatár, aki ösztönösen érzi és lecsap a ziccerre, ez a Csicsa. Ő át tud törni gyorsaságával a feltolt barca védelmen.
    Kell még egy univerzális kp, Pak személyében.
    Meg két fedezet, aki kilép a kiugrató játékosra és akiket valszeg le kell majd cserélni a sárga, vagy a fáradtság miatt.
    És húsz miatyánk.
    A védelem a világ legjobbja, ahogy a kapus is. Rájuk lehet alapozni.
    .
    A barca ellen használhatatlan a kötött poszt. Ugyanis az ő védekezésük és letámadásuk is hanyagol minden berögzült módit. Megfojtják a labdát birtokló játékost, sokszor nem is szerelik azt, hanem szerencsétlen simán csak eladja a játékszert. A labdához viszonyítva helyezkednek, tudják, hogy legtöbbször 3-4 lehetőség közül választhat egy átlagos játékos. Ezeket a lehetőségeket mind lehelyezkedik. Ehhez piszok nagy nyugodtság és térlátás kell, meg persze taktikai felkészültség.

    Válasz erre
  • [120] punksaracen  2011. 05. 27. 19:06 

    @heinrich: Ez a cikk szép-szép, de kisértetiesen hasonlít a Guardian Jonathan Wilson-os cikkére. Tudom, hogy csíped őt, de kicsit sok az átfedés, épp ma olvastam azt is.

    Válasz erre
  • [121] Beyonder  2011. 05. 27. 19:44 

    Válasz erre
  • [122] flascheleer23  2011. 05. 27. 19:57 

    @Lathor: MI? Durva? Én Schmidt Pálra gondoltam :D
    Ronit nagyon sajnálom én is......

    Viktorban nagyon bízok, vbn is jól vezette a spanyolok meccsét, nemigazán ette meg a ittanyuszi, holanyuszit. Fogadóknak ajánlom, hogy levezeti piros nélkül!!! Nem szokta osztogatni, barca miatt viszont sztem elég jó odsott adnak majd. Nem néztem még utána, csak hnap dühödök majd, de tipre, lesz kb 1.6, ezt megkombozva még pl 3gólig tuti biznisz

    Válasz erre
  • [123] hrvth  2011. 05. 27. 20:07 

    Elolvastam a cikket és az első kéttucat kommentet, és nyolcszázhetvenhatodszor is megtudtam, hogy Reiko nem komálja a Barcát. OK, minden oka megvan rá, de minden BL-posztnál ez a téma, és nyolcszázhetvenhetedszer már nem kívánok informálódni erről, úgyhogy abbahagytam az olvasást.

    Válasz erre
  • [124] fecooo  2011. 05. 27. 20:09 

    @chiedis: édes, drága chelsea-s kisfiam eszem a zúzádat:)

    ON: Heinrich kiváló értékelés!

    Válasz erre
  • [125] zsakfos1 - http://oranje.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 20:22 

    @Viridis Aquilae:
    Nagy kár, hogy az Ajax nem tud ma anyagilag versenyezni a legjobbakkal, így a Barcával sem ( leginkább a Bosman szabály miatt).
    Elképesztően nagy csemege lenne egy Barca-Ajax.
    A vb ezüstérmes csapat fele Ajax nevelés volt.
    Ha csak őket és mondjuk azokat a játékosokat vesszük akik fiatalon kerültek oda és játszottak az elmúlt években az Ajaxban. Stekelenburg- vdWiel, Heitinga,Vermaelen, Emanuelson-N.de Jong, Sneijder, van der Vaart- Elia, Ibra, Suarez cs. Vermeer, Maduro, Vertonghen, Anita, S. de Jong, Eriksen, Huntelaar. És akkor még vehetnének a szinten amszterdami nevelés öregeket mint Vds vagy Seedorf.
    Ennek hiányában marad a válogatott és jövőre egy spanyol-holland visszavágó az Eb döntőben:)

    Válasz erre
  • [126] CYHMK  2011. 05. 27. 20:22 

    Henrik, te ispiráltad Jonathan Wilson cikkét, vagy ő téged?

    Elég sok hasonlóság van a te és az ő írása között:

    www.guardian.co.uk/football/blog/2011/may/25/manchester-united-barcelona-champions-league

    Válasz erre
  • [127] King_Jack  2011. 05. 27. 20:30 

    @CYHMK: Ó de utálom az ilyen kommentelőket.

    Képzeld, vannak, akik nem tudnak angolul, azoknak nagyszerű lehetőség, hogy olvashatnak ilyen mélységű taktikai elemzéseket magyarul, közérthetően, világosan fogalmazva.

    Nemhogy örülnél Te is.
    Henrik ráadásul ezerszer bizonyította már, hogy nagyon ért a dologhoz, nem egy egyszerű fordítógép.

    Válasz erre
  • [128] Simy  2011. 05. 27. 20:32 

    @zsakfos1: az Ajax vezetősége hamar rájött, hogy komoly pénzt szakíthat a játékosok kinevelésével és eladásával, mint a folyamatos költekezéssel (lásd Európa jelenlegi topklubjait). Szóval náluk ez az üzleti modell, és valószínűleg egyhamar ezen nem is fognak változtatni, és addig nem fognak a szűk elitbe visszajutni.

    Válasz erre
  • [129] kszende  2011. 05. 27. 20:45 

    @King_Jack: Talán azért egy finom hivatkozás nem ártana, hogy a közölt tartalom nem eredeti. Csak mert ez nem az.

    Nem gond egyébként, hogy zonalmarking-os meg guardian-es stb. cikkek fordítását és összeollózását közli időnként, de saját termékként "eladni" azért talán kissé erős.

    Ugyan miért is kéne ennek örülni? Aki olvassa az angol nyelvű szaksajtót, annak ez egyszerű és idegesítő plágium, nem hozzáértés.

    Nem vitatva az érdemeit természetesen, de azért kellene hogy legyenek szakmai minimumok még egy wanabe "újságírónál" is.

    Válasz erre
  • [130] punksaracen  2011. 05. 27. 20:45 

    @King_Jack: Ebben egyetértünk, csak akkor oda lehetne írni, hogy miből dolgozott még ha ki is egészítette egy kicsit. Én elismerem Henrik tudását, de ez egy kicsit csípi a szemem.

    Válasz erre
  • [131] CYHMK  2011. 05. 27. 20:48 

    @King_Jack: nincsen gond, de azért oda lehetne írni a végére, hogy mi szolgálta az inspirációt.

    elkezdtem a cikket, és olyan érzésem volt, hogy ezt már olvastam valahol a héten. ajax, reep, opta-statok, 4321 vs 442 a barca ellen, stb...
    mindenhol ugyanaz a példa.

    azért ez nem véletlen.
    semmi gond, ha felhasználunk más cikkeket és továbbgondoljuk, de azért egy mondatban lehetne utalni a forrásra.

    Válasz erre
  • [132] matthe07  2011. 05. 27. 20:53 

    Köszi, ismét nagyon összeszedett és árnyalt elemzés. (Bár a felhasznált cikk forrását szerintem is illene feltüntetni.)

    Azért meredek lenne, ha Fergie bejátszaná ezt a 3-4-3-at, ha még be is jönne, azt sokáig az évszázad húzásaként emlegetnénk. Owen leül majd a padra btw?

    Válasz erre
  • [133] Everred - http://manunited.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 20:53 

    Henrik védelmében: Jonathan Wilson következtetései eltérőek, ő azt mondja, a 4-4-1-1 is működhet a Barcelona ellen, és kitér arra, hogy Hernández feláldozásával nem biztos, hogy jót húzna a United.

    Válasz erre
  • [134] nordsee  2011. 05. 27. 20:56 

    @King_Jack: Mondjuk ez is hülyén veszi ki magát, hogy azzal véded meg Henriket, hogy te is elismered, hogy szabatos fordítás.

    Pedig csak részben.
    Minden tiszteletem Henriké, nem is magam miatt, de ennek tükrében mit higyjen az egyszeri kommentelő visszamenőleg?

    Válasz erre
  • [135] King_Jack  2011. 05. 27. 21:01 

    @nordsee: Éppen Everred mondta, hogy nem csupán fordítás.

    Mindössze néhány részlet egyezik a Guardianos cikkel.

    Szerintem nem a világ vége, én is olvastam az ott megjelent írást, mégsem hoztam itt fel. Szerintem nem korrekt beböffenteni csak egy ilyet. Privátban megkeresni a szerzőt javasolni neki, hogy jelöljön forrást - ez lett volna a megfelelő menete a dolognak.

    Válasz erre
  • [136] vadkutya1 - http://utwenger.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 21:02 

    @Hype_HUN:
    Krokodil kolléga nagy forma, de Duzsit senki nem nyomja le. Az a tag egy igazi fasz. Bár FiveZero elvtárs is pályázhatna erre a címre.

    Válasz erre
  • [137] kszende  2011. 05. 27. 21:08 

    @King_Jack: A "megfelelő menet" az a hivatkozás.

    A "néhány részlet", az a bejegyzés szöveges részének több mint fele, egeszen pontosan.

    Amit te írsz az nem a korrekt, hanem a "baráti" megoldás. :)

    A magyaros megoldás, mondhatni.

    Válasz erre
  • [138] Viridis Aquilae - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 21:11 

    @zsakfos1: igen ezen én is sokszor elgondolkoztam, hogy hogy nézne ki az Ajax, ha nem adja el a legjobbjait az elmúlt 5-6 évben. Brutális csapat lenne. Mindenki tudja, hogy Európa első számú neveldéje, kár, hogy a pénz teljesen felülírta a régi erőviszonyokat.

    De akár egy PSV is bombaerős lehetne: Robben, van Bommel, van Nistelrooy, Affelay, Pak Dzsi Szung, Alex, Farfán, de a Feyenoord sem volna kutya: van Persie, Kuyt, Kalou, Drenthe, Jonathan de Guzman. Nyilván az Ajaxhoz nem érnek fel, de nemzetközileg sokkal meghatározóbbak lennének.

    Válasz erre
  • [139] dzsoni44  2011. 05. 27. 21:12 

    @a_fater: az a hat trófea inkább csak kettő, mer' a CdR óta tudjuk milyen jelentéktelenek is a kupasorozatok : )

    Válasz erre
  • [140] PrawoJazdy  2011. 05. 27. 21:19 

    Heinrich, ez nagyon jó írás lett, élvezet volt olvasni. Hogy miért lennél barca szurkoló, azt én sem tudom. Néhány megjegyzés:
    - a barcából nagyon is hiányzik Eto'o (és Henry), szerintem ez fontosabb, mint az x. sémába illő játékos
    - a holland stílust én inkább az orosz vonulathoz sorolnám, szerintem ez a két mondás jellemzi legjobban: ha vezetést szereztél, hozz be egy csatárt; ha hátrányba kerültél, hozz be egy vkp-t (most hirtelen nem tudom, melyik két holland nagy mondta ezt)
    - Én Nanit játszatnám, mivel az összes többi középpályás a posztjához képest kiemelkedően védekezik és robotol, de támadásban váratlan csak Rooneytól várható, és az kevés lenne.

    Válasz erre
  • [141] Lathor  2011. 05. 27. 21:19 

    @flascheleer23:
    "MI? Durva? Én Schmidt Pálra gondoltam :D"
    Jóvanna :) tegnap House közben nyomatta a tv2 az éneklős szavazós valamit ott vigyorgott a másik SP, őt már egy felsős tesiórán lenyomnák a lányok is :)

    Válasz erre
  • [142] punksaracen  2011. 05. 27. 21:24 

    @chiedis: +1
    Ez qva nagy! Egy troll a jobbik a fajtából. :)

    Válasz erre
  • [143] Merlin91 - http://sportvers.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 21:28 

    Nagyon jó poszt, én ugyan egy sima Barca-győzelmet is elképzelhetőnek tartok (3-0), de ez a 2-1 is életszerű, erősek mentálisan, erősek játékban, ha nem is csipázom a stílusukat. Az idei Barca képes kemény ökölharcban is nyerni (akár hátrányból), nemcsak eltáncolós, oktatófilmes bokszolással.

    A 94-es BL-döntő nekem is beugrott már, mint a példa a "bármi előfordulhat"-ra, mégis: van egy nagy különbség az akkori és mostani helyzet között. Az a Milan ugyanis alapból nem volt semmivel rosszabb a "Dream Team"-Barcánál, aztán minden bejött nekik. Ez a mostani MU viszont szerintem tízből max. kétszer verné meg ezt a Barcelonát. És nem a BL-döntő lesz az egyik.

    Válasz erre
  • [144] ladlac  2011. 05. 27. 21:46 

    Hernández egy Inzagiba oltott Butragueno kegyetlenségével fogja bevágni Rooney labdáját, miután egy test-test elleni kontakt után Busquets elterül, de Kassai simán továbbot int, az angol rágyorsít Puyolra, aki szerelné is, ha nem pattanna vissza Roo elé a labda. Ezután jön a parádés kiugratás, aminek egy jó ütemű szöktetés, és egy gól a vége.

    Szerintem a Barcát simán meg tudják fogni egy Park - Rooney - Valencia hármassal, feltételzve, hogy a Barca most nem talál az első helyzetéből gólt. Bár szerintem két éve is az volt hihetetlenül demoralizáló, hogy tudta a MU mit kell játszania, sikerült is azt játszani, be is vált, és akkor ez első hiba után már hátrányban is voltak. Mondjuk ha tényleg nem játszhat Flatcher az mindenképpen előny a Barcának, mert az a hármas akkor jelenthet sokat védekezésben és támadásban is, ha mögöttük stabil a két ember. Amennyit Rooney dolgozott CR miatt a bal szélen, az szerintem középen is elég lenne. De csak akkor, ha tényleg visszalépkedne a sűrűbe labdákért.

    Válasz erre
  • [145] marci92 - http://rakoczi.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 21:54 

    Szerintem pártatlan és korrekt a poszt, a 70-30 arány érzem egyedül túlzónak. A Manchesternek fogok drukkolni (van der Sar, Giggs és Chicharito 3 nagyon szimpatikus játékos számomra, a manchesteriek játéka nálam közelebb áll a futballhoz, mint a katalánoké, mindemellett kezd elegem lenni a "csakalabdabuzizásajóút" elvet valló szájhős trollokból). Kassai Viktornak még inkább szorítok, ha a szokásos formáját hozza, egyértelműen a MU-nak fog kedvezni (ezt nem statisztikák, hanem Viktor, illetve a két csapat gondolkodása mondatja velem). Valami azt súgja, hogy lesz egy lyukas ember a Barca hátsó alakzatában (Valdes vagy Mascherano talán), az én tippem 2-1-es MU-gyzelem a rendes játékidőben.

    Válasz erre
  • [146] Everred - http://manunited.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 21:59 

    @Merlin91: hát, azért nem véletlenül nem adtak sok esélyt annak a Milannak: Van Basten sérült volt, Baresi és Costacurta el voltak tiltva, Raducioiu, Papin és Laudrup a légióskorlátozás miatt.

    Nem volt rossz csapat, amit kiküldött Capello, nyilván, de azért gyengébbnek tűnt, nem kevéssel, mint a Barcelona.

    Válasz erre
  • [147] Everred - http://manunited.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 22:00 

    Raducioiu, Papin és Laudrup a légióskorlátozás miatt nem játszhatott.

    fene se tudja, miért nem fejeztem be a mondatot.

    Válasz erre
  • [148] halareaal  2011. 05. 27. 22:14 

    @Viridis Aquilae: azért messze nem biztos, hogy ezek a játékosok ugyanott tartanának mint most, ha a PSV-ben vagy az Ajaxban maradnak, sőt. tény h nagy tehetségek jönnek, de az ő világsztárrá válásukhoz kell, hogy jobb csapatokba és ligákba kerüljenek.
    amúgy azért ezeknek a játékosoknak jó részét ők is "összegyűjtögetik" más csapatoktól, csak már jó fiatalon. Robben pl Groningen nevelés, de biztos van még aki inkább ismertté vált itt, mint kinevelték. persze ma már így megy az utánpótlásnevelés, tiszta sor.

    Válasz erre
  • [149] Linkid - http://palinfc.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 27. 22:19 

    Sziasztok! Megpróbálkoztam a lehetetlennel, írtam én is egy beharangozót a saját kis blogunkra, akit érdekel lesse meg: palinfc.blog.nepsport.hu/archives/2011/05/27/Az_Alomdonto_-_angol_szemuvegen_keresztul/ :)

    Válasz erre
  • [150] juuvee  2011. 05. 27. 22:21 

    patkány agyon ajnározott hányingert keltő rühes bárszelóna! csak is az MU nyerhet!

    Forza JUVE!

    Válasz erre
  • [151] Notes  2011. 05. 27. 22:41 

    @heinrich: "húsz év múlva örülhetünk majd, hogy mi élőben láthattuk"

    Hát én speciel hányok tőlük, de ennek szubjektív okai is vannak.

    Válasz erre
  • [152] BalintosTheOriginal  2011. 05. 27. 22:54 

    Guardiola azzal is játszhat, hogy Puyol, vagy Mascherano játsszon szélsőhátvédet esetlegesen. Nem is igazán értem miért mindig Masch kerül középre.

    Válasz erre
  • [153] Xavier06  2011. 05. 27. 22:58 

    Az elemzés jó, a Guardian-t ma nem olvastam. A 70-30 akkor állna sztem, ha mondjuk 10 meccset játszanának, abból sztem kb ilyen arányban nyernénk többet, de ez döntő, itt tényleg bármi lehet. Az első gól nagyon nagyban meg fogja határozni a dolgokat, aki azt rúgja sztem 80%, hogy nyer is. Ha döntetlen lenne a rendes játékidő, akkor a hosszab pad és VDS miatt már úgy gondolom az MU az esélyes. Bízom abban, hogy Leo nagyon nagyot fog játszani, illetve remélem, hogy Csicsó nem lesz kezdő, tőle tartok a legjobban, ő pont az a stílusú mobil, gyors, technikás és higgadt csatár, akinek a legtöbb esélye van a Barca védelem ellen. Nagy hibát követ el az Öreg ha nem játszatja sem őt sem Nanit...
    Összességében úgy érzem, ha 100%-ot vagy ahhoz közel nyújtunk, akkor meglesz, ha viszont magunkhoz képest nem játszunk jól, akkor akár sima MU is lehet a vége.

    Válasz erre
  • [154] vasero  2011. 05. 27. 23:25 

    Válasz erre
  • [155] ladlac  2011. 05. 27. 23:58 

    A holnapi meccs tuti győztese:

    www.youtube.com/watch?v=XPACf5SIKJM&hd=1

    Válasz erre
  • [156] heinrich - http://nepstadion.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 28. 2:02 

    @punksaracen:
    @CYHMK:

    érdekes, eredetileg be akartam tenni, de aztán arra gondoltam, akkor már inkább az Inverting the pyramidot kellene linkelnem (az sokkal inkább forrás, mint a Guardian-cikk, vagy pláne a ZM, amivel egyébként sokszor nem is értek egyet), de azt már annyiszor ajánlottam, hogy végül nem tettem bele.

    egyébként sosem csináltam titkot belőle, hogy Jonathan Wilson a legnagyobb arc, akit ismerek.

    Talán szerencsésebb lett volna, ha ezúttal teszek guardian linket, de nincs mögötte semmilyen hiúsági kérdés, és nem is mondjuk a 3-3-3-1-es részt emeltem ki, hanem inkább a történelmit, az meg nem egy klasszikus hivatkozási pont.

    @kszende: aki egy az egyben lopja a ZM-cikkeket, az az origo, éppen csak leszedik a képről a nevet.

    négy éve írok az NST-re, és ezzel tökéletesen meg is vagyok elégedve. bár írtam cikkeket az indexre és az nso-ra is, engem a blogolás boldogít.

    amit viszont az összeollózott plágiumról írsz, annak szimplán nincs köze a valósághoz.

    Válasz erre
  • [157] Reiko - http://Nerazzurri.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 28. 3:56 

    @hrvth: Névrokonok! (Horváth)

    Aztán mér nem komálom a Barcát?

    Mert valamiért nem jön át, ahogy hatvanhetedszer is megszülik császár metszéssel velük kapcsolatban a spanyol viaszt?

    Amúgy meg nehogy már én legyek aki kirí a hétszázharminc kommentből, köztük több nyilván való elmebeteg...

    el vagy fogulva...

    amúgy meg, aki ahhoz foghatót átél, amit én éltem át, tavaly több mint egy órányi emberhátrányban a Nou Campban, az esetleg verheti a nyálát, hogy nem érti(!) miért nem kedvelem a Barcelonát.

    aki nem élt át hasonlót az inkább sirí csendben hallgasson.

    a nemi erőszak, az egy felszínes flört ahhoz képest. Ez az amit Henirich mester nem élt át és nem tud viszonyítani...

    Válasz erre
  • [158] King_Jack  2011. 05. 28. 7:17 

    @heinrich: Uhh, a 3-3-3-1-ről szívesen beszélgetnék egyszer veled, véleményem szerint a jövő egyik nagy forműciója lehet, talán éppen ez lesz a futballevolúció következő lépése....

    Éppen mostanság írtam róla egy cikket, de még nem jelent meg.

    2006-ban az ausztrálok, tavaly a chileiek nyomták egészen jól vele a VB-n.

    Válasz erre
  • [159] galedki  2011. 05. 28. 7:54 

    jó ez a passzív dominancia, nem véletlen, hogy minden normális focirajongónak felbassza az agyát. talán az összes labdajátékban szabályokkal zárják ki a lehetőségét ennek a stílusnak (nem véletlenül, korábban máshol is használták az inaktív labdatartást az eredmény megőrzésére): támadóidő, passzív játék bírói megítélése, ami hirtelen eszembe jut. talán a foci is eljut majd egyszer oda, hogy ne kelljen ezt a béna passzolgatást bámulni a hátsó harmad határán.

    Válasz erre
  • [160] anjuna  2011. 05. 28. 8:23 

    A ManU a Wembley-ben meg fogja verni a Barcelonát, mert kőkeményen fog fellépni és ott a fetrengés nem fog működni. Ferguson jobb edző, mint Guardiola és Kassai sem mer Londonban a Barca javára fújni. Ez a Barcelona lehet, hogy a világ legjobb csapata, de ez lesz az első meccsük idén, amit végignézek, mert halál unalmasak. Messi a világ legjobb focistája, de unalmas. Állandóan ugyanazok a sémák. Ronaldinho, Ronaldo, Maradona - tőlük láttunk iszonyatos trükköket, ők nem ezt a gépies, monoton focit képviselték, öröm volt őket nézni. Szerintem a Manchester játékosai gladiátorként fognak a pályára lépni és az életükért fognak küzdeni. Nagyon remélem, hogy így lesz, mert ennek a tili-toli focinak egyszer és mindenkorra véget kell vetni.

    Válasz erre
  • [161] kszende  2011. 05. 28. 8:39 

    @heinrich: Amíg lehivatkozod, hogy honnét emelsz át részeket, addig nincsen gond.

    xyz cikkének tobábbgondolása, vagy ihletésére stb.

    Addig viszont mégiscsak plágium saját név alatt feltüntetni azt ami nem a te szellemi terméked, még ha csak (komoly) része is a bejegyzésnek.

    Ez offtopic ugyan, de lényeges, szerintem a saját hitelességed érdekében.

    Válasz erre
  • [162] galedki  2011. 05. 28. 8:40 

    @galedki: fociban a kapus magatartása van ebből a szempontból szigorúan szabályozva. labda megfogása, 6 mp-es szabály.

    Válasz erre
  • [163] heinrich - http://nepstadion.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 28. 8:58 

    @kszende: ebben egyetértünk.

    @King_Jack: nekem is vesszőparipám, kb fél éve áll egy félkész poszt, bár mainstream vszeg sosem lesz, viszont egyes csapatokat nagyon jól fel lehet erre építeni, így tolta mondjuk az Alaves is, mikor UEFA-döntőbe jutott, de sokan kipróbálták már egy-két meccsre, pl.: Van Gaal is a Bayernnél.

    Válasz erre
  • [164] Everred - http://manunited.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 28. 9:49 

    @galedki: igen, a Liverpool azóta zuhant szét, mióta nem lehet kézzel megfogni a hazaadást :-)

    Válasz erre
  • [165] Oarbeaskoa  2011. 05. 28. 10:15 

    @heinrich:
    2009-ben mi volt a Barcelona elképzelése? Hogyan készült, mivel, milyen stratégiával a döntőre? Mert lehet hogy nem látszott, ugy-e, a Manchester letámadása, meg a korán rúgott gól miatt, ami megváltoztatta volna az addigi stratégiát? Most mivel készülhet meglepetésként Guardiola?

    Válasz erre
  • [166] csoncson - http://messianizmus.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 28. 10:49 

    "Valamiért nagyon sokszor jut eszembe a 94-es BEK-döntő, és a többi hozzá hasonló bombameglepetés, sokszor hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy ilyen csak a történelemkönyvekben fordul elő, pedig aztán arra sem sokan fogadtak volna, hogy Új-Zéland veretlenül zárja a 2010-es vébét."

    Igen, életem egyik legrosszabb futballélménye (a magyar-jugó 1-7 mögött szorosan), nekem is eszembe jut. Szerencsére Pep nagyon óvatosakat nyilatkozik, és ez jó jel.

    @Reiko:

    "aki ahhoz foghatót átél, amit én éltem át, tavaly több mint egy órányi emberhátrányban a Nou Campban, az esetleg verheti a nyálát, hogy nem érti(!) miért nem kedvelem a Barcelonát.

    aki nem élt át hasonlót az inkább sirí csendben hallgasson.

    a nemi erőszak, az egy felszínes flört ahhoz képest."

    Ez tetszett! :-D És tényleg. Hangsúlyosan NEM a játékvezetésre kell itt gondolni, hanem a 80%-os labdabirtoklásra a pszichikai nyomásra, a 98.000 emberre, szóval mindarra, ami miatt szinte lehetetlenség a Camp Nouban komoly tétmeccset megnyerni olyan csapatnak, amelyik nem az FC Barcelona. Ha innen ered az ellenszenv, én azt teljesen megértem.

    Válasz erre
  • [167] Hype_HUN  2011. 05. 28. 11:26 

    @csoncson: Szerintem Reiko kommentjéből nem megfelelő következtetést vontál le.

    Válasz erre
  • [168] csoncson - http://messianizmus.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 28. 11:32 

    @Hype_HUN:

    Alkalmaztam a jóindulat hermeneutikáját, azaz úgy értettem a kommentjét, ahogyan az a lehető legértelmesebb.

    Válasz erre
  • [169] vadkutya1 - http://utwenger.blog.nepsport.hu/  2011. 05. 28. 12:18 

    Sajna, ez lesz ma is, történelem helyett...

    www.youtube.com/watch?v=pWe_lwegpHk&NR=1

    Válasz erre
  • [170] shinigami  2011. 05. 28. 12:44 

    @vadkutya1:
    bizzunk benne h inkabb ez:
    www.youtube.com/watch?v=832-EFBtXtQ

    mondjuk szokatlan h egy magyarban kell biznunk h jo legyen a bl donto...

    Válasz erre
  • [171] Hype_HUN  2011. 05. 28. 14:04 

    @vadkutya1: Ez a videó így összegyűjtve...a Barcelonának kijárna lassan egy permanent ban.

    Válasz erre
  • [172] nemik  2011. 05. 28. 15:54 

    @zsakfos1: ha nem lenne holland egyik BL-döntős csapatban sem, sztem rémálmaid lettek volna! :)

    Válasz erre
  • [173] shinigami  2011. 05. 28. 15:59 

    @Hype_HUN:
    johat ebbol mondjuk kimaradtak a kobenhavn elleni remek kapusteljesitmenyek ^^

    Válasz erre

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá a bejegyzéshez. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.